Bolt (2008)

3,35

Animatie / Komedie

geregisseerd door Byron Howard en Chris Williams
met de stemmen van John Travolta, Miley Cyrus en Malcolm McDowell

Bolt is een superhond. Althans, dat is hij wekelijks in zijn eigen TV-serie "American Dog". Al denkt hij daar zelf heel anders over. Want als hij pardoes van Hollywood in New York terechtkomt, kan hij ineens niet meer op z'n superkrachten terugvallen. Samen met de zielige huiskat Mittens en Rhino, een aan TV verslaafde hamster in een plastic bal, moet Bolt zijn weg terug naar Hollywood proberen te vinden.

292 BERICHTEN41 MENINGEN

avatar van Miami Heat

geplaatst: 13 juli 2012, 17:21 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wel een aardig film, maar het is Disney dus krijg je natuurlijk weer het standaard verhaaltje voorgeschoteld
Zaten wel grappige momenten bij, die hamster op die trein toen ie dacht dat die kat de boel liep te saboteren 😂
Wat was nou eigenlijk het nut van die bal? Ja, om zich 'onzichtbaar' te maken, maar in die ene scene dat je het zag was dat eigenlijk gewoon nutteloos 😅

geplaatst: 29 december 2012, 00:39 uur [permalink]
Sowieso veel beter dan het overgewaardeerde Up.

Een geweldige, pittige eerste helft met leuke verwijzingen naar buddy movies en realityseries, maar het laatste gedeelte heeft helaas weer al te veel sentiment en moraal. 3,75*

floriaan97
geplaatst: 6 september 2013, 19:42 uur [permalink]
Deze film heeft mij verrast met z'n sterke animaties, gekke personages, goeie voice-acting en verhaal.
Deze Disney film is zeker een 2e deel waard.
Het is een vrij standaard Disney verhaal maar ondanks dat wil je dat Bolt weer bij zijn baasje terecht komt.
Een iets te zwaarbeladen en sentimenteel einde haalt je een beetje uit het moment maar ondanks zijn foutjes is dit een geslaagde animatie film!

avatar van mjk87
geplaatst: 19 september 2013, 15:51 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuk. Het verhaal zelf is wel heel aardig en doet weinig denken aan Disney maar des te meer aan Pixar. Bolt is een grappige hond, de Kat is echt geweldig en de hamster acceptabel. Veel leuke korte stukjes en zelfs dat liedje van Miley Cyrus is prima te pruimen. De animatie ziet er redelijk uit, al is het nergens bijzonder wat betreft look. De moraal is er zoals altijd - ditmaal onder meer dat je af en toe afscheid moet nemen van het verleden-, om vervolgens alles goed te laten aflopen aan het eind van de film. Had je echt je punt willen maken, was dan eerder gestopt in de film. Maar goed, verder prima vermaak.3,5*.

avatar van wilofski
geplaatst: 20 oktober 2013, 20:17 uur [permalink]
Een film waar je perfect van weet van wat je vast hebt.
Zoals al meermaals gezegd hieronder: standaard verhaal, veel buddy gevoel, grappen en een moraal op het einde van de film. Nergens slecht maar ook nergens een uitspringer.

Maar dat is ergens ook de kracht van deze film: hij is namelijk perfect voor wat hij gemaakt is.
Ik heb hem gezien op zondag middag met de vriendin en het was een gezellig anderhalf uurtje kijken hoe bolt zijn weg terug naar Hollywood zoekt.
Heb er terecht van genoten!

avatar van Lennon
geplaatst: 10 november 2013, 13:39 uur [permalink]
Mooi gemaakt deze film. Details zijn haarscherp.

Film begint wat "vervelend" vind ik. Heb meteen het idee dat als het zo blijft, dan kijk ik m niet uit.

Maar gelukkig komt er eeb wending die m erg leuk maakt.

