Bolt (2008)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Byron Howard en Chris Williams
met de stemmen van John Travolta, Miley Cyrus en Malcolm McDowell

Bolt is een superhond. Althans, dat is hij wekelijks in zijn eigen TV-serie "American Dog". Al denkt hij daar zelf heel anders over. Want als hij pardoes van Hollywood in New York terechtkomt, kan hij ineens niet meer op z'n superkrachten terugvallen. Samen met de zielige huiskat Mittens en Rhino, een aan televisie verslaafde hamster in een plastic bal, moet Bolt zijn weg terug naar Hollywood proberen te vinden.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Nipte drie sterren.

De film start erg vermakelijk, maar na een klein inkak-moment begint de vrees. Het blijft namelijk Disney.. Edoch, daar is de hamster. Naar het einde toe wordt alles weer zoetsappig en voorspelbaar. En dat is jammer, want de film kent een aantal bijzonder grappige momenten, die vrijwel allemaal op conto komen van Rhino en de duiven, plus een uitstekend begin.

Goed.

avatar van Macmanus
Weer een Animatie die tegenvalt.

Tsja de gebruikelijke issues die animatie films hebben. Boodschap die elke 5 minuten duidelijk aanwezig moet zijn, slechte voice acting, snap echt niet waarom bekende acteurs de stem in moeten spreken. En al helemaal niet waarom ze voor Susie Essman kiezen. Ze is fantastisch in Curb, maar elke keer als ik die kat hoor praten verwacht ik een harde LARRY DAVID! Helpt ook niet echt om de kat als een soort van kat te zien. Enige wat de film red is de Hamster. Hilarisch karakter dat elke scene dat die erin zit de show steelt. Niet gek ook dat dat de enige stem is die niet gedaan is door een celeb. Maar verder is het vrij armoedig, en technisch perfect blablabla.

2 sterren, het kijkt weg. Maar daarna kan het ook meteen in je desktop prullenmand.

avatar van wwelover
Een aardige film, maar verre van een geslaagde animatie van Disney-Pixar, misschien is deze toch weer te veel gericht op het jongere publiek en ouders. Wel jammer want ik dacht dat dit wel weer een topper kon zijn. De film mist een goed verhaal en sterke grappen. Het is allemaal vaak net aan een glimlach maar nooit een uitbundige lach.
Ook de voorspelbare sentiment stukjes zijn niet geslaagd in mijn ogen, ook niet met de tragische muziek op de achtergrond.

Ook jammer dat de karakters eigenlijk gewoon niks speciaals bieden. Op die hamster na, die is wel erg geinig. Maar het is een kenmerkend iets voor Disney (Pixar) dat de hoofdpersonen nooit zo speciaal zijn en het vaak de kleinere 'rollen' het leukst zijn. De stemmen zijn wel redelijk gedaan. John Travolta is wel aardig, maar geen van de stemmen is echt iets toevoegends voor de rol, maar dat is ook niet te verwachten qua verhaal. Bij Shrek heb je bijvoorbeeld echt een leuke stem nodig. Hier is dat niet zo het geval.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik heb me goed vermaakt met Bolt. Typische Disney productie met veel herkenbare zaken. Je kan op zich wel voorspellen hoe zon film verder gaat en eindigd maar het was zeker niet erg omdat de film best klasse had. Grafisch zag het er prima uit, 1 van de betere animatiefilms van de laatste periode. Daarnaast was het verhaal op zich best origineel van een hond in een tv serie die denkt dat alles wat hij doet echt is en daarmee op een gegeven moment in de buitenwereld mee geconfronteerd wordt. Vooral de fase waarin hij volhield dat alles wat hij deed wel echt was vond ik best leuk. Maar een animatiefilm valt of staat met humor en personages. Nou was dit geen film die me deed lachen, gieren en brullen, maar de humor was zeker in orde. Ik vond Rhino de hamster in een plastic bal echt geweldig! Zijn hyperactieve gedrag en zijn uiteraard waren gewoon leuk. Bolt zelf vond ik ook niet vervelend en de kat idem. Verder kwam je nog een paar keer duiven tegen en die hadden ook wel humor. Dat is altijd wel zo, dat de ''sidekicks'' leuker zijn dan de hoofdpersoon. Het einde zag ik aankomen, maar hij was daarom niet minder aardig. Net als een bepaald liedje in de film die ik best mooi vind. Ik zal de titel eens opzoeken.
Alles bij elkaar een prima film om te kijken. Voor de jongeren onder ons, maar ook wel voor de ouderen want er zitten ook volwassen grappen in.

