French without Tears (1940)

Alternatieve titel: Pensionaat voor Heeren

Verenigd Koninkrijk
86 minuten / 67 minuten (ingekorte versie)

geregisseerd door Anthony Asquith
met Ray Milland, Ellen Drew en Janine Darcey

Drie mannen leren de Franse taal bij de instelling van professor Maingot in het zuiden van Frankrijk. Diana, wiens broer daar ook studeert, logeert gedurende de zomer in dezelfde villa waar de groep verblijft. Ze heeft een oogje op Chris, de gevoelige jongen van de groep, die direct op haar avances ingaat. Maar Jacqueline, de dochter van de professor is ook verliefd op Chris. Als Diana begint te flirten met commandant Rogers, ontstaat er hevige onenigheid in de groep. Intussen is de cynische Alan (Ray Milland) ook verliefd geworden op Diana.