Bolt (2008)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Byron Howard en Chris Williams
met de stemmen van John Travolta, Miley Cyrus en Malcolm McDowell

Bolt is een superhond. Althans, dat is hij wekelijks in zijn eigen TV-serie "American Dog". Al denkt hij daar zelf heel anders over. Want als hij pardoes van Hollywood in New York terechtkomt, kan hij ineens niet meer op z'n superkrachten terugvallen. Samen met de zielige huiskat Mittens en Rhino, een aan televisie verslaafde hamster in een plastic bal, moet Bolt zijn weg terug naar Hollywood proberen te vinden.

Leuk voor de kinderen.

3,5 **

cel schreef:
echt een geweldige animatie film. zelfs nog beter als Wall-E.
goede sets en tekeningen. en ook de bewegingen zijn realistisch en organisch.

in een woord gewoon prachtig.

avatar van bartje30
Kimbo72 schreef:

en een film geeft je zeker geen 5 sterren

waarom zou je een film geen 5 sterren mogen geven als je hem echt heel erg goed vindt????

avatar van -Roald-
Kimbo72 schreef:

Beunhaas

avatar van Macmanus
Weer een Animatie die tegenvalt.

Tsja de gebruikelijke issues die animatie films hebben. Boodschap die elke 5 minuten duidelijk aanwezig moet zijn, slechte voice acting, snap echt niet waarom bekende acteurs de stem in moeten spreken. En al helemaal niet waarom ze voor Susie Essman kiezen. Ze is fantastisch in Curb, maar elke keer als ik die kat hoor praten verwacht ik een harde LARRY DAVID! Helpt ook niet echt om de kat als een soort van kat te zien. Enige wat de film red is de Hamster. Hilarisch karakter dat elke scene dat die erin zit de show steelt. Niet gek ook dat dat de enige stem is die niet gedaan is door een celeb. Maar verder is het vrij armoedig, en technisch perfect blablabla.

2 sterren, het kijkt weg. Maar daarna kan het ook meteen in je desktop prullenmand.

ik vond hem niet echt super. Had er eigenlijk meer van verwacht

leuk voor iedereen!

avatar van Janchii
Jenny Lewis - Barking At The Moon gewoon prachtige liedje! Daarom 3,5 gekregen. Anders een 2,5

avatar van aspers
Nou, ik ga'm niet een ster meer geven voor een leuk liedje. Maar... mijn voorgevoel na het zien van de trailer was juist. Voor mij is Disney (na zeer lange tijd) weer helemaal terug! Van mij mag Bolt zich weer een Klassieker noemen. Wij hebben ons heerlijk vermaakt bij deze film. Spannend, leuke humor (rhino...) en natuurlijk de ontroerende Disney sausje. Heerlijk!!!!

Voor mij past deze in het straatje van Alladin en The Lion King... Lang geleden dat ik zo van een Disney film (dan reken ik de Pixar's even niet mee) heb genoten. Tuurlijk, het kan altijd beter.... maar van mij krijgt Bolt 5 kluiven... uuhhhh sterren! TOPPER.... ga zo door Disney!

Sverleg
Hele leuke film, met goede typetjes wat deze film net iets specialer
maakt dan de standaard disney films van de laatste tijd.

verder komen de bewegingen heel realistisch over

avatar van kanjertje
Leuke en grappige animatie;
Toch de mindere van Wall E

avatar van Niqk
Inderdaad een mindere dan Wall-E maar desondanks vond ik hem toch wel vermakelijk, vooral de hamster! *PJOINK!*

NulDerTien
aspers schreef:

Inderdaad, ik vond het ook een erg leuke film van disney, en vooral mijn neefje en nichtje lagen helemaal dubbel bij de leuke hamster Rhino. Vooral voor de kinderen is hij echt leuk, en ik raad hem zeker aan!

Best grappig filmpje.

Vooral Rhino roeleert. .

avatar van GGG
GGG
Gaat wel...

avatar van treeass
Hier is maar 1 kwalificering op zijn plaats: 5 sterren !!!
Wat een geweldige animatiefilm, van begin tot einde - weliswaar voorspelbaar - boeiend. Erg gelachen met Rhino en genoten van de schitterende animaties.