avatar van OlafK
Aardig Disney filmpje, maar niet meer dan dat.

De magische films die Disney ooit maakte, zijn niet meer. Het is echter oneerlijk om Bolt daardoor op voorhand al te verklaren als onvoldoende. Het mierzoete verhaaltje kent namelijk gigantisch leuke momenten, vooral wanneer de, veel te zware, hamster Rhino zijn intrede doet. Wat een heerlijke sidekick! En dat is dan ook meteen wat ik zo waardeerde aan deze film. In animatiefilms zoek ik vaak een stukje humor. Dit vond ik in Bolt. Helaas zijn de echt grappige scènes té spaarzaam om de film tot een hogere waardering te doen stijgen.

avatar van Rianneke_Dan
Wauw dit was even een leuke meevaller! Had niet echt hoge verwachtingen maar dat was onterecht, Bolt is een enorme leuke en vooral ook grappige film.

Bolt word neergezet als een enorm stoer hondje die eigenlijk gewoon om op te vreten is. Denk aan de scene dat hij leert om te schooien, enorm cute! Maar degene die de film echt nog een stuk hoger tillen zijn Mittens, Rhino en die duiven! Die zijn zo leuk neergezet en hebben zo'n eigen persoonlijkheid dat is gewoon heel leuk om te zien, en de humor is geweldig. (al vond ik het niet echt humor voor de wat jongere kids onder ons) Jammer van het begin, dat hele actie / super-dog gedoe vond ik wel een stuk minder, maar de film werd gelukkig snel naar een hoger niveau getild en dan is het een hele vermakelijke, leuke, grappige, ontroerende familie film!

Ik doe eens gek...

Vlot, vrolijk en vredelievend. Verhaaltechnisch gezien wellicht ietwat voorspelbaar, maar verhalen als deze werken altijd wel goed mits er genoeg originele en markante details inzitten; iets dat bij Bolt zeker het geval is.

Typische Disney productie

Ja?

Wou net zeggen een erg atypische Disney productie. De actie in het begin, stoere helicopters met raketten, die hamster sidekick, gebrek aan nummers, behalve dan tijdens een interessante tussen sequence. Ik ken niet alles van Disney maar heb ze dit absoluut nog nooit zien doen.

Het zijn wel de nevenpersonages die deze film z'n flair geven. De hamster (the hell!) en die duifjes (en dan vooral die nekjes en kopjes) zijn erg leuk. De kat en het hondje zelf zijn eigenlijk wat minder.

Verder ook leuk de scene halverwege, hoewel erg zoetsappig. Je ziet het toch weinig dat een animatie zo even zijn ding onderbreekt om wat sfeerbeelden te tonen. Jammer genoeg is het laatste uur wél erg cliche met het getraumatiseerde katje dat later Bolt weer terug moet opvrolijken omdat hij net op een verkeerd moment z'n baasje weerziet en bladidbladibla. Het zal er wel bijmoeten maar vond het de film weer serieus minder leuk maken naar het einde toe.

Verder aangenaam filmpje. Verre van alle humor is geslaagd, maar al een enorme meevaller dat er echt grappige stukjes inzitten. Verder is de animatie matig, buiten wat aardig kleurgebruik hier en daar is er op dat gebied ook niet zoveel te beleven.

2.5*, Disney is duidelijk beter bezig dan z'n grote broertje Pixar.

avatar van FrisoBoei
Een vrij standaard Disney filmpje. Echt een kinderfilm met een aantal leuke diertjes er in.

