Bolt (2008)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Byron Howard en Chris Williams
met de stemmen van John Travolta, Miley Cyrus en Malcolm McDowell

Bolt is een superhond. Althans, dat is hij wekelijks in zijn eigen TV-serie "American Dog". Al denkt hij daar zelf heel anders over. Want als hij pardoes van Hollywood in New York terechtkomt, kan hij ineens niet meer op z'n superkrachten terugvallen. Samen met de zielige huiskat Mittens en Rhino, een aan televisie verslaafde hamster in een plastic bal, moet Bolt zijn weg terug naar Hollywood proberen te vinden.

Hmm, hier ben ik zeer benieuwd naar!
Het verhaal klinkt leuk.

Plaatje ziet er origineel uit.

avatar van FillumGek
Ben benieuwd.

avatar van martijntjuhh
het duur nog wel ff!

mooi plaatje

Klinkt erg orgineel, deze staat al in de agenda om te gaan bekijken Ben benieuwd!!

5 februari 2009 in Nederlandse bioscopen (bron: IMDB)

Regisseur is gewijzigd, omdat de animatie te "ruig" uitzag.
bron: http://hollywood.blog.nl/hollywood_filmnieuws/2007/12/27/disney-presenteert-haar-nieuwste-tekenfilmheld-bolt

Het verhaal klinkt lekker vrolijk ook al moet ik denken aan Oliver & Co, hoe dan ook, het is animatie dus ik ben er al blij mee

Leuke trailer

avatar van -happy
ik weet niet wat het gaat worden... maar heb daarom ook geen verwachtingen er van maar tot dan moeten we nog even wachten....:)

avatar van Bla
Bla
'I've got a ball...'

avatar van edejong
Vrij hoge rating @ IMDb, ik ben wel benieuwd!

avatar van pokefreak
Heb deze film ondertussen al gezien (was op vakantie in amerika waar hij al speelt) en die film is nie slecht, niet helemaal wat ik verwachtte maar hij was in ieder geval beter dan chicken little en meet the robinsons, persoonlijk hou ik toch liever van de klassieke animatiefilms (getekende) zoals the lion king (mijn favoriete) en brother bear.

Om de show zo in te stellen hebben de makers van de serie Bolt wijs gemaakt dat dit allemaal echt is en daarom denkt hij dat de show echt is, hij mag niet eens de set verlaten, of meegaan met Penny

Verder vertel ik niets meer van de film maar deze film is best leuk om naartoe te kijken, hoewel ik toch er liever van houdt dat disney films maakt op de klassieke tekenstijl
Een vriend van me zij es, voor de grap nattuurlijk, dat vroeger Pixar niet kon zonder Disney maar dat het nu omgekeerd is.

Maar goed om terug te komen het is leuk om te zien en echt aan te raden voor de echte disney fans.

deze film krijgt van mij een voldoende 3.5*

avatar van gizmoart
Als je zelf een hond hebt is ie schitterend. Ik heb tenminste af en toe tijdens deze film eens omgekeken naar mijn hondje

avatar van mcdaktari
ik heb hem net gekeken en ik vind hem wel leuk, maar ik ben ook wel een liefhebber van animatie films. hij was gelukkig eng. gesproken en niet ned. want dat vind ik de film verpesten.
al bij al een aardig filmpje

avatar van tommykonijn
Ik zag hiervan een voorstuk in de bioscoop, toen ik naar Bedtime Stories ging. En dit lijkt me best een leuke film.

cel
echt een geweldige animatie film. zelfs nog beter als Wall-E.
goede sets en tekeningen. en ook de bewegingen zijn realistisch en organisch.

in een woord gewoon prachtig.

avatar van anco12
dit is echt een supper leuke film.
veel gelachen maar ook soms heel zielig
deze is de moeite waard om te kijken

cel schreef:
echt een geweldige animatie film. zelfs nog beter als Wall-E.
goede sets en tekeningen. en ook de bewegingen zijn realistisch en organisch.

in een woord gewoon prachtig.

Hoe kan je die gezien hebben?

avatar van ken1976
Tja, wat moet ik hier van zeggen. Het beginstukje beloofde echt veel!!! Als ze hiermee het verhaal door hadden gezet, was dit echt een topanimatie geweest!

Helaas na een kwartier storte de film helemaal in. Het werd een beetje te soft allemaal. Wel een paar keer gelachen , maar niet echt veel bijzonders.

Het is wel een aanrader voor kleine kinderen. Misschien had ik persoonlijk wel wat meer aktie verw8. ( ik ging uit van de trailer)

Maar goed, 2 sterren omdat de animatie in het begin wel vet was.Het is meer een drama met een vleugje komedie!

Leuke animatiefilm met die er soms echt heel mooi uitziet en met heerlijke typetjes.. vooral de hamster weet geregeld fantastisch uit de hoek te komen. Wel een echte Disneyfilm qua verhaallijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Beter en leuke dan Wall-E, die ik 3.5* gaf, dus voor Bolt een iets hogere score.. 4*

movie wolf leef jij nog in stenen tijdperk

avatar van dirkveldkamp
Echt een fantastische animatie film.
Het originele verhaal wist me van het begin tot het eind te boeien.
Ik heb een paar keer in een deuk gelegen om de hamster Rhino.

Dit is echt weer een animatiefilm die je gezien moet hebben!
Ik geef hem 4 sterren.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Nipte drie sterren.

De film start erg vermakelijk, maar na een klein inkak-moment begint de vrees. Het blijft namelijk Disney.. Edoch, daar is de hamster. Naar het einde toe wordt alles weer zoetsappig en voorspelbaar. En dat is jammer, want de film kent een aantal bijzonder grappige momenten, die vrijwel allemaal op conto komen van Rhino en de duiven, plus een uitstekend begin.

Goed.

avatar van Skrean
Erg veel entertainment in deze puike animatiefilm met de stem van John Travolta. Hier en daar een leuke 'plotwending', 'honden' humor wat wil je nog meer.
Die duiven waren echt hilarisch, vooral die new yorkse maffia duiven. En die hamster die me deed denken aan jack black of die fat dude van superbad.
Al met al erg genoten.

The Movie Wolf schreef:

Hoe kan je die gezien hebben?

Hoe kan jij, die de film nog niet gezien heeft, al wel een score geven?

avatar van eenbengeltje
schitterende animatie

zeker een aanrader voor kinderen,
alleen het begin een beetje minder dan heb je echt zoiets van hé wat is dat nu voor flauw gedoe, maar goed de draad word snel weer opgepikt en kun je ongestoord genieten van een leuk grappige spannende meeslepende animatie film

the ripper47 schreef:
movie wolf leef jij nog in stenen tijdperk

Sorry, ik dounlode niet.

(IK WEET HET MIJN ENGELS IS RAMPZALIG!!!!! )

[/quote]Hoe kan jij, die de film nog niet gezien heeft, al wel een score geven?[quote] Voorgevoel

avatar van bartje30
Dit is weer echt een erg leuke en goed in elkaar zittende animatie met erg leuke karakters van Disney. Lang geleden dat ik bij een animatie flink heb zitten lachen en dan vooral om de goudhamster Rhino.
De aktie met de slow-motions zijn erg leuk gemaakt en verzonnen en het verhaal is echt feel-good zoals dat hoort bij een animatie.
De animatie zelf is ook erg mooi gemaakt en dit is één van de eerste animaties waarbij de mensen én de dieren, de duiven die echt zoals duiven bewegen, erg realistisch zijn gemaakt. (bewegingen en eigenschappen van de karakters)
Al met al een een geweldige animatie voor jong en oud!!!