ad
  • 8.082.372 stemmen

The Amityville Horror (2005)

Horror | 90 minuten
3,08 1.349 stemmen

Genre: Horror

Geregisseerd door: Andrew Douglas

Met onder meer: Ryan Reynolds, Melissa George en Philip Baker Hall

Releasedatum: 14 april 2005

Over The Amityville Horror

"What happened over the next 28 days has never been explained."

Op 18 december 1975 trekken George en Kathy Lutz met hun kinderen in hun nieuwe huis in Amityville, New York. Helaas wordt hun droom een nachtmerrie als zij enkele weken later worden geterroriseerd door de geesten van de ouders van moordenaar Ronald DeFeo.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van IGarance

IGarance

Ik geef 3 sterren na vele haunted houses te hebben gezien vond ik deze NIET slecht

avatar van sperwer 27

sperwer 27

Ook al is dit horrorverhaal niet waar gebeurd, komt het - wat mij betreft - sterk genoeg over om geloofwaardig te kunnen zijn. Dat de geschiedenis van een huis toekomstige bewoners kan beïnvloeden, wil ik wel geloven bijvoorbeeld.

Dat het vooral George en het vijfjarig dochtertje onder 'invloed' geraken is merkwaardig.

Kathy blijft nog de nuchterste. Ze lijdt natuurlijk wel onder de vreemde gedragingen van George.

Er lijkt wel echt 'iets onder zijn vel' te zijn gekropen.

Al ben ik geen echte liefhebber, ik heb wel met spanning naar deze film gekeken en vond ik het een goede film.

Mag men blijven zeggen dat het verhaal gebaseerd is op waar gebeurde feiten, zelfs wanner bewezen is dat het niet zo is?

avatar van handsomedick

handsomedick

Wat een verschrikking deze remake...

Nergens werd de film spannend, nooit konden de acteurs overtuigen... Zonde van de tijd!

avatar van sandero16

sandero16

Af en toe verassend, en spannend. Helaas ook veel standaard dingen.

Een paar keer flink geschrokken, maar was over het einde niet zo te spreken, beetje langdradig.

Al bij al de moeite om is te kijken. 3*

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Was alweer een hele tijd dat ik deze gezien had dus na al die jaren had ik er nog eens zin in.

Het is en blijft in mijn ogen een uitstekende remake met genoeg boeiende momenten, maar natuurlijk ook veel bijgevoegde dingen die helemaal niet waar is gebeurd (o.a. dat met die babysitter, de pastoor die kwam omdat de moeder hulp ging vragen, want in het echt kwam de pastoor het huis zegenen als de familie aan het uitpakken was en toen kwam dat met die stem get out en werd de padre aangevallen, verder was het mama papa en de kids en geen stiefvader wat ze in deze wel hebben gezet)

Michael Bay zat hier aan het werk als producer wat meestal al heel wat goeds heeft geleverd in mijn ogen zoals bij: Friday the 13th remake, en the Texas Chainsaw Massacre remake)

Wat me ook opviel is dat ze in deze film het huis afgelegen hebben geplaast terwijl het echte huis dood normaal naast andere huizen staat in een straat in long Island. Bekijk maar eens dit filmpje waar een persoon eens voorbij rijd en het aan de kijkers laat zien: LIGHTS Paranormal Founder Drives To The Amityville Horror House - YouTube

Ryan Reynolds vind ik een zeer goed acteur ook hier komt hij goed over in zijn rol wat ook geld voor Melissa George die heel overtuigend overkwam. Verder hebben we hier een piepklein schattige Chloë Grace Moretz dat we duidelijk hier zien dat Moretz het nog ver ging schoppen en nog van zich ging laten horen zo veel jaar later.

Andrew Douglas heeft puik werk geleverd met deze remake en heb me na lange tijd zeer goed genoten en zat helemaal in de film en lekker aan het scherm gekluisterd.

Ook een weetje voor de die hard fanatan die meer van het verhaal willen weten is dat: De warrens ook deze zaak hebben onderzocht 28 dagen later toen de Lutz familie is gevlucht uit het huis.

Bekijk hier maar wat aantal dingen op deze pagina vind je het terug: Home - warrens.net

4,0 sterren.

avatar van nickrandom

nickrandom

Ik heb deze bekeken na The Conjuring 2 gezien te hebben en vond er werkelijk geen bal aan. Zoveel plot holes heb ik nog nooit bijeen gezien. Enige pluspunt was het geloofwaardige acteerwerk van de kinderen.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

• 2076 stemmen

Lang geleden eens gezien, maar kon me er maar bar weinig van herinneren. Logisch, zo blijkt. Geen enkele scène straalt iets vernieuwends uit. Standaard horrortje. Enigszins vermakelijk, maar niet meer dan dat.

