Amityville: The Evil Escapes (1989)

Alternatieve titel: Amityville IV: The Evil Escapes

Horror

geregisseerd door Sandor Stern
met Patty Duke, Jane Wyatt en Fredric Lehne

Nancy Evans (Patty Duke) en haar drie kinderen nemen hun intrek bij grootmoeder Alice. Op dezelfde dag ontvangt Alice als verjaardagscadeau van haar zuster een enorme lamp die zij gekocht heeft bij een antiekhandelaar in Amityville. Vanaf dat moment verschijnen er mysterieuze wezens en vinden er verschrikkelijke gebeurtenissen plaats.

Deze film is niet zo slecht dan wordt gezegt, enkel is de inhoud wat aan de slappe kant gebracht, maar de effecten zijn wel goed.
Geen aanrader voor echte Horror fans, want deze film krijgt eerder de titel Triller dan Horror mee ...

A.J
Ik vond deze helemaal niet slecht,goed verhaal goede acteurs,soms wat minder goede effecten....3 sterren

avatar van film88888
Niet meteen een hoogschieter uit de serie, en de effecten vond ik door heel de film zeer flauw, en ook de montage's vond ik lelijk, en ik zie hier dat het van 1989 is, terwijl ik dacht van ongeveer 1982 of zo .

Cast kon totaal niet acteren, en het verhaal met de oerlelijke lamp vond ik zeer debiel.

Goed voor 1, of 2 kijkbeurtjes.

Weer pover.

Ditmaal zelfs een ander huis, en een subplot over een lamp. Niet zomaar een lamp natuurlijk ... nee, een lelijke lamp! Whooo~~

Weer geen al te best vervolg met vreselijk slecht acteerwerk en wat aardig domme effecten. Er zit ook maar weinig lijn in het hele Amityville gebeuren, de demoon komt ook niet meteen goed uit de verf.

Het enige wat de films nog bindt zijn de vliegjes, maar die zijn hun 3D uiterlijk ondertussen ook alweer verloren.

Vaak eerder grappig dan eng of spannend, één keertje kijken gaat nog net, maar een film die ik verder nooit meer hoef te zien.

avatar van dutchtuga
Weer erg aardig, en dat voor een tv-film. De sfeer is weer top-notch en de personages, zoals in haast elk deel, geloofwaardig, wat van Amityville 4 gewoon weer een erg vermakelijk deel maakt, dat nergens grandioos is, maar gewoon lekker wegkijkt.

avatar van Phantasm
Leuke klassieker die lekker wegkijkt, mooi bedacht. voor die tijd.

avatar van Richard_Voorhees
Wat een verassing was dit zeg! Mijn verwachtingen waren laag bij deze film, maar dit bleek ineens erg vermakelijke cheese te zijn.
Deze keer zijn we in een ander huis waar een lamp staat uit het oorspronkelijke huis waarin een kwaadaardige geest zit. Deze zaait de nodige terreur door onder andere wat huiselijke apparatuur aan te gooien, zoals bijvoorbeeld een kettingzaag die zijn eigen leven gaat leiden.
Doordat dit soort vermakelijke scenes in een fijne hoeveelheid door de film heen zitten en de lamp zelf die een Poltergeist achtige invloed heeft op de jongste dochter, blijft de film vermakelijk van begin tot eind.
De score van de film is een beetje basic, maar zorgt hier en daar nog voor een fijne sfeerschepping.
Deze film is naar mijn mening de beste van de Amityville sequels die ik tot op heden gezien heb. Hulde voor de makers die zo'n beetje de meest afzichtelijke lamp ooit hadden weten te vinden voor deze film. Ik vind dit een fijne, cheesy horrorflick die lekker makkelijk wegkijkt.