The Amityville Murders (2018)

Horror

geregisseerd door Daniel Farrands
met John Robinson, Chelsea Ricketts en Paul Ben-Victor

In de nacht van 12 november 1974 pakte Ronald DeFeo Jr. een geweer en schoot hij zijn hele gezin dood terwijl ze sliepen. Tijdens de rechtszaak tegen hem beweerde hij dat stemmen in zijn huis hem opdracht gaven tot de gruwelijke moorden. Dertien maanden later koopt de familie Lutz het huis van DeFeo.

avatar van Valak
In Film > Nieuws > The Amityville Murders (2018):

Dit lijkt dus weer een "officiële", (en hopelijk goeie) Amityville-film te worden:

The Amityville Murders (2018) - IMDb

Ook bijzonder dat twee acteurs uit Amityville: The Possession (1982) hier in mee spelen.

avatar van Alexander1900
Ondanks de relatief lage waardering vond ik Amityville: The Possession (1982) goed te pruimen. Ik ben benieuwd naar de film uit 2018.

avatar van mikey
Whoa met Paulie wederom!

avatar van Graaf Machine
Hoeveelste film over/gebaseerd op dit gegeven is dit nu onderhand wel niet?

avatar van Daan258
Hier ben ik wel benieuwd naar.

Deze lijkt me beter dan Awakening !

avatar van john mcclane 2
Was blijkbaar nog niet gedaan, het oorspronkelijke verhaal vertellen. (want dit Lijkt me sterk )
Maar heel veel voegt het niet toe, aangezien we weer eens een paranormale verklaring krijgen.
Maar dat willen we blijkbaar, het schijnt een van de weinige echte spook huizen te zijn .
Lijkt me beter om eens echt het meest feitelijk mogelijke verhaal te zien krijgen , al is dat lastig ,
Wat ook ontbreekt is voor een groot deel is spanning , want hoe het afloopt is niet bepaald een puzzel.

Wel erg indrukwekkend om de echte familie te zien , vlak voor de aftiteling .
En het is natuurlijk wel een erg raar verhaal, dat tot de verbeelding spreekt .

Niet zo van onder de indruk . Nipte voldoende

avatar van Daan258
Ga hem wel een poging wagen.

john mcclane 2 schreef:
Niet zo van onder de indruk . Nipte voldoende

Waar hebt u die film kunnen bekijken ???
Hij is nog niet uit in Europa.

avatar van Friday the 13 th
Veel voegt deze film niet toe neen, doch vind ik het vrij goed verfilmd, al lijkt het allemaal wat goedkoop wat special effects betreft (het huis is duidelijk met de computer gemaakt, die zwarte schimmen,...). Doch qua inrichting klopt het wel met de tijdsgeest en hoe het huis eruit zag (de familieportretten op de gang). Er werd goed geacteerd en de acteurs leken heel erg op de echte familieleden, wie we vlak voor de aftiteling te zien krijgen.

Hoe het afloopt weten we allemaal. Doch blijft dit verhaal tot de verbeelding spreken en zijn er veel vragen die onbeantwoord blijven.

Ik geef een 3, maar ben toch blij dat er eindelijk eens een film is die vertelt over het leven van de Defeo's ipv de Lutz familie die erna in het huis komt wonen.

Wat ik wel altijd apart heb gevonden is dat je de crime scene foto's en dus de dode lichamen van de familieleden zomaar op het internet kunt terug vinden. Horen die niet veilig in een dossier bij de politie te liggen? Triestig om zo de geschiedenis in te moeten gaan.

avatar van Valak
Bovenstaande trailer is verwijderd, hier de nieuwe:

The Amityville Murders (2019) Official Trailer HD - YouTube

avatar van mixmaster
De zoveelste verfilming van dit waargebeurd drama.
Deze film is niet de beste van de Amityville films, maar heel slecht is het ook niet.

Vooral de beelden van de echte familie die vermoord zijn, hakken er flink in.

Saai, slecht geacteerd en notsospecial effects. 2 Sterretjes.

avatar van Phantasm
Je kent het allemaal wel zo 'n beetje, leuk om een keer gezien te hebben. Ze kunnen het hier verder maar bij laten, want echt iets nieuws zie je eigenlik niet.

Graaf Machine schreef:
Hoeveelste film over/gebaseerd op dit gegeven is dit nu onderhand wel niet?

Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik dit zag. Blijkbaar is de inspiratie voor iets nieuws op. Ik kijk bijvoorbeeld al een tijdje uit naar een nieuwe, bad-ass slechterik in het genre van Freddy Krueger, Jason of Michael Myers. Dat zou nog eens iets zijn, maar zelfs een goede slasher maken ze precies niet meer. Tegenwoordig veel bovennatuurlijke films.

