Bolt (2008)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Byron Howard en Chris Williams
met de stemmen van John Travolta, Miley Cyrus en Malcolm McDowell

Bolt is een superhond. Althans, dat is hij wekelijks in zijn eigen TV-serie "American Dog". Al denkt hij daar zelf heel anders over. Want als hij pardoes van Hollywood in New York terechtkomt, kan hij ineens niet meer op z'n superkrachten terugvallen. Samen met de zielige huiskat Mittens en Rhino, een aan televisie verslaafde hamster in een plastic bal, moet Bolt zijn weg terug naar Hollywood proberen te vinden.

avatar van Charlie Cheese
alleen leuk voor de kids die nog niet al te vaak naar dit soort films hebben gekeken. Heb een paar keer om de hamster moeten lachen, maar dat was het eigenlijk wel.

Jammer dat veel geanimeerde films steeds meer op elkaar gaan lijken de laatste tijd

Leuke film! De hamster is mijn favo! Lekkere familiefilm!

avatar van Awasiku
Laatst nog gezien ( Niet de 3D versie !! )

Leuke , mooie , grappige animatie .

avatar van Nick Hardeman
Leuke animatie film, zeker de moeite waard.
En die hamster is een baas!!!

Weer een top animatiefilm van Disney.

En zoals al eerder gezegt; Die hamser is geweldig!

Niet bijzonder. Bolt maakt nog eens duidelijk dat Disney buiten Pixar om, tot weinig in staat is. Het is vooral op safe spelen met schattige diertjes in een roadmovie dat verder niet veel verhaal om het lijf heeft.

avatar van Charlie Cheese
*Volledig eens met Apster.

Helemaal eens met Apster.. Ook niet echt lachen gieren brullen op een af en toe grapje na....

avatar van Obiwan
Leuke film met een redelijk verhaal.

Mijn zoon en ik hebben genoten.

Pulse
Afgelopen dag in de bios gezien.

Heb hem in 3-D gezien.

Qua verhaal stelt het niet veel voor en ik ben dan ook alleen voor het 3-D effect erheen gegaan en dat stelde me niet teleur.

Al had ik wel verwacht dat de effecten wat dichterbij zouden komen, zoals bij Honey, i schrunk the audience destijds in Disney Parijs of SpongeBob in MovieWorld.

Maar het zag er allemaal mooi uit.
Mooie animaties en lekker veel diepte in het beeld.

2,5 * voor het verhaal
4,5 * voor de animaties en het 3-D
3,5 * gemiddeld

Verheug me al op al het 3-D gebeuren dat er nog gaat komen!

avatar van vranque
Sublieme animatie. Visueel zeer aantrekkelijke film. De rest interesseert me eigenlijk niet zo. Ik geniet van de techniek.

avatar van Jan met de pet
Nou ik vind de film wel leuk, ook her verhaal ,niets op aan te merken en niet alleen voor de kids : 3,5

avatar van koendv
Ik vond het wel een cole film leuke verhaal lijn. Vond de hond wel lief alleen ik was wel al aan het einde een beetje verveeld want ik wist dat het een feelgood film was dus... Oke, Ik geef toe dat het een film is waar de bedenkers dachten dat lieve diertjes die praten het sowieso al maakte.l

avatar van missl
Wat een niet grappige film, terwijl het wel getracht word. Beetje jammer van mijn geld!

avatar van OlafK
Aardig Disney filmpje, maar niet meer dan dat.

De magische films die Disney ooit maakte, zijn niet meer. Het is echter oneerlijk om Bolt daardoor op voorhand al te verklaren als onvoldoende. Het mierzoete verhaaltje kent namelijk gigantisch leuke momenten, vooral wanneer de, veel te zware, hamster Rhino zijn intrede doet. Wat een heerlijke sidekick! En dat is dan ook meteen wat ik zo waardeerde aan deze film. In animatiefilms zoek ik vaak een stukje humor. Dit vond ik in Bolt. Helaas zijn de echt grappige scènes té spaarzaam om de film tot een hogere waardering te doen stijgen.

avatar van Nelusje
Ik vond hem erg leuk! Heb een aantal keer flink gelachen en dan is ie goed. Zowel leuk voor kinderen als voor volwassenen, al is hij toch meer voor de jonge kijkers.

avatar van filmofiel
Computeranimaties gaan er op z'n tijd best wel in hier, grappig en vermakelijk, zelfs voor volwassenen de moeite waard, ik heb me in ieder geval geen moment verveeld.

Ik heb me ook geen moment verveeld, de animatiekunsten vliegen hier en daar weer de pan uit. Het verhaal is natuurlijk cliche maar ach, dat maakt opzich niks uit.
Ze hebben het leuk gebracht.

avatar van RipCurl
Ben naar de NL-versie geweest met mijn kinderen en moet zeggen dat (gezien de reputatie van de Disney Studio's op 3D) deze film een verademing was. Kennelijk hebben ze iets geleerd van hun collega's bij Pixar. Hele leuke en grappig film. Het lijkt wel een beetje op de Trueman Show met een hond, maar ondanks dat erg leuk. Hopelijk houden ze dit vol bij Disney...

avatar van stan
Zo leuk vond ik die hamster niet
Vond Mittens met dr sarcasme en uitdrukkingen leuker

avatar van Ella
Wat ik van de film vind vind ik eigenlijk niet zo heel erg belangrijk.

