• 8.610.410 stemmen

The Amityville Asylum (2013)

Horror | 88 minuten

Genre: Horror

Geregisseerd door: Andrew Jones

Met onder meer: Eileen Daly en Kenton Hall

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Amityville Asylum

"Kill them. Kill them all."

Lisa Templeton begint een nieuwe baan als nachtelijke schoonmaakster bij het High Hopes Hospital, een psychiatrische instelling in Amityville, Long Island. Aanvankelijk was Lisa heel verheugd wanneer ze de baan kreeg, maar zij beseft al snel dat niet alles altijd is zoals het lijkt. Geïntimideerd door het andere personeel en de psychotische verwardheid van de patiënten wordt ze ook nog ontmoedigd door schijnbaar bovennatuurlijke gebeurtenissen op de nachtdienst. Om zelf haar geestelijke gezondheid te bewaren moet Lisa de mysterieuze geschiedenis van de instelling en zijn bewoners ontdekken. Maar de waarheid is veel erger dan ooit iemand kon vermoeden.

Lisa Templeton

Nancy Dennison

Sadie Krenwinkel

Dr Elliot Mixter

Jerry Kimble

Dennis Palmer

avatar van 606

Eigenlijk best een vette poster, ga deze eens kijken.

VincentL

Ben erg benieuwd naar deze film. Ik zal hem morgen eens opzetten

The Amityville Asylum

Ik was erg benieuwd naar deze Amityville, een gebruikelijk plaatsje toch. Een vrij simpel concept vond ik hier op MM en ik was erg nieuwsgierig naar de uitwerking hiervan. Uiteindelijk kan ik concluderen dat je deze uitwerking een hate it or love it film is. Er waren genoeg punten die ik als ergernis had kunnen beschouwen, maar uiteindelijk vond ik het erg meevallen allemaal.

Toch twijfel ik een beetje bij deze film. Het begin is wat magertjes. Zelfs een beetje saai. Bepaalde momenten zijn echt heel sfeervol en goed, maar de lijn wordt niet continu doorgetrokken. Daarbij komt dat alles eenvoudig is. Simpel gedaan, misschien is dat wel de kracht van deze film. Niet de spanning van: "Ik ga zo schrikken, ik weet alleen niet wanneer...", maar een beklemmende ondefinieerbare spanning die op je borst blijft drukken. Er wordt op bepaalde momenten echt een heel benauwde, paranoïde sfeer gemaakt. Denk aan het moment dat de man de huid van zijn gezicht af trekt. Daarbij komt dat het einde echt heel goed is gewoon. Echt goed. Ook weer schitterend door zijn eenvoud.

De cast is vrij mager. Ze waren allemaal aan het acteren, dat lag er te dik bovenop. De acteerprestaties waren dus niet van een heel hoog niveau. Sophia Del Pizzo speelt niet echt heel goed. Ze is een beetje oppervlakkig. Deze film moest het van een ander iemand hebben. Jared Morgan is voor mij de uitblinker in deze film. De hele film speelt ook hij niet op een heel hoog niveau, maar in zijn op één na laatste scène wist hij een zeer goede indruk op mij achter te laten. Goed gedaan.

De sfeer is met vlagen goed. Er zijn erg sterke momenten in de film, maar jammer genoeg te weinig. Het einde kan helaas niet tegen de rest opboksen ben ik bang. De film wisselt af tussen donker en licht. Bij die laatst genoemde zijn toch de beste stukjes film geschoten. Ook al moet ik zeggen dat ik daar altijd iets meer gecharmeerd van ben. De filmmuziek is sterk. Kort, bondig maar creëert een geweldige paranoïde sfeer op een enkel moment.

Ik ben bang dat The Amityville Asylum niet heel hoog scoort helaas. Er zaten degelijke stukken in en het heeft potentie, maar is nog niet op zijn best. Na Jones' Night of the Living Dead: Resurrection heeft hij zeker laten zien dat hij talent heeft. Het moet er alleen een stukje beter uitkomen. Het is wachten op de klapper.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Weer geen voltreffer in 2013 VincentL

Naomi Watts schreef:

Weer geen voltreffer in 2013 VincentL

Haha nee helaas niet. Ik denk dat ik morgen The Great Gatsby op ga zetten. Daar heb ik wat hogere verwachtingen van

avatar van EVIL '84

EVIL '84

Aardige B film die op het laatst pas goed los kwam, het verhaal had wel een lange aanloop nodig vond ik. De film had het prima zonder die paar minimale geestverschijningen gekund. De film had beter kunnen blijven doorgaan op het Indiaanse vloek/cult gebeuren. Naast die paar creepy patienten werd de film nergens echt eng of werd er goede spanning opgebouwd.... had iets meer uitgehaald kunnen worden, jammer. Poster ziet er mooi uit.

avatar van Kondoro

Kondoro

avatar van tattoobob

tattoobob

Tja Kondoro....ik heb deze al eens zien staan maar ik denk dat dit niets is.

Poster is het hoogtepunt denk ik.....IMDB cijfers liegen er ook niet om

avatar van Clapboy

Clapboy

Spannende film. creepy. Vond hem zeer de moeite waard. leuke draai gegeven aan het Amityville verhaal.

avatar van MishimaH

MishimaH

Totaal niet spannend. Er zit niet één schrikmoment in.

Bovendien slecht geacteerd; zo zeeg die Delaney ineen nog voor het geweerschot klonk.

De poster slaat ook nergens op.

avatar van mrklm

mrklm

Ultragoedkope prul lijkt te zijn gefilmd in een slooppand en is zeer slecht in beeld gebracht. Veel geouwehoer afgewisseld met plotselinge (en weinig effectieve) geweldsuitbarstingen. Lisa [Sophia Del Pizzo] heeft haar doodzieke moeder verzorgt tijdens diens laatste levensjaren en denkt daarom dat een baantje bij Amityville Asylum haar op het lijf geschreven is. Haar sollicitatie bij Dr Elliot Mixter [Jared Morgan] werkt wellicht nog op de lachspieren, maar de scènes met collega Delaney [Lee Bane] zijn al genoeg om je in slaap te sussen. Niet de slechtste film met het woord ‘Amityville’ in de titel, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

CLAIM €100 BONUS OP JE 1E STORTING Meld je aan