The Amityville Horror (2005)

Horror

geregisseerd door Andrew Douglas
met Ryan Reynolds, Melissa George en Philip Baker Hall

Op 18 december 1975 trekken George en Kathy Lutz met hun kinderen in hun nieuwe huis in Amityville, New York. Helaas wordt hun droom een nachtmerrie als zij enkele weken later worden geterroriseerd door de geesten van de ouders van moordenaar Ronald DeFeo.

avatar van IGarance
Ik geef 3 sterren na vele haunted houses te hebben gezien vond ik deze NIET slecht

Ook al is dit horrorverhaal niet waar gebeurd, komt het - wat mij betreft - sterk genoeg over om geloofwaardig te kunnen zijn. Dat de geschiedenis van een huis toekomstige bewoners kan beïnvloeden, wil ik wel geloven bijvoorbeeld.
Dat het vooral George en het vijfjarig dochtertje onder 'invloed' geraken is merkwaardig.
Kathy blijft nog de nuchterste. Ze lijdt natuurlijk wel onder de vreemde gedragingen van George.
Er lijkt wel echt 'iets onder zijn vel' te zijn gekropen.
Al ben ik geen echte liefhebber, ik heb wel met spanning naar deze film gekeken en vond ik het een goede film.
Mag men blijven zeggen dat het verhaal gebaseerd is op waar gebeurde feiten, zelfs wanner bewezen is dat het niet zo is?

avatar van handsomedick
Wat een verschrikking deze remake...
Nergens werd de film spannend, nooit konden de acteurs overtuigen... Zonde van de tijd!

avatar van sandero16
Af en toe verassend, en spannend. Helaas ook veel standaard dingen.

Een paar keer flink geschrokken, maar was over het einde niet zo te spreken, beetje langdradig.

Al bij al de moeite om is te kijken. 3*

avatar van Mr-Mcmovie
Was alweer een hele tijd dat ik deze gezien had dus na al die jaren had ik er nog eens zin in.

Het is en blijft in mijn ogen een uitstekende remake met genoeg boeiende momenten, maar natuurlijk ook veel bijgevoegde dingen die helemaal niet waar is gebeurd (o.a. dat met die babysitter, de pastoor die kwam omdat de moeder hulp ging vragen, want in het echt kwam de pastoor het huis zegenen als de familie aan het uitpakken was en toen kwam dat met die stem get out en werd de padre aangevallen, verder was het mama papa en de kids en geen stiefvader wat ze in deze wel hebben gezet)

Michael Bay zat hier aan het werk als producer wat meestal al heel wat goeds heeft geleverd in mijn ogen zoals bij: Friday the 13th remake, en the Texas Chainsaw Massacre remake)

Wat me ook opviel is dat ze in deze film het huis afgelegen hebben geplaast terwijl het echte huis dood normaal naast andere huizen staat in een straat in long Island. Bekijk maar eens dit filmpje waar een persoon eens voorbij rijd en het aan de kijkers laat zien: LIGHTS Paranormal Founder Drives To The Amityville Horror House - YouTube

Ryan Reynolds vind ik een zeer goed acteur ook hier komt hij goed over in zijn rol wat ook geld voor Melissa George die heel overtuigend overkwam. Verder hebben we hier een piepklein schattige Chloë Grace Moretz dat we duidelijk hier zien dat Moretz het nog ver ging schoppen en nog van zich ging laten horen zo veel jaar later.

Andrew Douglas heeft puik werk geleverd met deze remake en heb me na lange tijd zeer goed genoten en zat helemaal in de film en lekker aan het scherm gekluisterd.

Ook een weetje voor de die hard fanatan die meer van het verhaal willen weten is dat: De warrens ook deze zaak hebben onderzocht 28 dagen later toen de Lutz familie is gevlucht uit het huis.
Bekijk hier maar wat aantal dingen op deze pagina vind je het terug: Home - warrens.net

4,0 sterren.

Ik heb deze bekeken na The Conjuring 2 gezien te hebben en vond er werkelijk geen bal aan. Zoveel plot holes heb ik nog nooit bijeen gezien. Enige pluspunt was het geloofwaardige acteerwerk van de kinderen.

avatar van SmackItUp
Lang geleden eens gezien, maar kon me er maar bar weinig van herinneren. Logisch, zo blijkt. Geen enkele scène straalt iets vernieuwends uit. Standaard horrortje. Enigszins vermakelijk, maar niet meer dan dat.

Heb hierdoor ook maar weinig zin om het origineel te kijken..

toch een goeie remake.al is het orgineel ook een goeie film.vind ze beide goed.binnenkort maar weer eens zien.

Pff, wat een gedrocht van een film, slecht verhaal, slechte acteurs, bar en boos, zonde van je tijd.

avatar van Gang_Star
Een redelijke horrorfilm waarin een gezin een huis koopt als buitenkansje. Het addertje onder het gras is dat er eerder moorden waren gepleegd en er geesten in het huis aanwezig zijn. Qua setting fraai en vooral een behoorlijk mooi huis dat zonder meer geslaagd is in een film met dit onderwerp. De film is geregeld vrij donker wat de nodige sfeer met zich meebrengt, maar toch weet de regisseur op het gebied van horror niet alle mogelijkheden volledig te benutten. Zo is de film qua spanning zeker niet optimaal en kent het maar weinig gore of meer psychologische horror waardoor de film toch wat simpel overkomt.

was wel goed de film wat een beetje meer geklop en geschreeuw dan in de vorige maar voor rest lekker het verhaal is er een beetje een draai aan gegeven en het huis had zich toch vernietigd maar ja holliwood kan toch alles terug levend maken we hebben het al eens eerder gezien met onze reeksen van vrijdag de 13 en zo het verhaal gaat over een man en vrouw die een huis kopen maar ze weten niet wat voor een verleden dit huis heeft daarom dat het zo goedkoop was.ik was nog jong toen ik de eerste heb gezien niet gedacht dat die ook nog goed zou zijn. net als de eerste zou dit zijn zoals het echt is gebeurt of het nu zo is of niet het is best om ook deze te bekijken en we hebben er weer van mogen genieten en zijn niet in slaap gevallen en dat is toch al iets. de kast is mijn niet zo bekend zoals bij de eerste enkel george melissa de rest is mij niet bekend bij de eerste was het margot kidder en james brolin maar melissa george speelt het ook goed dus zeker niet slecht voor een remake