Amityville 1992: It's About Time (1992)

Horror

geregisseerd door Tony Randel
met Stephen Macht, Shawn Weatherly en Megan Ward

De familie Sterling krijgt van een onbekende man een oude klok en ze geven het pronkstuk een plaatsje in de woonkamer. Helaas weten ze niet dat de klok afkomstig is uit het legendarische Amityville-huis en dat er een gevaarlijke vloek op rust.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Is dit toevallig die film waarin zo'n vrouw haar dode herdershond ineens ergens ontdekt? Die film heette volgens mij enkel It's About Time (althans, zo stond het in de gids) en werd een hele tijd geleden ooit laat op RTL 4 uitgezonden.

Die jij bedoelt is denk ik , Haunting of Seacliff Inn, The

avatar van narva77
Chainsaw, dat is idd deze film. Dat is de herdershond van zo'n oud vrouwtje geloof ik. En verder met Megan Ward

Goede film, maar wanneer komt hij op DVD met nederlandse ondertiteling ????
Jezus dat duurt lang

Er zijn er teveel.
ieder keer ook weer dat zelfde verhaal.

Dit vind ik samen met The amytiville horror remake en dollhouse zeker de mooiste!

avatar van film88888
Echt goede horror.

Na zoveel jaar nog eens gezien te hebben blijft deze toch goed vind ik, en soms waren er wel smerige scene's, maar dat nog door de beugel kunnen.

de namen van de cast zegt me niks, maar sommige ervan vond ik toch wel redelijk acteren, en het plot vond ik wel leuk gevonden *De klok* van het behekste Amityville huis. Dit had nog wel iets.

A.J
Lang niet de beste uit de reeks...hij kwam zeker niet in de buurt van de vorige 4 maar toch stukke beter dan The Amityville curse die totaal niks met de reeks te maken had.De behekste klok zag er best wel goed uit ,de effecten waren wel ok,maar het verhaal was exact hetzelfde als Amityville 4:the evil escapes.Voor mij toch 2 sterren.

avatar van Glacius
Chainsaw schreef:
Is dit toevallig de film waarin zo'n vrouw haar dode herdershond ineens ontdekt? Die film heette naar mijn mening enkel It's About Time en werd een hele tijd geleden ooit op RTL 4 uitgezonden.

Yup, in deze komt inderdaad als ik het mij goed herinner een herdershond voor.

avatar van Kricky
Laten ze deze weer eens uitzenden. Dat is echt lang geleden. Ik heb hem volgens mij toen ook een keer heel laat op RTL 4 gezien. Ik vermoedt dat deze film voor het laatst in 1996 uitgezonden is. Zover ik het mij kan herinnneren vond ik hem best spannend. Trouwens dit lijkt onzer kamerklok wel. Het heeft precies dezelfde wijzerplaat. HEEEELP

Zowat de beste van de oude reeks.

Heeft allemaal niet zoveel meer te maken met het origineel. Wat snelle referenties naar het huis en de mythe, maar ook zonder die zou deze film volledig op zichzelf kunnen staan. Zelf de vliegjes zijn er niet meer, al hoor je ze nog wel even.

Aardig slecht acteerwerk en het eerste uur gebeurt er niet al te veel, maar wanneer het serieus begint fout te gaan in het huis wordt het wel wat leuker. Vooral de beelden van de klok achter de muur zijn wel leuk, ook typisch early 90s.

Veel stelt het allemaal niet voor uiteindelijk, maar het is wel lekker vlot en bevat een aantal leuke scenes naar het einde toe.

avatar van dutchtuga
Inderdaad de beste Amityville. Dit zesde deel is een behoorlijk sfeervolle en strak geregisseerde horrorfilm. Het excuus om tot een nieuwe Amityville te komen is vergezocht en uit de lucht gegrepen, maar dat deert niet, want op zichzelf staand is dit gewoon horror zoals ik die graag zie. Het huis is sfeervol, de gore meer aanwezig dan in menig Amityville-film en de 90's look is erg cool. Ook duidelijk een film van de regisseur van Hellraiser 2, de soundtrack en de sfeer doen namelijk erg denken aan de vroege Hellraiser periode. Opsteker na het erg slechte vijfde deel.

avatar van Friday the 13 th
Die scène waar een reuze ooievaarsbeeld een oud vrouwtje doorboord blijft toch één van de grappigste moorden in horrorfilm geschiedenis. Voor de rest een typische ninetiesfilm, komt nu ouderwets over.

avatar van uberjason
Net na jaren weer es naar Amityville gekeken, en denk dat dit wel weer een beter deel is binnen de reeks. De makers hebben in ieder geval een leuk idee rondom de klok bedacht en dingen zoals tijd, het tikken en het slaan van de klok worden op een leuke wijze op z'n kop gezet. Ten opzichte van sommige andere delen lijkt er hier meer 'tijd' in het verhaal te zijn gestoken, en ondanks de belachelijke gebeurtenissen vermaakt Amityville: It's About Time best goed. De film heeft een aantal gore scenes die altijd smakelijk zijn, een wel erg spannende ( verplichte) liefdesscene/verleidingsscene en de acteerprestaties zijn ook goed te doen. Leuk om Nita Talbot terug te zien als helderziende ( Nita was ook een medium in Puppet master II, en kreeg ook een heftig einde)
Daniel Licht heeft een erg interessante soundtrack voor de film die, hoe kan het ook anders, met verschillende klokkengeluiden, tikkende radertjes en dreigende klappen een extra feel aan de film geeft.

Geen onaardige toevoeging binnen de Amityville serie

avatar van Richard_Voorhees
Erg vermakelijk horrorfilmpje en naar mijn mening de beste Amityville gerelateerde film die tot dan toe gemaakt was.
De personages zijn vaak lekker stereotype, maar dat zorgt voor een aantal toffe personage, zoals de metalhead Rusty (gespeeld door Damon Martin). Over het acteerwerk heb ik niet veel te klagen, want dat was best goed.
Ook de special fx (gore) is van verrassend goede kwaliteit en zorgt voor een aantal toffe scenes.
Verder is dit gewoon een lekker ouderwetse horror (vooral het begin met de onweersbui) die erg fijn wegkijkt.

avatar van PEN15
De opmerkingen over RTL4 komen me bekend voor. Die zender had ergens in de jaren '90 een vaste prik griezelfilmavond met van die films die je de rest van je leven nooit meer tegen komt. Zo heb ik ooit eens I, Madman gezien, een van de weinige films waarvan ik de titel nog eens heb weten te achterhalen.

Voornamelijk gekeken omdat Tony Randel nog maar kort daarvoor het geweldige Hellraiser II had geschoten. Niet zo toevallig dat ze daarmee ook op de poster mee proberen te scoren. Stiekem hoop ik dat er nog wat leuks zit tussen net voor écht prutswerk zoals Fist of the Northstar, maar nee mispoes. Al vanaf het moment dat Jacob thuis komt met die antieke klok, en dat is helemaal aan het begin, heb ik het gevoel dat het helemaal nergens meer over gaat. Alsof ik naar zo'n verdomde La Casa witchery/ghosthouse film zit te kijken. En die vond ik nog boeiender ook. Het einde van de film tegen de verwachting in verrassend en die afsluitende uitspraak erg treffend. Het is echter veel te magertjes om een kijkbeurt te rechtvaardigen.