Hotel Imperial (1939)

geregisseerd door Robert Florey
met Isa Miranda, Ray Milland en Reginald Owen

Tijdens de Eerste Wereldoorlog is een stadje aan het front de ene dag in handen van de Russen en de volgende dag weer in handen van de Oostenrijkers. Zo gaat dat maar door en de inwoners raken er aan gewend. Op een dag arriveert Ann Warschaska die uit is op wraak vanwege de zelfmoord van haar zus. Haar zus pleegde zelfmoord nadat een Oostenrijkse officier haar had bedrogen. Alles wat Ann van de officier weet, is zijn kamernummer in een hotel. Zij gaat als kamermeisje werken in het hotel en in de bewuste kamer treft ze luitenant Nemassey aan. Ann denkt dat hij de veroorzaker moet zijn van de dood van haar zus.