• 8.978.860 stemmen

Genre: Drama / Sciencefiction

Ontwikkeld door: Jonathan Nolan en Lisa Joy

Met onder meer: Chloë Grace Moretz, Gary Carr en Jack Reynor

Release datum: vrijdag 21 oktober 2022

Eerst uitgezonden op: Amazon Prime Video (Nederland)

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot The Peripheral

Flynne Fisher leeft op het platteland in het zuiden van de Verenigde Staten van de toekomst, en probeert haar uit elkaar gevallen familie bij elkaar te houden. Ze werkt in een lokale 3D-printwinkel en verdient ondertussen extra geld met het spelen van VR-spellen voor rijke mensen. Op een avond zet ze een headset op en komt in futuristisch Londen terecht. Een gelikte en mysterieuze wereld, verleidelijk anders dan haar eigen moeilijke bestaan. Maar dit is geen spel zoals ze altijd speelt. Flynne realiseert zich dat dit spel geen virtual reality is, maar echt. Iemand in Londen, zeventig jaar in de toekomst, heeft een manier gevonden om naar Flynnes wereld te komen. En ondanks dat Londen verleidelijk is, is het ook gevaarlijk. In Flynne's ontdekkingsreis waarin ze moet achterhalen wie de werelden bij elkaar heeft gebracht, en met welk doel, komt ze erachter dat haar aanwezigheid duistere krachten heeft ontluisterd... Krachten die er op gebrand zijn Flynne en haar familie in haar eigen wereld te vernietigen.

Meningen over The Peripheral

avatar van umbra

umbra

vrijdag 18 november 2022
The Peripheral seizoen 1 Wat een heerlijke scifi serie met een wederom sublieme Chloë Grace Moretz, da's toch wel een toppertje. Met ook het 3de seizoen v 'Travelers' ook bezig, 2 series in soort van hetzelfde straatje. Al is dit nog meer scifi gevoel, maar echt op de sterkst mogelijke manier. Ook gewoon visueel zeer prachtig. Ik geef hier de volle punten voor.

Corran

zondag 18 december 2022
The Peripheral seizoen 1 Viel me allemaal wat tegen, maar moest het even laten bezinken om te weten waarom juist. Het plot is allemaal wat nodeloos verwarrend en complex, met een overdaad aan zelf bedachte futuristisch klinkende termen, maar dat zal allemaal wel bij die soort scifi horen. Het zijn de personages waarmee ik problemen heb. De saaiste personages, zij zonder enige uitstraling, zijn net de centrale hoofdrollen (Flynne & Wilf). Degenen die daar omheen draaien zijn al wat boeiender en de kleinere bijrollen zijn degenen die het tof zouden maken, maar die te weinig aan de beurt komen. Dit omdat er uiteraard, zoals bij alle moderne series, 5 plotlijnen door elkaar moeten lopen. De toffe personages verschijnen vroeg maar verdwijnen (Aelita), verschijnen pas erg laat in de reeks (Lowbeer) of doen eigenlijk maar anderhalve aflevering mee (huurmoordenaar Bob). Hierdoor zat ik vaak te hopen dat het slap gelul van de centrale figuren steeds weer zo snel mogelijk voorbij was zodat er een interessantere figuur in beeld zou komen en dat lijkt me toch de verkeerde beleving voor een reeks. Nog een klein minpuntje was dat we naar figuren in een futuristische toekomst zitten te kijken die belanden in een nog futuristischere toekomst. Qua contrast vond ik dat nogal nietszeggend.
avatar van vranque

vranque

zondag 22 januari 2023
The Peripheral seizoen 1 Prachtig gemaakt hoor ( maar wat niet tegenwoordig) . Ik vond het een geestdodend rommeltje en niet te volgen. Vandaar 2*