Waar Pixar zich met veel grappen ook op het wat oudere publiek richt ontbreekt dat bij deze film. Verder is deze ook weinig origineel, zowel qua verhaal als qua grappen. De kleine rolletjes, van bv de hamster, zouden de film grappig moeten maken maar kunnen niet echt verassen.

Weinig grappige momenten en en vrij standaard verhaaltje waardoor het een redelijk saaie film wordt vind ik. Misschien leuk voor kinderen maar waar Pixar en Dreamworks er wel in slagen om het oudere publiek aan te spreken is dat Disney met deze film (bij mij) niet gelukt.

avatar van Flipman
De intro was erg grappig. Het verhaal achter het geheel ook, maar zulks hebben we al gezien in Toy Story en The Truman Show. Humor werd dus afgewisseld met voorspelbaarheid en dat maakte deze harige achtbaanrit toch een stuk minder leuk.

Ik hou toch echt meer van Pixar. Daar zit misschien ook een soort van vast patroon aan vast, maar binnen dat patroon zit wel veel meer variatie. De karakters en het verhaal zijn veel meeslepender en de animaties zijn veel geslepener. Ik miste in Bolt een emotionele houvast, die ik bij Pixarfilms wel nagenoeg altijd heb. Het verhaal deed me daarvoor ook echt teveel aan dat van Toy Story denken.

avatar van Leland Palmer
All my training has prepared me for this moment... Die! Diiie!

Rhino Misschien wel één van de grootste pluspunten in deze film, dat geweldige hamstertje. Voor de rest een erg leuk, vlot filmpje die lekker vermaakt. Het verhaal is niet geweldig. Opzich leuk bedacht, maar allemaal wat voorspelbaar, clichématig enzo... Mjah, het ziet er allemaal erg mooi uit en er gebeuren genoeg leuke dingen die er voor zorgen dat deze film een voldoende verdient voor mij.

Bolt en Mittens zelf zijn eigenlijk nou niet bepaald geweldig, vond ik. Het zijn vooral de bijpersonages die de film erg goed doen, zoals eerder aangegeven het hamster Rhino, maar ook de duiven zijn geweldig. Tsjah, eigenlijk heb Ik me wel vermaakt, het laatste kwartier stapelen de cliché's wel erg snel op, maar dat is dan even niet anders. Dikke voldoende voor deze Disney.

avatar van Captain Pervert
barcam schreef:
Fantastische animatie, leuk grappig verhaal. Disney haalt hier mee zeker het niveau van Pixar. Topper!!!

Niets aan toe te voegen, behalve:

De aanwezigheid van John Travolta was nauwelijks merkbaar, hij had een heel ingetogen rol. Ik verwachtte meer stoere praat, zoals bij Over The Hedge (met Bruce Willis) maar Travolta's rol was opmerkelijk tam. Ook wel jammer dat er niet meer verwijzigen naar bekende films en Hollywoodsterren in zitten. Dat is altijd erg geestig.

Op IMDb staat trouwens dat Ron Moss de stem van Dr. Forrester inspreekt, maar die heb ik nergens gezien?

4 sterren

avatar van Chimpz
De beste non-pixar Disney 3D animatiefilm ooit en de beste non-pixar Disneyfilm sinds Tarzan in 1999. Dat wil niet zo heel veel zeggen, maar verder haalt Disney studios voor de eerste keer het Pixar niveau met "Bolt": origineel concept, memorabele personages (waaronder het grappigste Disney personage in lange tijd, Rhino de Hamster), goede stemmen (Travolta baby!)... Goede grappen en de typische oude sfeer (hoe cliché die ook is, dat hoort er bij) zorgen voor de beste Disney film in 10 jaar.

avatar van Shinobi
Vermakelijke film om te zien, niks meer en niks minder.
Vooral die hamster was echt te geniaal gewoon.
De animatie was overigens puik, echt een genot voor je ogen ook al zag je alleen gras in beeld.

