The Return of Sophie Lang (1936)

geregisseerd door George Archainbaud
met Gertrude Michael, Guy Standing en Ray Milland

Omdat ze het rechte pad op wil gaan, laat de bekende Amerikaanse juwelendievegge Sophie Lang geloven dat ze dood is en vertrekt naar Londen. Ze vindt al snel een baan als begeleidster van de bejaarde en rijke weduwe Araminta Sedley, die ook een juwelenverzamelaar is. Op een dag besluit Araminta om een oceaanreis naar de Verenigde Staten te maken, waarbij Sophie haar vergezelt. Ze neemt ook een diamant ter waarde van $ 200.000 mee, die in een kluis van het schip ligt. Deze diamant wordt echter al snel gestolen. De journalist Jimmy Dawson, die toevallig ook aan boord van het schip is, heeft zijn vermoedens over wie Sophie werkelijk is. Sophie moet nu de echte dief en de diamant zien te vinden, voordat het schip de haven van New York aandoet. Een politieonderzoek zou namelijk haar ware identiteit kunnen onthullen.