It Happens Every Spring (1949)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Lloyd Bacon
met Ray Milland, Jean Peters en Paul Douglas

Professor Simpson gelooft zijn eigen ogen niet wanneer hij bij toeval een chemisch middel ontdekt dat hout afstoot. Dit biedt ongekende mogelijkheden. Vooral wanneer je het wondermiddel gebruikt om honkballers met hun houten knuppels permanent mis te laten slaan.

avatar van moviefreak#1
Dit is eigenlijk best een zorgelijke film. Professor Simpson (Milland) vind een manier om vals te spelen bij honkbal en is daarom ineens een soort van Amerikaanse held. Nergens een kanttekening te bekennen dat vals spelen niet gewenst is of zelfs verboden is. Nee, hij is slimmer en succesvoller dan alle atleten die hun hele leven hard hebben moeten trainen dus we willen allemaal graag zijn handtekening. Vreemd.

avatar van mrklm
Scheikundige Vernon K. Simpson [Ray Milland] probeert een middel te vinden dat voorkomt dat hout wordt aangetast door termieten en ander ongedierte. Letterlijk per ongeluk ontdekt hij dat hij een stof heeft ontwikkeld dat hout afstoot... en dat dit goed van pas komt bij honkbal! Toevallig is de lokale topclub op zoek naar een nieuwe pitcher en zo ziet Vernon zijn kans schoon om een nieuwe carrière te beginnen! Onder het pseudoniem King Kelly maakt hij snel furore, maar het valt niet mee zijn ware identiteit geheim te houden... laat staan hoe het kan dat hij nooit een run tegen krijgt!
Een dwaas basisgegeven natuurlijk, maar gelukkig neemt deze komedie zichzelf niet al te serieus. Milland is wel perfect gecast en Paul Douglas geeft de film een hart in zijn rol als de catcher en Kelly's kamergenoot die zijn steun en toeverlaat wordt.