Disney is weer helemaal terug

avatar van wwelover
Een aardige film, maar verre van een geslaagde animatie van Disney-Pixar, misschien is deze toch weer te veel gericht op het jongere publiek en ouders. Wel jammer want ik dacht dat dit wel weer een topper kon zijn. De film mist een goed verhaal en sterke grappen. Het is allemaal vaak net aan een glimlach maar nooit een uitbundige lach.
Ook de voorspelbare sentiment stukjes zijn niet geslaagd in mijn ogen, ook niet met de tragische muziek op de achtergrond.

Ook jammer dat de karakters eigenlijk gewoon niks speciaals bieden. Op die hamster na, die is wel erg geinig. Maar het is een kenmerkend iets voor Disney (Pixar) dat de hoofdpersonen nooit zo speciaal zijn en het vaak de kleinere 'rollen' het leukst zijn. De stemmen zijn wel redelijk gedaan. John Travolta is wel aardig, maar geen van de stemmen is echt iets toevoegends voor de rol, maar dat is ook niet te verwachten qua verhaal. Bij Shrek heb je bijvoorbeeld echt een leuke stem nodig. Hier is dat niet zo het geval.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik heb me goed vermaakt met Bolt. Typische Disney productie met veel herkenbare zaken. Je kan op zich wel voorspellen hoe zon film verder gaat en eindigd maar het was zeker niet erg omdat de film best klasse had. Grafisch zag het er prima uit, 1 van de betere animatiefilms van de laatste periode. Daarnaast was het verhaal op zich best origineel van een hond in een tv serie die denkt dat alles wat hij doet echt is en daarmee op een gegeven moment in de buitenwereld mee geconfronteerd wordt. Vooral de fase waarin hij volhield dat alles wat hij deed wel echt was vond ik best leuk. Maar een animatiefilm valt of staat met humor en personages. Nou was dit geen film die me deed lachen, gieren en brullen, maar de humor was zeker in orde. Ik vond Rhino de hamster in een plastic bal echt geweldig! Zijn hyperactieve gedrag en zijn uiteraard waren gewoon leuk. Bolt zelf vond ik ook niet vervelend en de kat idem. Verder kwam je nog een paar keer duiven tegen en die hadden ook wel humor. Dat is altijd wel zo, dat de ''sidekicks'' leuker zijn dan de hoofdpersoon. Het einde zag ik aankomen, maar hij was daarom niet minder aardig. Net als een bepaald liedje in de film die ik best mooi vind. Ik zal de titel eens opzoeken.
Alles bij elkaar een prima film om te kijken. Voor de jongeren onder ons, maar ook wel voor de ouderen want er zitten ook volwassen grappen in.

avatar van eppy
leuke animatie, erg goed gedaan vooral vegas ziet er mooi uit heb dubbel gelegen om die hamster en om die duiven....
en ook de acktie elementen zijn hilarisch, het was lang geleden dat ik zo heb gelachen om een disney film, voor mij was dat de reddertjes en die film is net zo oud als ik zelf ben, 32 jaar....oef ik word oud!

Gisteren deze film bekeken.

Aardige film, met een kwalitatief hoog niveau animatie. In het begin denk je dat de film zeg afspeekt in een actie-tekenfilm, maar later blijkt anders. Het verhaal is ietwat ver gezocht, maar Bolt en de hamster Ghino zijn meesterlijk en aandoenlijk.

Qua verhaallijn 2* ,qua graphics 3,5*--> gemiddeld 3*

Leuk bedacht, ode aan de duiven en Rhino de hamster, heerlijk. Heb me wel vermaakt, mooie graphics, de bewegingen zijn gaaf gedaan. Verhaal ging wel, *3

88Fabian
Echt wel gelachen af en toe.en zoals vele hier al hebben gezegd disney is weer terug.dat klopt ook.

Erg leuke animatiefilm weer! Verhaal wel voorspelbaar, maar dat stoorde me niet echt. Vond vooral de kleinere rollen van de duiven en de hamster erg leuk. Ik denk dat iedereen wel van deze film kan genieten.

avatar van devilsarea
Superfilm echt leuk

avatar van SpooXxX
De film was echt heel mooi gemaakt. Echter is het 'maar' gewoon weer een toevoeging aan het genre. Heb wel een paar keer dubbel gelegen om die bolle hamster!

