Bolt (2008)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Byron Howard en Chris Williams
met de stemmen van John Travolta, Miley Cyrus en Malcolm McDowell

Bolt is een superhond. Althans, dat is hij wekelijks in zijn eigen TV-serie "American Dog". Al denkt hij daar zelf heel anders over. Want als hij pardoes van Hollywood in New York terechtkomt, kan hij ineens niet meer op z'n superkrachten terugvallen. Samen met de zielige huiskat Mittens en Rhino, een aan televisie verslaafde hamster in een plastic bal, moet Bolt zijn weg terug naar Hollywood proberen te vinden.

De manier waarop Up eruit ziet trekt mij idd totaal niet aan. Laatst een klein stukje gezien maar vond het niks. Bolt is wat dat betreft veel beter idd.

avatar van TheLionKingFan
2,5* sterren voor die hamster.

MysteriousDeS
Ik heb deze film gistermiddag gekeken. Eigenlijk met geen verwachtingen, en ik vond het een erg spannend film en ik bleef er ook goed inzitten. Ik vond dat het verhaal erg volwassen overkwam en daardoor is het voor zowel kinderen als volwassene leuk om naar te kijken.

Humor viel een beetje tegen, het was niet echt mijn humor, ik moest niet overdreven lachen, hier en daar af en toe een grijns.

Ik vond het verhaal mooi en origineel.

4 sterretjes

avatar van Bruens
info moet ook drama worden bijgeschreven, zijn leven is namelijk een leugen

avatar van Minotaures
Geweldige Disney film (zoals elke).

Heb lekker van gelachen en me prima vermaakt.

Weer een hele leuk verhaal die soms onvoorspelbaar is. Personages waren erg leuk, de duiven en dat hamstertje bijv. Hele grappige personages en hun manier van doen. De locatie's zijn erg mooi, leuk uitgekozen en kwalitatief. Van een rustige park tot wel een vechtlocatie.

Er is hier erg veel uitgehaald om van een bekende 'tv-ster' tot wel het avontuur van een doodnormale hond te beleven. Niet echt de beste van Disney, maar leuk is die zeker wel en prima voor een voldoende cijfer.

Zoals elke Disney is dit weer spannend, leuk en avontuurlijk voor zowel kinderen als volwassene.

The-Batman
Erg vermakkelijke animatie film.aanradertje.

avatar van Minority_Check
leuke film
snap niet waarom deze niet meer bekend is
het was meer dan redelijk

echt een hele leuke film!, ik dacht dat disney films te kinderachtig zouden zijn maar dat is deze echt niet. Dit is een hele leuke film voor jong EN volwassenen. De film is lekker vlot kijkt lekker weg. Echt een aanrader.. 1 van de betere disney films
dikke 3.5 * !

avatar van sofripa
Bolt is weer een mooi voorbeeld van de goocheldoos van Hollywood. Gave openingsscene trouwens. De kinders hebben weer gebiologeerd zitten kijken. Na 20 keer overigens nog steeds...

avatar van killer13
prachtige film! deze heeft me zowel doen bulderen van het lachen als een traantje den wegpinken op het einde. zekere meerdere herkijkingen waard!

Zalig filmpje!
de hamster was gewoon hilarisch maar dat vond ik van de kat ook.
Je hoeft geen kind te zijn om van deze film te kunnen genieten.

avatar van nadrin
Ik ben 52 jaar maar vond dit een prachtige animatie film.
Vlug vol actie en aangenaam.
Zeer volgzaam verhaal met in het begin toch wel een echte verrrassing
Vooral de stem van Barbara Safarin is mega. (gebeurd niet vaak maar vond de Vlaamse versie veel beter dan de originele)
Dat tikkeltje Gents dat af en toe haar taal kleurt, was echt een extratje.
Ook de stem van Cris Vanden Durpel was zeer grappig.
Groot en klein zeker kijken
4*+

avatar van *film fan*
redelijke film

avatar van Jessen0wnt
They pretend they're going to always be there for you, and then one day they pack up and move away and take their love with them, and leave their declawed cat to fend for herself! They leave her, wondering what she did wrong.
Vooral een lieve en commerciële Disney productie (zijn ze dat niet allemaal?). De film moet het erg hebben van de spannende actie scènes en ''het avontuur'' dan echt de karakter trekjes. Voor mij was niet echt duidelijk wanneer Bolt het een en ander nou wel of niet door had, beetje snelle overslag als je het mij vraagt. Mittens steelt naar mijn inzien gelijk de show. Disney weet elke keer weer zoveel karakter en diepgang in de personages te stoppen, zelfs in Rhino de hamster, en daardoor was de uitbarsting die ik heb ''gequote'' ook wel geslaagd. Ze weten altijd situaties heel lief en emotioneel te benaderen, goede eigenschap van een productie. Voor de rest vond ik het vooral een film voor de jongere kijkers, je weet al snel wanneer alles gebeurd en na dik het half uur kan je zo uitstippelen wat er gaat gebeuren, hoe het gaat gebeuren enzovoort. Het zoveelste verhaal in een ander jasje. Toch een vermakelijke film, puur popcorn vermaak. Er had wellicht meer uit gehaald worden, maar dat kan altijd achteraf gezien. Prima filmpje, met een mooie positieve sfeer, mooie vrolijke kleuren en een leuk verhaaltje heb jij mijn avond absoluut niet verpest. 3 sterren voor Bolt, Mittens en Rhino, voor ieder een.

avatar van movie acteurs
Behoorlijke matige Disney film.