De duiven en hamster zijn echt erg grappig.

geplaatst: 20 februari 2014, 20:02 uur [permalink]
Redelijk animatiefilm, maar zeker geen uitschieter. Een aantal geslaagde grapjes, maar over het algemeen wel vrij voorspelbaar. De stem van Penny vond ik er echt niet bij passen, het klopte gewoon niet met het personage. Ik ben er pas later achter gekomen dat het Miley Cyrus was dus het was geen vooroordeel.

avatar van LNDS
geplaatst: 26 februari 2014, 20:54 uur [permalink]
Deze film heb ik samen met Cars heel lang uitgesteld om te kijken. Laatst heb ik Cars gezien en deze was boven mijn verwachting. Hierdoor toch maar het besluit genomen om Bolt ook te kijken. En ik moet zeggen, ook deze film viel me alles mee. Ik heb me echt rot gelachen om die duiven en de hamster is ook leuk. Even snapte ik het begin niet, maar dat werd gelukkig al snel duidelijk. Ik vind het toch een van de mindere Disney films, maar omdat ik me wel prima vermaakt heb zo op de woensdag avond toch 3,5 sterretjes.

avatar van arno74
geplaatst: 6 maart 2014, 10:30 uur [permalink]
Aardige (actie)animatie over een hondje die voor een TV-serie een superhond met speciale krachten speelt. Hondje belandt buiten de show en denkt nog steeds dat het een superheld is, wat grappige scenes oplevert. Samen met een kat en een hamster probeert hij zijn baasje te vinden.

Het leukste vond ik de grappige wijze waarop het gedrag van honden en katten (zoals achter een stok aan rennen etc.) werd weergeven.

Een animatie die vooral bij kinderen.en dierenvrienden in de smaak zal vallen, maar ook prima geschikt voor de overige volwassenen, al is dat niet de doelgroep. 3 a 3,5 sterren.

avatar van wendyvortex
geplaatst: 10 mei 2014, 19:03 uur [permalink]
Beetje voorspelbaar en iets te zoet, maar verder best wel leuke film voor de kiddies.
Ergens zo in het gemiddelde qua Amerikaanse animaties.

geplaatst: 28 juli 2014, 21:54 uur [permalink]
leuke film, toch wel een origineel uitgangspunt

avatar van woeler82
geplaatst: 19 september 2014, 07:56 uur [permalink]
Heb dit keer de nederlandse gesproken versie gezien, die stem van die kat in nederlands gesproken is gewoon te gek.
Heb hem al 4x gezien
Blijft een mooie film, heb flink gelachen 👍 👍

avatar van avdj
geplaatst: 22 oktober 2014, 17:24 uur [permalink]
Disney Classic #52

Wederom een uiterst onderhoudende Disney na het Pixar-achtige Meet the Robinsons. Het verhaal van Bolt is een stuk eenvoudiger maar daarom niet per se minder. Er wordt namelijk een origineel uitgangspunt genomen: kunnen acteurs wel van dieren houden als ze de hele dag 'als of' doen? Een idee dat je eerder van Pixar verwacht maar de moeder der animatiestudio's is hier blijkbaar weer op de juiste weg.

Uiteindelijk loopt alles gewoon weer goed af waardoor het op het eerste gezicht originele idee niet echt uit de verf komt. Bolt is vooral een combinatie van actie met een vleugje sciencefiction. Om toch nog even terug te komen op Pixar: visueel liep hun "Wall-E" in 2008 werkelijk lichtjaren voor als je deze er naast houdt. Lelijk is het niet maar destijds verre van toonaangevend.

avatar van rcuppen79
geplaatst: 1 november 2014, 21:14 uur [permalink]
Bolt is een leuke animatiefilm van de Disney-studio’s en een enorme verbetering op de twee voorgaande films, Chicken Little en Meet The Robinsons, die net als Bolt volledig met de computer waren vervaardigd. De productie van Bolt startte in 2004 en oorspronkelijk was Chris Sanders aangetrokken om de film te regisseren. Na enige onenigheden met John Lasseter werd hij vervangen door Chris Williams en Byron Howard. Het uiterlijk van de film is geïnspireerd door de schilderijen van Edward Hopper en de fotografie van Vilmos Zsigmond. Voor de film werd diverse nieuwe technieken ontworpen, waaronder Non-Photorealistic Rendering (NPR), welke werd gebruik om de film een speciaal visueel karakter te geven.