Heb hierdoor ook maar weinig zin om het origineel te kijken..

avatar van Supernatural

Supernatural

toch een goeie remake.al is het orgineel ook een goeie film.vind ze beide goed.binnenkort maar weer eens zien.

avatar van Bxian32

Bxian32

Pff, wat een gedrocht van een film, slecht verhaal, slechte acteurs, bar en boos, zonde van je tijd.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Een redelijke horrorfilm waarin een gezin een huis koopt als buitenkansje. Het addertje onder het gras is dat er eerder moorden waren gepleegd en er geesten in het huis aanwezig zijn. Qua setting fraai en vooral een behoorlijk mooi huis dat zonder meer geslaagd is in een film met dit onderwerp. De film is geregeld vrij donker wat de nodige sfeer met zich meebrengt, maar toch weet de regisseur op het gebied van horror niet alle mogelijkheden volledig te benutten. Zo is de film qua spanning zeker niet optimaal en kent het maar weinig gore of meer psychologische horror waardoor de film toch wat simpel overkomt.

avatar van blackwolves

blackwolves

was wel goed de film wat een beetje meer geklop en geschreeuw dan in de vorige maar voor rest lekker het verhaal is er een beetje een draai aan gegeven en het huis had zich toch vernietigd maar ja holliwood kan toch alles terug levend maken we hebben het al eens eerder gezien met onze reeksen van vrijdag de 13 en zo het verhaal gaat over een man en vrouw die een huis kopen maar ze weten niet wat voor een verleden dit huis heeft daarom dat het zo goedkoop was.ik was nog jong toen ik de eerste heb gezien niet gedacht dat die ook nog goed zou zijn. net als de eerste zou dit zijn zoals het echt is gebeurt of het nu zo is of niet het is best om ook deze te bekijken en we hebben er weer van mogen genieten en zijn niet in slaap gevallen en dat is toch al iets. de kast is mijn niet zo bekend zoals bij de eerste enkel george melissa de rest is mij niet bekend bij de eerste was het margot kidder en james brolin maar melissa george speelt het ook goed dus zeker niet slecht voor een remake

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Weinig mis mee, met een hele jonge Chloe Grace Moretz. Film gaat vlot, en heeft meer dan voldoende schrikmomenten.

avatar van blackwolves

blackwolves

ik weet echt wat internet of google is? maar wel ongelooflijk stom als het er op aankomt voor films maakt niet uit in het engels of het nederlands snapt gewoon geen ball. amityville de eerste de remake maar de de 3de neen nergens niets over de film zelfs als je kijkt om de naam van de actrice meg ryan. het is voor film freaks echt klote.vraag waar vind je echt goede dingen op internet van waar je zegd je stel je vraag je krijgt antwoord of je zoekt naar iets en je krijgt alle informatie? er zijn zo vele dingen de gene die een blog gemaakt hebben over bepaalde dingen. en je hebt ook nog pagina's waar ze van alles bespreken over nieuwe films en zo maar communicatie niets.jammer dat ik niet zo erg slim ben en niet zo een goede schrijver ik zou het zelf doen. maar ik will de mensen niet wegjagen en van alles op u nek krijgen door de fouten. want ik heb hier ook al onder mijn kloten gehad van de eigenaar van deze site en het soms mijn fout niet maar daar zijn de mensen niet mee gediend natuurlijk. dus schrijf ik het even hier.

avatar van rebelkush

rebelkush

Waardeloos.

Reynolds speelt heel erg goed maar kan dit film niet redden.

Alles gaat te snel en te geforceerd. Daarnaast is Melissa George een verschrikking in dit film.

Als je films zoals Insidious of Conjuring reeksen goed vond kun je dit film beter skippen.

Als je films zoals The Haunting of Boogeyman leuk vond dan is dit wel een aanrader.

avatar van joolstein

joolstein

In 1979 kwam de film The Amityville Horror (1979) uit, met daarin de belevenissen van de familie Lutz. Dit waren feiten zoals deze familie ze vertelt had, de film werd daardoor een niet zo'n goede horrorfilm. Deze reboot/remake neemt sommige van die gebeurtenissen (de opsluiting van de oppas, de vliegen en de verborgen ruimte) en verwerkt ze in een dertien-in-een-dozijn verhaaltje.