Dit zijn de opmerkingen van mijn twee jongens 8 en 5 jaar.
Ow wat gaaf. Wat een leuke hamster. heb je ook wel alles gezien mam. ze hebben veel gelachen.

De jongste vond het laatste stukje erg zielig dus moest even een traantje wegpinken.

Dus ondanks de weinig aan fantasie overlatende film Scoort hij bij mijn kinderen erg hoog.

avatar van Dutchmeister
Erg leuke film. Grappig en ook boeiend!

Totaal niet verwacht! Erg goede pixart film!

avatar van Mads Smikkelsen
Leuke feel-good-movie, de dieren zijn heel mooi 'neergezet' bijna net echt. Leuke muziek ook.
Aanrader!!

avatar van Travis Bickle
Voor elk kind is dit een leuke film, zonder twijfel.
Echter begon de film met een hoop actie en spectakel, en het begin steekt daarom erg af tegen de rest van de film, met zeer weinig actie. Niettemin vermakelijk, maar ik kijk erg uit naar Monsters VS Aliens en Up. En mn zoon natuurlijk ook.

avatar van Steve-OoO
Leuke film, te droog 4*

ALGEMEEN
Leuke film met een paar grappige stukjes en leuke animatie en 3d
REGI
Deze film was erg leuk! Dus ook goed geregisseerd.. 4 *
SCRIPT
Niets bijzonder aan dit script. Een gewoon disneyfilmpje over een Hollywood hond die wegloopt verstrikt raakt in een andere wereld en de weg naar huis wil vinden! Een paar goeie grappen maar het verhaal lijkt te sterk op dat van Finding Nemo! Waaronder ik soms een DeJa-Vu kreeg
Remember de scene: Van mij, van mij, van mij
De scene in Bolt: Bal, bal, bal
2,5 *
ACTEURS/STEMMEN
Ik heb deze film in Vlaamse versie gehoord en vond de stem acteurs best goed ( me kleine broertje wou liever de vlaamse versie horen ) maar ik verheug me om de film eens te huren en de orginele versie te horen met Miley Cyrus ( she's amazing ) en John Travolta ( WOW!!!!) voor de Vlaamse versie geef ik 3,5 *
SPECIAL EFFECTS/ANIMATIE
Goede animatie is zowat het enige wat ik kan zeggen.. Sommige scenes zaten echt mooi in elkaar.. Rhino was ook heel erg mooi gemaakt net zoals Bolt! Mittens was dan weer wat minder.. 4*
CAMERA
Leuke effecten met de camera! Zoals de brand scene etc.
Ook de vroeg met de pepperspray en de explosies zijn cool gefilmd 4,5 *
3-D
Geweldige 3-D film om eens van te genieten met de familie! Mooiere 3-D effecten dan Journey to the Center of the Earth 5 *
GEMIDDELDE
4 *! Mijn broertje (9) en ik hebben er erg van genoten!! Maar geen Bolt 2.. Dat zou het vervelend maken..

avatar van martinovitch
Leuke film! Vandaag met mijn vriendin gaan kijken bevatte leuke momenten. Best aangename animatiefilm!

BS
Ik heb niks aan 3d ivm een oogafwijking, dus de film maar gewoon in 2d gekeken

Als eerste wil ik zeggen .. het opend even rustig maar ( zal ik maar even zeggen ) de Echte openings-scene is een gruwelijk mooi stukje actie-spectacel. Misschien flauw om het te zeggen, maar kan het niet anders omschrijven als iets wat in de 4de matrix-film had kunnen zitten Voor Disney ziet het erg goed uit, prima actie, strak geco-ordineerd plus het loopt soepel en natuurlijk. Erg goed gedaan !!

Daarna komen we weer in de gewone wereld en komt het verhaal tot stand wat ( zoals je kunt lezen ) een Truman-show-sausje heeft. Leuk gedaan en het komt er ook leuk uit, inclusief disney-sentimenteel-eind ( zoals het hoort ) Daarbij zit er een licht humor-sausje overheen en in de film wat verwijzingen naar andere animatie-films. Dat is altijd leuk

Wat mij opviel dat naast de goede animatie, de bewegingen van de mensen ( en diverse dieren ) erg levensecht overkomen. Dat hebben ze goed gedaan.

Kwa audio ook weer genoeg sterren-stemmen en dat is leuk ... maar het klonk niet echt lekker in mijn oren. Er werd goed ingesproken, dat bedoel ik niet, het klinkt alleen net iets te mechanisch, iets teveel geknipt en niet realistich. Beetje lastig uit te leggen maar het is net als in een radio-reclame. Daar hoor je ook niemand adem halen, daar gaat het ook in 1 stuk door en je hoort toon-verschil tussen de zinnen waardoor het niet echt klopt.
Nou ja, heel verhaal maar dat idee had ik dus.
Nogmaals, de stemmen zijn goed ingesproken, het audio-knip-en-plak-werk stond iets te scherp afgesteld voor me.

Voor de rest een leuke entertainende film met leuke karakters, leuk verhaal ( beetje diepgang zelfs ) en leuk eind.
Bolt2 ? Hmm, weet ik niet. Het mooiste uit de film vond ik de tv-serie-stukjes. Dus als het daarheen gaat Zeker Weten Anders denk ik dat het een slap vervolg wordt wat nauwelijks de moeite waard zal zijn.

Voor deze gewoon lekker 3,5*

Erg leuke film, kijkt lekker makkelijk weg. Zie overeenkomsten met onze labrador: bij de hand, kan zielig doen en tegelijk erg eigenzinnig.