NRT schreef:

Ja, gewoon weer eens een nieuwe lomperik met een doorsnee naam en een pakkend uiterlijk die gedurende anderhalf uur een hele rits aan naieve irritante pubers afmaakt.
Geef hem een wapen dat zijn handelsmerk kan worden (denk aan een honkbalknuppel, of een accuboormachine, of een handzeis) en laat hem zijn gang gaan. Een leuk masker is ook altijd wel welkom.
Weinig verhaal, wazige background van de killer, en vooral niet te veel humor en wel veel brute moorden. Met bloed en gegil. Dat soort spul.

Graaf Machine schreef:

Het is dan ook het genre slasher. Ik hoef niet altijd een hoogstaande film. Af en toe verstand op nul en wat goede kills. Als je het zoals hierboven beschrijft kan ik wel begrijpen dat je dit minder vindt. Maar geef toe. Freddy krueger en michael myers zijn toch wel iconen.

NRT schreef:

Oh, dat klonk misschien negatief, maar ik meende het gewoon. Zo'n film wil ik gewoon weer eens in de bioscoop zien. Ik geef dat grif toe. Een nieuwe Freddy, Michael of Jason is hard nodig.

Ik voel het sarcasme graaf machine

Ik voel het sarcasme graaf machine

Ik begin me een beetje ongemakkelijk te voelen. Nu wordt er al sarcasme bij gehaald. Maar je kunt toch gewoon aangeven dat je weer eens een lekkere ongecompliceerde ouderwetse jaren-80 slasher in de bioscoop wilt zien? Dat is wat mij tof lijkt, dat is wat ik wil, zonder ironie, cynisme, sarcasme of andersoortig gezeur.
Of trap ik nu ergens in ?

Graaf Machine schreef:

Of trap ik nu ergens in ?

Het leek zo in eerste instantie. Maar af en toe gewoon een film met verstand op nul is wel eens aangenaam. Zeker horror.

avatar van oscar winner
Vond het toch een mooi filmpje, Goed geacteerd en het verhaal was ondanks dat ik wist hoe het zou aflopen goed en spannend (maar gruwelijke realiteit). Ik denk dat de realiteit goed is nagebootst en kan je dan ook geen Evil dead of exorcist toestanden verwachten. 4 sterren ✨

avatar van GrobbekuikenXL
Niet slecht maar totaal overbodig. Gewoon een remake van AMITYVILLE the possession.

Een van de goedkoopste uitziende producties van deze reeks het begint al met de begin scene met moeder en dochter waar de dochter ouder is als de moeder....

avatar van umbra
Vond deze zeker niet slecht, keek lekker weg zonder echt uit te blinken. Gewoon leuk voor een keer.

avatar van Grindhouse62
Dit is inderdaad een remake en kijkt lekker weg. Maar ik heb het eigenlijk nu ook wel gehad met deze filmserie. Een 2.0

Oké.

Ongeacht wat hierboven allemaal geschreven wordt, volgens mij is er nog niet echt een Amity film geweest die de originele moorden echt behandeld heeft. Allicht wel eens een flashbackje of een stukje uitleg, maar niet als volwaardige film toch?

Of het veel toevoegt? Mjah, toch behoorlijk anders dan de meeste Amity films vond ik. Vooral wat serieuzer gebracht, de eerste helft is bijna volledig gezinsdrama, met een hardhandige vader en wat jongeren problemen die de revue passeren.

Horror komt in het tweede deel wat meer naar voren, al houdt men dat ook beperkt. Ook niet zoveel echt spannende momenten, wat een film als deze toch een beetje opbreekt naar het einde toe. Verder degelijk geacteerd en het oogt verder ook redelijk authentiek. Zeker niet de slechtste in de reeks, ik zou het ook echt wel een meerwaarde noemen, maar een geweldige film vond ik het niet.

avatar van knusse stoel
Deze "Amityville" heeft ons geboeid ondanks dat we in eerste instantie veel van de voorafgaande films erin hadden verwacht. Je weet wel: familie komt in het huis te wonen, men leert het huis van binnen kennen, bezoekt alle kamers en kasten, vervolgens komt de pastoor langs om het huis te zegenen. Daarna ging het los in de vorige films over "The Amityville house", schijnbaar berusten de films op waar gebeurde gebeurtenissen en je had iemand weer aan het rillen gebracht. Vooral iemand die de geschiedenis niet kende over dit huis was de eerste die ze dan zagen, een redelijke griezelfilm. Voor ons werd het op een gegeven moment een daad van herhaling.
En deze sprong eruit, volgens ons. Iets ander verhaal, redelijk goed gespeeld en humor, wel humor die je moet zien.
Onze waardering? Een 7!

avatar van schenkowiets
Goeie spannende film met een lekker creepy sfeertje.
Ook het acteerwerk was prima in orde, zeker Ronald DeFeo Jr deed t erg goed.
Vind deze film ook zwaar ondergewaardeerd gezien de gemiddelde beoordelingen maar heb gelukkig toch een poging gewaagd en zeker geen spijt van !