Goed voor 3, 0 sterren.

avatar van Spetie
Aardige animatiefilm, die er verrassend goed uitziet voor een Disney. Heel anders ook, dan de meeste films van hen. De film is ondanks de cliches en voorspelbaarheid best vermakelijk. Het tempo is hoog, de animatie goe. De hoofdpersonages zijn aardig, maar hamster Rhino steelt wat mij betreft echt de show.
Zeer grappig bijpersonage is dat evenals de duiven met hun droge opmerkingen. Jammer dat de film op het einde een beetje zoetsappig wordt, maar verder is het geheel best vermakelijk en lijkt Disney de strijd met Pixar op deze manier goed aan te kunnen gaan. Hopelijk trekken ze deze lijn in de toekomst door.

avatar van Riddierid
Ik vond het een goede film, heel mooi gemaakt en zeker een aanrader voor bijna iedereen.

kijken dus

Standaard Disney.

Ik moet zeggen Disney heeft het nog niet zo slecht gedaan met de CGI reeks. In vergelijking tot de Classics valt hij natuurlijk in het niet, maar tegenover de zeer vermakelijke Dreamworks weten films zoals 'Bolt' zich prima staande te houden.
Met een standaard Disney verhaal met een originele draai is Bolt een leuke familiefilm met, zoals dat hoort, een schattige hoofdrol en coole bijrollen (een hamster in een bol heeft een awesome-level van 'Madagascar's' diertje met groten ogen). Dit, een aantal goede grappen en een paar aardige wendingen, weten het toch wel slappe, voorspelbare verhaal staande te houden.
De animatie is mooi, maar nauwelijks zo verbluffend als we gewend zijn van Pixar en aangezien het niet zo cartoonesk is als Dreamworks, valt het er een beetje tussenin, wat dus een gemengd gevoel oplevert. Echt adembenemend is het nooit.
Al met al redelijk vermakelijk, met leuke critiek op televisieland, maar vooral met de potentie om een betere film te kunnen zijn.

3.0

avatar van rep_robert
Zeer leuke Disney animatie film. Goed geanimeerd en sympathieke personages.
De film begint leuk en zit vol (leuke)actie.
De film bevat veel humor, vooral de duiven en de fanboy Hamster zijn geniaal grappig.
Hij krijgt niet helemaal een topwaardering, omdat het einde toch een beetje teveel Disney achtig wordt, met de happy endings.

4 sterren

avatar van Aapje81
Heb inmiddels teveel van dit soort films gezien waardoor ik er een beetje op uitgekeken ben maar dit Boltje is toch wel heel leuk. Verder is het allemaal netjes gedaan zit het filmpje vol met leuke en schattige momenten en heb je er een leuke avond aan en dat is het belangrijkste.

avatar van tommykonijn
Weer een leuke film uit de Walt Disney studios. Rhino blijft echt een geweldig personage en de duiven ook wel, maar ook Bolt zelf werd goed in beeld gebracht. De animatie-stijl vond ik best mooi en na een spectaculair begin wordt de film steeds leuker. Vooral het stuk met de brand vond ik een spannende scène. Ik heb me in ieder geval goed vermaakt hiermee, zeker een aanrader voor kinderen (en eigenlijk ook wel voor volwassenen).

avatar van DeCol
De voetbal ging niet door, maar ik was al zo ver dat ik geen zin had om terug te gaan slapen. Toevallig was Bolt op tv. Leuke animatiefilm, maar nergens speciaal. Mittens en Bolt waren best leuk en soms schattig, maar het was Rhino die de show stal als het gaat om humor. Hij was het eigenlijk het enige waar ik echt om heb moeten lachen. Verder ziet de animatie er leuk uit en het verhaaltje was natuurlijk erg Disney.

avatar van Near_Dark
Tsjonge jonge, dat was een leuk filmpje.
Hij begint gevoelig om vervolgens over te gaan in een lange, spectaculaire actiescène met superhond Bolt in de hoofdrol. Maar eenmaal dit actiefestijn voorbij is vond ik hem plots een heel pak minder worden, het verhaal kabbelde maar wat voort zonder erg interessant te wezen, ik vreesde voor het ergste !

