Bolt (2008)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Byron Howard en Chris Williams
met de stemmen van John Travolta, Miley Cyrus en Malcolm McDowell

Bolt is een superhond. Althans, dat is hij wekelijks in zijn eigen TV-serie "American Dog". Al denkt hij daar zelf heel anders over. Want als hij pardoes van Hollywood in New York terechtkomt, kan hij ineens niet meer op z'n superkrachten terugvallen. Samen met de zielige huiskat Mittens en Rhino, een aan televisie verslaafde hamster in een plastic bal, moet Bolt zijn weg terug naar Hollywood proberen te vinden.

avatar van Tomson_
Ik heb me erg vermaakt met deze animatiefilm. Het verhaal was leuk, animatie was goed maar de ster van de film is toch wel Rhino de hamster! Ik heb erg om dat kleine beestje kunnen lachen.

avatar van nightbreed
Die hamster was de shit.

Horrorfreak12
Had er iets meer van verwacht maar tot slot zeker geen slechte film.

Het bijna einde zo dat ze daar allebij in de brand liggen bracht me tot wenen maar had dan niet zien aankomen dat ze allebei nog gered werden maar ja zo gaat dat bij disney films zeker

Soms echt wel grappig !!! de kat was hilarisch xD

hehe zo gaat dat meestal wel in disney films ja

avatar van horrorfreak23
Ongelofelijk hilarische animatiefilm. Vooral Rhino steelt hier de show voor mij!! Ik kijk hem binnenkort nog eens!

avatar van DeCol
De voetbal ging niet door, maar ik was al zo ver dat ik geen zin had om terug te gaan slapen. Toevallig was Bolt op tv. Leuke animatiefilm, maar nergens speciaal. Mittens en Bolt waren best leuk en soms schattig, maar het was Rhino die de show stal als het gaat om humor. Hij was het eigenlijk het enige waar ik echt om heb moeten lachen. Verder ziet de animatie er leuk uit en het verhaaltje was natuurlijk erg Disney.

avatar van Jozz
Een verrassend filmpje dit. Leuk verhaal en vol met grappige "personages". Vooral de hamster is geweldig .
In animatiefilms als deze zijn de bijrollen vaak van groot belang voor de humor in de film (denk aan de pinguins in Madagascar), en dat zit hier ook wel snor!

4 sterren

avatar van Frenetic
Leuke animatie film, mooi gemaakt 5/5

avatar van Near_Dark
Tsjonge jonge, dat was een leuk filmpje.
Hij begint gevoelig om vervolgens over te gaan in een lange, spectaculaire actiescène met superhond Bolt in de hoofdrol. Maar eenmaal dit actiefestijn voorbij is vond ik hem plots een heel pak minder worden, het verhaal kabbelde maar wat voort zonder erg interessant te wezen, ik vreesde voor het ergste !

Gelukkig was dit dipje van korte duur want vanaf het moment dat Bolt het leuke katje Mittens en de hamster Rhino tegen het lijf loopt zit het allemaal weer goed. Er komt grappige situatiehumor in voor, enkele gevoelige scènes zoals Bolt die tot het besef komt dat hij helemaal niet over superkrachten beschikt en ook niet onbelangrijk: er zit een goeie vaart in waardoor het vanaf dan nergens meer saai wordt.

Leuk detail vond ik de doorschijnende plastieken bol waarin de hamster rond rent, da's een miniatuurversie van de "Death Star" uit de SF-Saga "Star Wars".
Die scène waarin het katje Mittens Bolt bedreigt met een stukje piepschuim vond ik hilarisch

7/10.
Een hartverwarmende Familie-Avonturenfilm die je met een warm gevoel vanbinnen achterlaat. Dat mindere gedeelte na het spectaculaire begin moet je er maar bijnemen, het is tenslotte een debuutfilm hè.

Uiteraard ben je dit verhaaltje al duizendmaal tegengekomen in gelijkaardige jeugdfilms maar dit neemt niet weg dat ik er telkens weer van kan genieten, als het maar goed uitgewerkt wordt, cliché of niet

Filmsite : http://www.disney.go.com/di...

Met de meeste mensen eens dat die hamster hilarisch was! Wat een held!

Erick_E schreef:
Met de meeste mensen eens dat die hamster hilarisch was! Wat een held!

Da vond ik ook na kijken van deze film .

Voor de rest dacht ik eerst wat een rare animatie film is dit want wist van deze film nog niks en eerst vond ik de film echt niets maar na een tijdje vond ik deze zeker niet slecht(mijn hondjes keken ook aandachtig mee).
Vond vooral de reis leuk en grappig uitgewerkt.
Leuke animatie film 3,5 sterren

avatar van dolphinazee
Leuke film, vooral het begin van de film was zo lief om naar te kijken.
Verder vond ik de kat wel gaaf Mittens en de hamster is ook geinig.

AHWA
Prima animatie.

Standaardverhaaltje, maar de scenes van de serie Bolt zijn heel leuk. Vooral de opening is een lust voor het oog en toch wel het hoogtepunt van de film. De hamster is niet grappig, maar de wisselwerking tussen de kat en de hond is erg goed.

Stemmencast niet zo heel bijzonder, maar verder genoeg leuke beeldgrapjes, en vooral die New Yorkse duiven trekken de film nog naar een voldoende.