Gek genoeg zijn de zwakke punten van de film ook tevens de sterke punten. De film wordt overspoelt door de horrorclichés; het dochtertje Chelsea dat contact heeft met een kwaadaardig imaginair vriendinnetje, schaduwen net buiten zicht die door het beeld razen, flikkerende gloeilampen, het bloed druipt ergens vandaan waar het niet zou moeten, priester die een poging waagt om 'Het Kwaad' uit het huis te verdrijven en uiteraard omdat het een bezeten huis is de overbekende “Heeere’s Johnny”-act.

Maar niet alleen de clichés komen voorbij ook hoe het verder eruit ziet, valt in de categorie; dat hebben we eerder gezien. Ach de trucjes hebben zich bewezen dat ze werkte! En doordat deze veelal ontbraken in de eerste film (laten we over de andere 7 maar zwijgen) kan je, je met deze film net iets beter vermaken.

Twee toevoegingen waren echter nieuw en waren waarom ik de film toch net dat halve puntje meer geef! Zo is er een rockband Kiss-verwijzing.(ben geen fan) Niet dat deze iets van doen hebben met überhaupt de moorden maar ze traden wel voor het eerst op, zoals de wereld deze personages nu kent, in The Daisy in Amityville. De andere is de toevoeging van het 'fictieve' oorsprong-verhaal van 'Het Kwaad' in de vorm van Jeremiah Ketcham.

Enfin over het algemeen doet de film wat het moet doen en dat is het publiek 90 minuten lang een goede tijd geven. Echter meer dan een behoorlijk maar standaard horrorfilmpje wil het niet worden.

avatar van Shadowed

Shadowed

Prima.

Niet veel minder of beter in vergelijking met het origineel die ik best recent zag. Ik meen ongeveer 2-3 weken zelfs, en vandaag was het dan tijd voor de remake. Ik had weinig positieve geluiden gehoord, maar van de remakes die er al zijn is deze zo slecht nog niet.

Vooral (en onverwacht) Reynolds weet de show te stelen. Ik zie hem vaak als lolbroek in beeld, maar om hem nu in een serieuzere rol te zien was nieuw voor me. Ik vond het in ieder geval erg goed uitpakken en dit laat zien dat Reynolds toch echt tot meer in staat is dan enkel grapjes maken voor de camera.

Visueel is het beter dan het origineel. De opening is erg stijlvol en de cinematografie mag er zeker wezen. Het ziet er erg verzorgd uit, maar neigt ook weleens naar het ouderwetse door weleens misplaatste slowmotion beelden erdoorheen te gooien. Zo heb je een moderne remake die toch oud aanvoelt soms.

Een andere combinatie die niet altijd even goed werkt is de gekte van Reynolds en de geesten zelf. Omdat de paranormale beelden vaak niet echt een prominente intrede doen rondom Reynolds voelt de bezetting van Reynolds wat random aan. Paranormale beelden die dan wel weer vaak in beeld komen zijn de geesten, maar of dit nou zo goed is? Ik vond het tamelijk cheesy om die geesten constant zo duidelijk te zien.

Verder ook niet bepaald eng. Een goede sfeer wordt er niet gecreëerd. Dat deed het origineel dan weer beter. Deze film wil niet echt akelig worden en pakt zijn zaken iets te onrustig aan waardoor de engere momenten van wat flauwe scares afkomstig zijn. Dat het af en toe tamelijk bloederig is wil ook niet altijd een meerwaarde hebben.

Het doet wat dingen anders dan het origineel en husselt wat met de volgorde maar duurt uiteindelijk vooral minder lang en is wat strakker. Eng verre van, en de sfeer is niet heel voelbaar, maar visueel een grote vooruitgang en qua vermaak ook erg effectief. Reynolds doet het erg goed, maar ook de overige namen mogen er best wezen. Reynolds eist echter alle ruimte op en neemt hier gretig gebruik van. Ik mag het wel, zo'n gekke rol. Leuk voor het vermaak, maar voor een echt enge horrorfilm zou je naar een ander adres toe moeten.

Gerelateerde tags

holy water long islandgebaseerd op een waargebeurd verhaalremakemoordfamily dinnerparanormaalgeweldwood choppingbackwardstortured to deathmoving in based on supposedly true story