Gelukkig was dit dipje van korte duur want vanaf het moment dat Bolt het leuke katje Mittens en de hamster Rhino tegen het lijf loopt zit het allemaal weer goed. Er komt grappige situatiehumor in voor, enkele gevoelige scènes zoals Bolt die tot het besef komt dat hij helemaal niet over superkrachten beschikt en ook niet onbelangrijk: er zit een goeie vaart in waardoor het vanaf dan nergens meer saai wordt.

Leuk detail vond ik de doorschijnende plastieken bol waarin de hamster rond rent, da's een miniatuurversie van de "Death Star" uit de SF-Saga "Star Wars".
Die scène waarin het katje Mittens Bolt bedreigt met een stukje piepschuim vond ik hilarisch

7/10.
Een hartverwarmende Familie-Avonturenfilm die je met een warm gevoel vanbinnen achterlaat. Dat mindere gedeelte na het spectaculaire begin moet je er maar bijnemen, het is tenslotte een debuutfilm hè.

Uiteraard ben je dit verhaaltje al duizendmaal tegengekomen in gelijkaardige jeugdfilms maar dit neemt niet weg dat ik er telkens weer van kan genieten, als het maar goed uitgewerkt wordt, cliché of niet

Filmsite : http://www.disney.go.com/di...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Bolt is een animatie in de stijl van Monsters vs Aliens, al mist het wel de pittige humor. Deze film is iets te strak afgelijnd enis nergens verrassend. Wel is het verhaal goed onderhouden, wat je van veel animatiefilms tegenwoordig niet altijd kan zeggen. Weer een knaagdier helaas met die hamster, wat echt niet grappig meer is. Kat en hond gaat wel en ook de duiven zijn wel leuk. Verder iets te strak zoals ik al zei en daardoor op het randje van kleurloos. Net een voldoende, hier had meer in gezeten...

avatar van maxcomthrilla
Na een Disney (Pixars even niet meegerekend ) pauze van zo `n 3 jaar kwam een vriendin van mij plots met Bolt op de proppen zetten.

De 1ste 50 minuten waren ultiem kijkvoer. De actie en humor bijvoorbeeld, die voortkwamen uit het gegeven dat Bolt niet besefte dat hij geen superkrachten had, maar dat de televisiestudio garant stond voor zijn krachten. Een paar momenten waar ik mij bescheurd bij heb waren het moment dat Bolt en dè hamster in plastic bollen tenue van een brug af wilden springen en de kat inzag dat dit hem niet ging worden en de scene waar de hamster de kat tegenwerkt bij het redden van Bolt omdat hij de goede bedoelingen van de kat in twijfel trekt.

Helaas is het nogal uit met de pret als Disney besluit om alle kieren en gaten rondom het verhaal dicht te timmeren, waardoor we uiteindelijk ontroerd moeten raken als Bolt zijn oude baasje weer in de armen sluit. Het 'kleine' drama wat er zich vooraf aan voltrok was ook nogal triest. Waarom moet een komedie zich om dit soort momenten bekommeren?! Mochten het meisje en haar huisdier niet herenigd zijn dan zou dat heus niet betekenen dat de film per definitie geen happy einde toegespeeld zou kunnen krijgen!

Gelukkig zijn de hoofd en bijpersonages dik oké, de manager die alle wensen van het meisje op een denkbeeldig prikbord prikte was tè komisch, net zoals de duiven. Toch zijn het vooral de kat en de hamster die voor de jus op het bord zorgen. 3,5*

avatar van DonOswaldo
Formule-werkje dat z'n momenten kent en de gehele duur weet te vermaken, maar niet eruit haalt wat erin zit. Hangt een beetje tussen 3 en 3,5 in.

avatar van Minotaures
Geweldige Disney film (zoals elke).

Heb lekker van gelachen en me prima vermaakt.

Weer een hele leuk verhaal die soms onvoorspelbaar is. Personages waren erg leuk, de duiven en dat hamstertje bijv. Hele grappige personages en hun manier van doen. De locatie's zijn erg mooi, leuk uitgekozen en kwalitatief. Van een rustige park tot wel een vechtlocatie.