Met een budget van 150 miljoen dollar wilde Disney ditmaal een film creëren die op animatiegebied kon concurreren met Pixar. Hoewel dat niveau nog steeds niet bereikt wordt, maakte Bolt wel sprongen vooruit ten opzichte van de vorige twee animatiefilms. Bolt maakt handig gebruik van het gegeven van een filmpersonage welke niet weet dat alles nep is. Een gegeven wat eerder tot veel hilariteit leidde in komische films als The Man Who Knew Too Little en Tropic Thunder. Ook in Bolt zorgt het voor de nodige grappen. Met name Rhino de Hamster steelt de show, maar daarnaast bevat de film ook enkele leuke optredens van een stel duiven. De film werd uitermate goed ontvangen en was bovendien een succes in de bioscopen. Toch haalt deze film het niet bij de oudere Disney-klassiekers en is het in mijn ogen ook geen typische Disney-film.

jeffur
geplaatst: 28 februari 2015, 11:27 uur [permalink]
Vijf sterren, omdat het te lang geleden is dat ik hem gezien heb maar er wel mooie herinneringen aan heb 🙂

geplaatst: 2 maart 2015, 15:57 uur [permalink]
Prima animatiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Antonev
geplaatst: 6 maart, 08:10 uur [permalink]
Heerlijke Disney film, met goed geplaatste humor en veel oog voor detail!

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 12 maart, 12:10 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Bolt

Bolt is toch wel een animatie serie die ik toch al erg lang in mijn lijstje heb staan en dan eindelijk heb kunnen kijken via Netflix, wat toch wel erg vermakelijk was. Ik heb Bolt natuurlijk nog nooit gezien, hij staat al wel een langere tijd in mijn oog punt en het heeft me altijd een leuke film geleken en achteraf is hij toch aardig gelukt!

Het is een film waar Bolt een hoofdrolspeler is (als hond) binnen een actie serie. Hij denkt dat dit echt gebeurd en word voor de buitenwereld afgesloten. Hij ontsnapt en komt er achter dat er toch iets anders is dan hij denkt, hij wilt terug en gaan een mooi avontuur tegemoet!

Het verhaal en concept waren leuk, over het algemeen een leuke animatie film van Disney en ik kon hem prima afkijken.

avatar van baspls
geplaatst: 17 april, 10:47 uur [permalink]
In mijn herinnering een erg leuke en ontroerende film. De nederlandse dub dan, de Engelse cast lijkt me niets (naja behalve John Travolta en Malcolm McDowell dan)

Dick2008
geplaatst: 15 mei, 23:52 uur [permalink]
Het leek me niks vanwege dat ik die hond en die kat helemaal niet zo mooi getekend vond. Het lijkt wat op Dream Works animatiestijl, ook vaak lelijk. Over Pixar zal ik het maar niet hebben. Daarom heb ik deze film eigenlijk lange tijd ook al weer gemeden.

Toch raakte ik na enige tijd kijken daar wel aan gewend. De hamster in de bal is ook wat vreemd en ook al niet zo mooi getekend. Maar als geheel, met alles er omheen, is het een mooi gemaakte film en daar is Disney wel goed in.
Hij gaat, na een bekend intro, vreemd van start en ik dacht gaat dit zo meer als anderhalf uur door als een enorm drukke actiefilm. En waarom moet die film weer zo lang. Daarna wordt het duidelijk dat het om tv gaat en om een geschifte hond die denkt dat hij werkelijk zo is. Wordt na de toevallige verdwijning een heel stuk rustiger. Waarna de film heel erg gaat lijken op Disney's Homeward Bound: The Incredible Journey. Alleen dan een vrolijker animatievariant. Er zitten veel leuke grapjes in met de hond, de kat, de duiven en de hamster.
Ik dacht dat Disney de laatste jaren er nu toch vanaf was gestapt maar toch kunnen ze het weer niet laten en druipt de laatste twintig minuten het gebruikelijke sentiment er weer vanaf. Jammer dit. Heb om die reden veel Disney (animatie)films vroeger niet gezien.