Een leuke film heb me prima vermaakt en de hamster was top ik zou hem zeker aanraden dus bij deze 4 sterren

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Bolt is een animatie in de stijl van Monsters vs Aliens, al mist het wel de pittige humor. Deze film is iets te strak afgelijnd enis nergens verrassend. Wel is het verhaal goed onderhouden, wat je van veel animatiefilms tegenwoordig niet altijd kan zeggen. Weer een knaagdier helaas met die hamster, wat echt niet grappig meer is. Kat en hond gaat wel en ook de duiven zijn wel leuk. Verder iets te strak zoals ik al zei en daardoor op het randje van kleurloos. Net een voldoende, hier had meer in gezeten...

avatar van bassira
Ik en mijn kleine hebben genoten! Een aanrader!

avatar van maxcomthrilla
Na een Disney (Pixars even niet meegerekend ) pauze van zo `n 3 jaar kwam een vriendin van mij plots met Bolt op de proppen zetten.

De 1ste 50 minuten waren ultiem kijkvoer. De actie en humor bijvoorbeeld, die voortkwamen uit het gegeven dat Bolt niet besefte dat hij geen superkrachten had, maar dat de televisiestudio garant stond voor zijn krachten. Een paar momenten waar ik mij bescheurd bij heb waren het moment dat Bolt en dè hamster in plastic bollen tenue van een brug af wilden springen en de kat inzag dat dit hem niet ging worden en de scene waar de hamster de kat tegenwerkt bij het redden van Bolt omdat hij de goede bedoelingen van de kat in twijfel trekt.

Helaas is het nogal uit met de pret als Disney besluit om alle kieren en gaten rondom het verhaal dicht te timmeren, waardoor we uiteindelijk ontroerd moeten raken als Bolt zijn oude baasje weer in de armen sluit. Het 'kleine' drama wat er zich vooraf aan voltrok was ook nogal triest. Waarom moet een komedie zich om dit soort momenten bekommeren?! Mochten het meisje en haar huisdier niet herenigd zijn dan zou dat heus niet betekenen dat de film per definitie geen happy einde toegespeeld zou kunnen krijgen!

Gelukkig zijn de hoofd en bijpersonages dik oké, de manager die alle wensen van het meisje op een denkbeeldig prikbord prikte was tè komisch, net zoals de duiven. Toch zijn het vooral de kat en de hamster die voor de jus op het bord zorgen. 3,5*

avatar van _manga_
tegenvaller hij leek me erg leuk maar hij viel erg tegen, hij verveelde en was niet zo grappig, alleen die hamster had zo nu en dan zijn grappige momenten

avatar van DonOswaldo
Formule-werkje dat z'n momenten kent en de gehele duur weet te vermaken, maar niet eruit haalt wat erin zit. Hangt een beetje tussen 3 en 3,5 in.

avatar van soom
Mittens is cool. Penny is cool. Bolt is net ietsje minder cool, maar hij heeft wel een bepaalde liefheid. Ook al word hij dan ingesproken door über griezel John Travolta, die ik liever zie gaan dan komen.

Rhino is een vervelende ADHD hamster die iets teveel pillen geslikt heeft, ik vond hem echt irritant en hij voegt ook niets toe, en ook de duiven, die zich afvragen waar ze Bolt van kennen, dat vond ik ook vrij irritant.

Bolt is echter wel gaaf, op die paar storende elementen na, mooi vormgegeven landschappen, mooi werk van Miley en Susie, lekker Amerikaans weer, uiteraard, maar vond het wel mooi en amusant overkomen.

avatar van witboek
Leuke aangename animatiefilm voor jong en oud. De stemmen maken het echt. Intonatie is enorm. Grappig, soms triestig en toch een heel avontuurlijk. Zeker eens kijken. Ik heb ontzettend genoten van deze film.

avatar van witboek
nightbreed schreef:
Die hamster was de shit.

Inderdaad echt de max

avatar van Blokland
Deze film kon wel wat meer Pixar gebruiken....

avatar van TragieStar.*
Lijkt me weer een leuke animatie film voor jong en oud

avatar van Freckles
Morgen middag op Prime Family.

avatar van bjerik76
LEUK !!!

de cover sprak me totaal niet aan, ook de tekst op de achterkant van de dvd niet, met tegenzin opgezet en de eerste minuten gekeken.
Maar toch wist Disney me WEER te verassen met de humor en karakters.

avatar van mock turtle
Grafisch gezien één van de mooiste films die ik gezien heb: alles zag er verrassend fris en scherp uit!

De actie is mooi in beeld gebracht, leuke karakters (de duiven zijn vééél leuker dan die hamster!!). Ik vond het echter niet iets voor al te jonge kinderen.

avatar van TheLionKingFan
In de bioscoop gezien.
Ik heb er niet echt om moeten lachen,maar wel een leuk verhaal.

avatar van Drrrrkkk
Met open mond heb ik zitten kijken naar hoe leuk/aandoenlijk/grappig het hoofdkarakter is... lekker om als dertiger te moeten bekennen dat je van deze animatiefilm, die natuurlijk voor een jonger publiek is gemaakt, stiekem tóch geniet. Beetje eeuwige jeugd gevoel
De kat vond ik trouwens als karakter een stuk minder geslaagd en de hamster is hysterisch. Als je dat woordje als "positief" leest dan kom je niet meer bij van het lachen. Als je hysterisch als "negatief" vertaald dan gaat het je dus irriteren. Ik behoor tot de laatste categorie.

Niettemin een dikke score van mij, omdat ik deze animatiefilm ook nog eens een leuke verhaallijn vind hebben, terwijl je dat vaak niet ziet bij dergelijke films.

avatar van Grover
Een zeer geslaagde animatie van Disney zelf, zonder hun succesvolle partner Pixar. Het verhaal is origineel, de humor rijkelijk aanwezig...die hamster is geniaal. En het is een echte road movie geworden. De Disney moraal is natuurlijk aanwezig als altijd, maar niet zo overheersend als dat ik van ze gewend ben. De animatie is prima verzorgt. Mooi gedaan en heb er voluit van genoten en om gelachen. Beter dan Up. Meer van zulks graag.