- Home
- Cast & crew
- Chloë Grace Moretz
Delen
Chloë Grace Moretz
Geboren: 10 februari 1997 (28) in Atlanta, Georgië, Verenigde Staten
Bekend van: Kick-Ass, (500) Days of Summer en The Equalizer
IMDb profiel:
Chloë Grace Moretz
Wikipedia: Chloë Grace Moretz
Over Chloë Grace Moretz
Chloë Grace Moretz is een Amerikaanse actrice en model die geboren werd op 10 februari 1997 in Atlanta. In 2010 kwam haar doorbraak rol, toen ze Mindy Macready speelde in Kick-Ass. Enkele bekende films waar Moretz te zien is, (500) Days of Summer (2009), Diary of a Wimpy Kid (2010), Let Me In (2010), Hugo (2011), Dark Shadows (2012), Carrie (2013), If I Stay (2014) en The Equalizer (2014). In 2012 won ze de People's Choice Award voor Favorite Movie Star Under 25, in 2011 zowel een Empire Award voor beste nieuwkomer (voor Kick-Ass en Let Me In) als een Saturn Award voor Let Me In en een Young Artist Award voor Diary of a Wimpy Kid en Hugo in 2011 en 2012.
Social Media
https://www.instagram.com/chloegmoretz
https://twitter.com/chloegmoretz
Bekend van
Volledige filmografie (60)Kick-Ass
als Mindy Macready / Hit Girl
(500) Days of Summer
als Rachel
The Equalizer
als Teri
Hugo
als Isabelle
Bolt
als Young Penny (stemrol)
Dark Shadows
als Carolyn Stoddard
The Amityville Horror
als Chelsea Lutz
Kick-Ass 2
als Mindy Macready / Hit Girl
The Eye
als Alicia Millstone
Let Me In
als Abby
Carrie
als Carrie White
The 5th Wave
als Cassiopeia "Cassie" Sullivan
Neighbors 2: Sorority Rising
Texas Killing Fields
If I Stay
als Mia Hall
Greta
als Frances McCullen
Brain on Fire
als Susannah Cahalan
Clouds of Sils Maria
Shadow in the Cloud
Laggies
Mother/Android
Tom and Jerry
Wicked Little Things
The Miseducation of Cameron Post
The Addams Family
November Criminals
Hick
Nimona
The Addams Family 2
The Peripheral
Oh. What. Fun.
Jack and the Beanstalk
Red Shoes and the Seven Dwarfs
I Love You, Daddy
Hallowed Ground
Samengewerkt met
Reacties
kappeuter (crew films)
-
- 74136 berichten
- 5904 stemmen
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4054 stemmen
Meisje met een fascinerende uitstraling. Vind haar ook nog eens een goede actrice die interessante rollen uitkiest. Benieuwd ook naar haar vertolking van Carrie. Het werk van Sissy Spacek zal zeer moeilijk te evenaren zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Aparte uitstraling, en ook qua filmkeuzes vrij aardig. Zie hier ook wel potentie in, alleen nog niet echt op de leeftijd dat ik een goed waarde oordeel kan geven.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Speelde zij ook niet mee met Dark Shadows? Wel een knap meisje opzich, ze heeft niet die Hollywood-uitstraling waar ik mij geregeld wel aan kan ergeren.
TornadoEF5
-
- 5559 berichten
- 1616 stemmen
Ze wou zich herbronnen over haar filmcarriere, heb ik gelezen vandaag de dag. Zou een aanbod van DIsney om Ariel te spelen in The Little Mermaid (live-action remake) afgeslagen hebben.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Vind haar altijd wel erg veel eer krijgen voor wat ze laat zien. In haar Kick Ass-/500 Days-tijd leunde ze vooral op haar cuteness-factor en in haar betere rollen (Carrie/Let Me In) speelt ze een muurbloempje dat op de vlakte mag blijven. Probeert ze écht een keer de dramakant op te gaan (If I Stay), dan gaat dat al snel hopeloos mis.
Maar ze is nog steeds jong. Hoop dat ze me nog verrast in de toekomst.
DVD-T
-
- 15507 berichten
- 2980 stemmen
Ik snap niet waarom iedereen zo weg van Moretz is. Ik kan haar meestal niet uitstaan. Ik vind haar ook erg beperkt als actrice. Ze heeft altijd dezelfde blik in haar ogen, heeft vaak maar een gezichtsuitdrukking en kan ook weinig echt toevoegen in haar rollen. Echt een erg goede actrice zie ik haar dan ook niet worden.
TornadoEF5
-
- 5559 berichten
- 1616 stemmen
Ze is knap, maar ik zie het ook nog niet eerlijk gezegd.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31135 berichten
- 5447 stemmen
14 films van haar gezien! Nog maar 22 jaar en toch al een mooi palmares. Voorlopig nog rollen van jonge filmfiguren natuurlijk, maar met Kick Ass, Carrie, Hugo en The Equalizer maakte ze toch al mooie dingen. Vraag is of dat nog blijft duren als ze wat ouder wordt. En voorlopig ook niet echt iets dramatisch of arthouse op haar palmares. Het blijft vooral luchtig.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31135 berichten
- 5447 stemmen
Ik zit ondertussen aan 20 films van deze actrice. Ze combineert puur commerciële rollen als Tom & Jerry of stemrollen in The Addams Family met arthouse. Haar prestaties zijn nogal wisselend van niveau, maar over het algemeen zie ik ze wel graag spelen. Ze zal er niet meteen een filmprijs mee winnen, maar er zijn veel slechtere actrices. 
UmbraVitae
-
- 3686 berichten
- 3255 stemmen
Echt een toppertje, al op jonge leeftijd, oa bij 'Let Me In', de remake vd Zweedse film uit 2008 en sindsdien enkel zien evolueren naar een ware topactrice, zoals in de recente serie 'The Peripheral' (2022), waar ze gewoon subliem is en ja haar schoonheid heeft ze ook nog eens mee. Zit nog wel stukje onder Elle Fanning, maar ja, die naderd werkelijk de perfectie
Het laatste nieuws

Biografisch sportdrama 'The Smashing Machine' vanaf nu te streamen op HBO Max

Controversieel? Castleden over spraakmakende horrorserie 'The Beauty': 'Zet je aan het denken'

Oscars 2026: alle nominaties van de Academy Awards op een rij