Maar vanwege het grappige middengedeelte, dat toch het grootste deel van de film bestrijkt als ook de mooie animatie als geheel en goede stemmen erbij, krijgt de film toch een hoge beoordeling. 2.0/4.0/2.0

avatar van Daan258
geplaatst: 3 juni, 19:58 uur [permalink]
Na een lange tijd weer is een animatie film gekeken en gelukkig ook best leuke. 🙂
De film kijkt lekker weg, hier en daar een paar keer best kunnen lachen, heeft (natuurlijk) een simpel maar wel geinig verhaal en erg mooi HD kwaliteit.

Al met al een leuke film.

Dikke 3,0*

avatar van Fonzzz002
geplaatst: 26 juni, 14:26 uur [permalink]
Bolt is een CGI animatiefilm van Disney uit 2008. Het verhaal gaat over een hond, genaamd Bolt, die de hoofdrol is in een actieserie over een hond met superkrachten. Bolt is echter niet op de hoogte dat zijn leven een televisieserie is en dat zijn krachten nep zijn, totdat er op een dag iets fout gaat en hij word geconfronteerd met het echte leven.

Bolt is een hele vermakelijke Disneyfilm die op ieder opzicht iets te bieden heeft. Het verhaal is gigantisch absurd, maar de film is op de hoogte van zijn absurditeit en het heeft plezier met zijn concept. Er zitten meerdere grappige personages in de film die op leuke wijze met de situatie omgaan, en onlangs dat het verhaal niet serieus te nemen valt zit er voldoende emotie verwerkt in de relatie met Bolt & zijn eigenaar. De momenten dat de film een rustmoment gaf merkte ik het medeleven voor de personages te voelen waar de film op hoopte, maar de humormomenten zaten nooit te ver uit elkaar waardoor de film niet te serieus werd.
De animatie is van hoog niveau maar het heeft een paar tekortschietingen, als je het vergelijkt met Pixar of Dreamworks althans. Dit is de 4e animatiefilm van Disney die volledig CGI is, en je merkt dat ze nog niet 100% goed in hun schoenen staan. De dierenpersonages zien er erg mooi uit, met name het detail van hun vachten, en de wereld ziet er kleurrijk uit. De menselijke personages is waar de animatie niet altijd goed uit de verf komt. De schaduwen van de personages voelde soms wat onrealistisch waardoor ze ongemakkelijk oogde, en sommige designs waren simpelweg lelijk, alsof ze voor één van de eerste concept arts waren gegaan in plaats van hun tijd te nemen met een sterker design te komen. Disney is in hun latere CGI films zoals Frozen en Big Hero 6 zeker verbeterd in hun vormgeving, maar bij Bolt stoorde ik me op bepaalde momenten nog aan de vormgeving.

Bijna alles wat Bolt aanbood viel goed in de smaak, maar Bolt zijn zwakte is dat geen van de dingen die het aanbied diepgang hebben. Het heeft humor, maar niets is zo hilarisch dat ik niet meer bijkwam en dat ik schreeuwde om meer. De band tussen Bolt & zijn baas werkt, maar het is zo dusdanig minimalistisch uitgewerkt dat het me niet terug roept het een 2e keer te bekijken, evenals dat het verhaal niets uitmuntends goeds heeft wat me bijbleef. Al met al is het een hele vermakelijke film, zeker een grote verbetering ten opzichte van Disney’s eerste pogingen tot CGI films zoals Dinosaur & Chicken Little, maar het is een film waar ik na één keer op uitgekeken raakte.