De ingrediënten die de Disney films zo leuk maken zijn afwezig. De personages zijn niet leutig genoeg en te simpel. Het verhaal was ook niet geweldig, en de humor komt niet goed uit de verf. Het is uiteindelijk erg flauw en te kinderachtig geworden. Een hele kleine 2,0.

avatar van Franklin1975
nadrin schreef:
Ik ben 52 jaar maar vond dit een prachtige animatie film.
Vlug vol actie en aangenaam.
Zeer volgzaam verhaal met in het begin toch wel een echte verrrassing
Dat tikkeltje Gents dat af en toe haar taal kleurt, was echt een extratje.
Ook de stem van Cris Vanden Durpel was zeer grappig.
Groot en klein zeker kijken
4*+

Ik heb gisteren de film voor het eerst gezien en uiteraard begin je dan met de orginele versie. Die was al erg genieten. Ice Age heb ik ook in 3 talen gekeken (orgineel, Nederlands en Vlaams). En voor ons Hollanders is de Vlaamse versie nóg hilarischer en dat is niet spottend bedoeld

Ik ben benieuwd hoe de Nederlandse en Vlaamse audiosporen op de bluray klinken.

Het verhaal van de film is dan misschien meer op jonge kinderen gericht dan op volwassenen, visueel ziet het er zeer volwassen uit.

avatar van The One Ring
Bolt is in principe niet een van de meest opvallende animatiefilms van de laatste jaren. Qua animatie loopt het achter op de concurrentie, het verhaal verloopt teveel volgens het boekje en het geheel voelt meer aan als Dreamworks dan Disney. Maar toch vond ik Bolt wel meer genietbaar dan de gemiddelde, recente Amerikaanse animatie, puur en alleen door de humor, die hier dan ook gewoon echt grappig is. De duiven stalen voor mij de show (geweldig geanimeerd ook), maar de hysterische hamster en het sarcasme van de kat troffen eigenlijk altijd wel doel. Favoriete moment was toch wel toen Bolt Mittens dreigde in de rivier te gooien, doordat hij door de duiven misleidt was te denken dat zij een superschurk was. Hoe die duiven toekijken is gewoon erg grappig. Jammer alleen dat na een uur bijna alleen maar humor de film ineens weer zo nodig serieus moet worden en de humor grotendeels laat varen voor drama volgens het boekje. Niet bepaald de enige film in zijn soort die er last van heeft, maar gewoon erg jammer. Toch een betere film dan ik verwacht had; tot nu toe was ik er niet zo voor te porren om hem te gaan zien.

avatar van daxclusive
Fantastische animatie-film, van het begin tot het einde was het verhaal leuk en spannend. Mooie beelden, perfect geacteerd. Ik vond naast Bolt ook Mittens, Rhino en de duiven erg geweldig. Welverdiende 5*

avatar van daxclusive
jeroenlamers schreef:
zeer leuk voor kleine kinderen,

voor volwassen mensen overigens is het verhaal voorspelbaar en kinderachtig, maar de grappen zijn wel grappig! Daarom voor kinderen 4 sterren, maar voor volwassenen niet meer dan 3 sterren!

Daar ben ik het niet echt mee eens! Natuurlijk meningen verschillen, maar voor volwassen is het juist niet kinderachtig. Het kan voor kinderen leuk zijn, de hond, de kat en hamster.. een en al humor. Maar aan de andere kant, het verhaal was spannend en had best woorden er in dat kinderen vanaf 3 jaar niet begrijpen (terwijl er toch echt een 6 op het doosje stond) maar ook dan snappen ze het verhaal niet direct. Het is voor zo'n kind simpel en leuk, mooi die animaties en ze zien een goed einde. Het is puur vermaak voor jong en oud. Aan films van Disney en Pixar zit geen leeftijdsgrens aan gebonden.

avatar van davincstyle
Die duiven deden het komische gedeelte samen met de hamster. De poes en hond bouwen een relatie op en dat vind ik toch wel erg goed gedaan omdat je dat juist niet verwacht, poes en hond !

Een dikke 4,5 heeft deze film zeker verdiend door het sterke en orginele verhaal. Een goede opbouw met een leuk eind en is zeker geschikt voor jong en oud. Ik hou van deze disney films, hiervan mogen er nog wel meer uitkomen!