88Fabian
de hamster vond ik juist heel irritand eerlijk gezegd.

avatar van james_cameron
Geen topper, maar in ieder geval is het verhaaltje leuk bedacht, de animatie zeer geslaagd en de stemmencast prima. Gelukkig geen ovderdaad aan star power om een gebrekkig script te verhullen. Wederom geen Pixar-niveau, ondanks de aanwezigheid van uitvoerend producent John Lasseter, maar het komt een eind in de goede richting.

avatar van Qwertary
Net gezien!
Ik was echt blij met de film! De humor was geweldig, beelden waren echt fantastisch en ik vond het verhaal natuurlijk niet verschrikkelijk sterk maar zeker niet slecht.
Ik vond dat Disney een beetje de weg kwijt was geraakt met Piratenplaneet en Atlantis en de films die daarop volgden, maar ik geloof dat ze weer op de goede baan zitten Ik kijk uit naar hun aankomende projecten!

Toffe film!

En halve ster extra voor de kat. Zo geniaal

avatar van Thomas83
Een typische Disney-film, dus een wat zoete animatiefilm voor jong en oud, die de bekende paden betreedt, inclusief die van de laatste half uur-crisis, maar wél eentje met een origineel en leuk uitgangspunt. Dat levert ook nog wat leuke situaties op, al moet de film het niet eens zo heel erg van de grappen hebben. Er zitten eigenlijk net wat te weinig echt leuke grappen in.
Een ander gebruikelijk en niet onbelangrijk element in de film zijn de sidekicks. Die zijn meestal het minst serieus en het grappigst. In Bolt is dat ook zo. Je hebt een stelletje duiven die grappig zijn, maar de show wordt gestolen door Rhinho, een tv-verslaafde hamster in een doorzichtige bol. Hij is af en toe hilarisch met zijn leuke uitspraken en ADHD-gedrag.
Hoofdpersoon Bolt is wat serieuzer en moet het meer van zijn enorm schattige uiterlijk hebben. Ook de mensen zijn op een schattige manier getekend, waarmee we gelijk op de tekeningen komen. Die zijn werkelijk prachtig. Je krijgt heel wat gevarieerde plaatjes te zien tijdens de reis van Bolt en co door half Amerika. De zeer diverse landschappen zien er werkelijk adembenemend mooi uit. Visueel is Bolt een topper. Misschien zien de mensen er niet zo heel leuk uit, maar hoe de dieren en mensen bewegen is echt prachtig vormgegeven. Vrij realistisch ook nog. Ook al is de tekenstijl bij de mensen en dieren natuurlijk cartoonachtig.
Aan het begin lijkt Bolt een tekenfilm met erg veel actie, maar later wordt er een zoete roadmovie, en onderweg steekt Bolt natuurlijk het een en ander op van zijn reisgenoten. Zoals gebruikelijk kan hij aanvankelijk niet met iedereen even goed opschieten, maar het zou geen Disney zijn als het ijs niet uiteindelijk breekt en alles goed komt. Dat is niet eens een spoiler bij een Disney-film om dat aan te geven.
De soundtrack in de film is prima, zij het niet echt heel veel bijzonders. Al zou ik hem zeker bovengemiddeld noemen. Ook opvallend zijn het "camerawerk" en de "montage", in de zin van komische slowmotion-effecten tijdens de actiescènes etc.
De voice-acting is niet slecht, maar goed zou ik hem ook weer niet noemen. Het meisje, het baasje van Bolt, heeft zelfs een raar gekozen stem. Dat kind is in de film volgens mij een jaar of 12 misschien, maar ze klinkt als een meisje van 17 of zo. Beetje vreemd.
Al met al is Bolt een film waar ik met weinig verwachtingen in ging, maar hij heeft me echt aangenaam verrast. Dit vind ik echt een van de betere animatiefilms van de laatste jaren, ondanks een gebrek aan leuke grappen en iets te weinig leuke karakters misschien, en het bewandelen van de bekende paden. Maar daar staan een origineel plot en prachtige animaties tegenover, en bovendien een film die gewoon erg lekker wegkijkt. Eigenlijk vind ik deze zelfs leuker en niet minder dan de veelgeprezen Pixar-film Ratatouille. Het niveau voor de Oscar in de categorie van beste animatiefilm is hoog dit jaar. Wall-E zal wel winnen uiteindelijk, maar ik vind Bolt zowaar nog wel een serieuze concurrent. Een nipte 3.5*, ik laat de voordelen wat zwaarder meewegen dan de nadelen.