Er is hier erg veel uitgehaald om van een bekende 'tv-ster' tot wel het avontuur van een doodnormale hond te beleven. Niet echt de beste van Disney, maar leuk is die zeker wel en prima voor een voldoende cijfer.

Zoals elke Disney is dit weer spannend, leuk en avontuurlijk voor zowel kinderen als volwassene.

avatar van Jessen0wnt
They pretend they're going to always be there for you, and then one day they pack up and move away and take their love with them, and leave their declawed cat to fend for herself! They leave her, wondering what she did wrong.
Vooral een lieve en commerciële Disney productie (zijn ze dat niet allemaal?). De film moet het erg hebben van de spannende actie scènes en ''het avontuur'' dan echt de karakter trekjes. Voor mij was niet echt duidelijk wanneer Bolt het een en ander nou wel of niet door had, beetje snelle overslag als je het mij vraagt. Mittens steelt naar mijn inzien gelijk de show. Disney weet elke keer weer zoveel karakter en diepgang in de personages te stoppen, zelfs in Rhino de hamster, en daardoor was de uitbarsting die ik heb ''gequote'' ook wel geslaagd. Ze weten altijd situaties heel lief en emotioneel te benaderen, goede eigenschap van een productie. Voor de rest vond ik het vooral een film voor de jongere kijkers, je weet al snel wanneer alles gebeurd en na dik het half uur kan je zo uitstippelen wat er gaat gebeuren, hoe het gaat gebeuren enzovoort. Het zoveelste verhaal in een ander jasje. Toch een vermakelijke film, puur popcorn vermaak. Er had wellicht meer uit gehaald worden, maar dat kan altijd achteraf gezien. Prima filmpje, met een mooie positieve sfeer, mooie vrolijke kleuren en een leuk verhaaltje heb jij mijn avond absoluut niet verpest. 3 sterren voor Bolt, Mittens en Rhino, voor ieder een.

avatar van movie acteurs
Behoorlijke matige Disney film.

De ingrediënten die de Disney films zo leuk maken zijn afwezig. De personages zijn niet leutig genoeg en te simpel. Het verhaal was ook niet geweldig, en de humor komt niet goed uit de verf. Het is uiteindelijk erg flauw en te kinderachtig geworden. Een hele kleine 2,0.

avatar van The One Ring
Bolt is in principe niet een van de meest opvallende animatiefilms van de laatste jaren. Qua animatie loopt het achter op de concurrentie, het verhaal verloopt teveel volgens het boekje en het geheel voelt meer aan als Dreamworks dan Disney. Maar toch vond ik Bolt wel meer genietbaar dan de gemiddelde, recente Amerikaanse animatie, puur en alleen door de humor, die hier dan ook gewoon echt grappig is. De duiven stalen voor mij de show (geweldig geanimeerd ook), maar de hysterische hamster en het sarcasme van de kat troffen eigenlijk altijd wel doel. Favoriete moment was toch wel toen Bolt Mittens dreigde in de rivier te gooien, doordat hij door de duiven misleidt was te denken dat zij een superschurk was. Hoe die duiven toekijken is gewoon erg grappig. Jammer alleen dat na een uur bijna alleen maar humor de film ineens weer zo nodig serieus moet worden en de humor grotendeels laat varen voor drama volgens het boekje. Niet bepaald de enige film in zijn soort die er last van heeft, maar gewoon erg jammer. Toch een betere film dan ik verwacht had; tot nu toe was ik er niet zo voor te porren om hem te gaan zien.

Leuke en onderhoudende animatiefilm waarin een filmstunt-hond in de ecthe wereld terecht komt. Grappig en flink wat spectaculaire actiescenes.Het verhaaltje staat helaas wel bol van de clichés, waardoor het geheel nogal voorspelbaar wordt. Wel heeft de film een verrassende opening en de stemmencast is ook goed verzorgd (vooral de drie maffia-duiven).