Een vervolg is totaal niet nodig maar het zou leuk zijn als ze dit karakter nog een keer terug willen laten komen in iets anders want ik vond het erg netjes hoe ze hem hebben geplaatst. Bolt is goed en een aanrader voor iedereen!

Leuke en onderhoudende animatiefilm waarin een filmstunt-hond in de ecthe wereld terecht komt. Grappig en flink wat spectaculaire actiescenes.Het verhaaltje staat helaas wel bol van de clichés, waardoor het geheel nogal voorspelbaar wordt. Wel heeft de film een verrassende opening en de stemmencast is ook goed verzorgd (vooral de drie maffia-duiven).

avatar van woeler82
Leuke animatie , zie hem weer voor de 2 de keer en ik moet zeggen het is echt leuk,
Een man van 54 jaar die nog houdt van kinderfilms , beetje eronie denk ik , in elke man of vroww voelt zich soms als kind, toen de jeugd nog leuk was.

Spannend in begin en naarmate het verder gaat was het echt grappig vooral met de kat die erbij kwam

avatar van benthe
De film blijft cute, de duiven en hamster zijn geniaal, maar het is niet mijn favo Disney-film.

avatar van ILDIB
Toch wel een van de minste animaties films van de laatste jaren. Prachtig leuk idee, maar daarna blijft ie zichzelf wel herhalen in een flinterdun verhaaltje..

avatar van K. V.
Gisteren eens bekeken en het was een leuke film, maar is zeker geen topfilm.
Het ziet er allemaal heel goed uit (vooral die actiescène in het begin is erg knap gemaakt), maar het verhaal is zo cliché en dus niet echt origineel te noemen.
De stemmen pasten goed bij de personages, vooral Mark Walton is geweldig als de hamster Rhino
Voor de rest bevat de film de gebruikelijke elementen: humor, spanning, drama, ... en is hij geschikt voor jong en oud.
Verwacht zeker geen Wall-E of Finding Nemo, maar een "standaard" leuke animatiefilm.

avatar van DragQueen
Prima Disney Produkt, met goed uitziende animaties. Het verhaal is goed bedacht, evenals de leuke karakters. Ook de stemmen worden goed verzorgd. 3 Sterren.

avatar van AmazingPP
Ik heb gisteren Bolt gezien vanaf Blu Ray. Ten eerste moet ik Disney toch echt complimenten geven voor de wijze dat ze hun films op Blu Ray zetten: werkelijk haar en haarscherp! Elk detail zie je, elk krasje (bijvoorbeeld in de bureaustoel in het asiel), kortom: lang leve Blu Ray (zal het ooit nog scherper worden??)! Qua verhaal vond ik deze film aardig, maar niet adembenemend, zoals bijvoorbeeld "Up". Ik vond het verhaal voor kinderen ook nog wat moeilijk. Ik denk dat je deze film met kinderen vanaf een jaar of 6,7 goed kan bekijken, jonger niet. Bolt is een prachtig karaktertje, evenals de kat, maar de hamster vond ik een beetje veel van het goede. Al met al een leuke film, maar zeker niet Disney's beste. Dat is nog altijd voor mij "Finding Nemo". Deze film krijgt van mij 3,5 *.

avatar van Dennis Evahi
Vind dit een hele leuke vermakelijke film. Mooi gemaakt. Geweldig is die hamster in die bal!

Superleuke film. Animatietechnisch ook sterk. De hilarisch gemotiveerde hamster en de verschillende duiven stelen werkelijk de show, maar John Travolta is absoluut niet gemiscast als de stem van Bolt.

avatar van Elineloves
'' Ring, ring! Who's there? Destiny? I've been expecting your call. ''

Het blijft schattig. Bolt is natuurlijk adorable, Rhino the Hamster is hilarisch en zelfs die kat Mittens kon ik waarderen, al vond ik haar bij de herziening wel leuker dan de eerste keer dat ik de film zag.

Erg voorspelbaar natuurlijk, maar hey, kijk naar de doelgroep waar de film zich voornamelijk op richt: Kinderen. Dat is prima geslaagd. Ook voor de wat oudere kijkers valt er genoeg uit te halen, met name de hamster wist regelmatig een lach op mijn gezicht te toveren. Leuk zo'n pittig beest. Of zoals hij zelf zegt: '' Rhino is awesome! He's so awesome! He's... He's beyond awesome! He's... be-awesome! ''

Jawel, toch best leuk. Mooi gemaakt, goed kleurgebruik, leuke locaties en het verhaal was ook prima te doen. Bolt is gewoon aandoenlijk en hoewel je weet dat het toch een 'eind goed, al goed' verhaal is, hoop je wel dat hij weet terug komt bij zijn baasje.

Lief!