• 8.556.691 stemmen

Amityville 3-D (1983)

Horror | 105 minuten / 93 minuten (Blu-ray)

Genre: Horror

Speelduur: 105 minuten / 93 minuten (Blu-ray)

Alternatieve titel: Amityville III

Geregisseerd door: Richard Fleischer

Met onder meer: Tony Roberts, Tess Harper en Robert Joy

Releasedatum: 15 augustus 1985

Plot Amityville 3-D

"WARNING: in this movie you are the victim."

De familie Baxter gaat in het beruchte Amityville-huis wonen. Nancy Baxter heeft haar dochter verloren tijdens een ongeluk met een boot en vanaf het moment dat ze in het huis wonen ziet ze haar overleden dochter als geest. Haar man schakelt de hulp in van een paranormaal onderzoeker.

image

Clifford Sanders

Susan Baxter

avatar van spidey2003

spidey2003

Echt een "fantastische" film!

Dat moet gewoon wel, want toen ik wakker werd, begon de aftiteling en begon ik hard te klappen....

OK, wat ik eigen bedoel, is dat de aftiteling dus gewoon het beste gedeelte is van de hele film.

Oftewel, waardeloze film. En aan die 3-D effecten heb je natuurlijk niets, als de film niet in 3-D is. Niet dat die paar effecten iets goed zouden maken...

0,5 *

Ik hoop, dat "The Amityville Horror" remake, een goeie horror film word.

avatar van mikey

mikey

Lelijke en saaie film over een cynische kerel die eens lekker in een spookhuis gaat wonen. Nou ja, die kostte dan ook niets (de film). 1. Met meg ryan!

avatar van Fangs

Fangs (crew films)

Saaie en totaal niet enge 'Amityville'-film met 3-D effecten, waar je dus niks aan hebt, omdat de film niet in 3-D op tv komt.

Wel interessant is dat Meg Ryan één van haar eerste filmrollen speelt.

Een afrader. 1*

avatar van xangadix

xangadix

Er zit wel een mooie vlieg in.

avatar van FisherKing

FisherKing

Dit schreef men hoopvol in 1985:

Tweede officieuze vervolg op The Amityville Horror (1979) is naar het zich laat aanzien ook definitief het laatste, want aan het eind van de onderhavige episode laat men het inmiddels berucht geworden spookhuis, waar het allemaal om te doen is, de lucht in vliegen

Helaas was dit niet het geval

avatar van Waku

Waku

Helaas draaide de plaatselijke bioscoop in Den Haag de 3-D uitvoering niet waardoor de effecten totaal niet overkwamen.

Verder gangbaar verhaal die we inmiddels wel kennen in de reeks.

avatar van michael myers

michael myers

is deze film er ook zonder 3-d ?

zoals jaws 3- en friday the 13th part 3 ???

avatar van michael myers

michael myers

michael myers schreef:

is deze film er ook zonder 3-d ?

zoals jaws 3- en friday the 13th part 3 ???

grapje hahaha

avatar van A.J

A.J

Ik vind deze film helemaal niet zo slecht als word gezegt!De 3-D effecten sloegen wel tegen maar het verhaal vond ik zeker niet slecht!Hij krijgt van mij 3 sterren.

avatar van moere

moere

Heb deze fill met veel moeite uitgekeken, en heb wel het eerste halfuur gezien, maar daarna begon het echt wel oersaai te worden.de orginele film en de laatste remake zijn veel beter.

avatar van film88888

film88888

Wat een ongeloofelijk stelletje amateur's hebben dit gemaakt, terwijl paar vervolgen toch wel best te pruimen waren.

Het verhaal, en het zagen kent iedereen van de vorige 2, en de remake.

De acteur's waren gewoon triest om naar te kijken, en de special effects kon mijn kleine kat nog wel uit haar kleinste poot bedenken.

Ik heb gewoon het eerste halfuur gezien, maar dan voelde ik me toch verplicht voort te spoelen naar het einde, en ook dat was walgelijk.

1,0 voor de moeite.

Onderhond

Pover.

Maar wel beter dan het oerslechte tweede deel. Niet dat daar veel voor nodig was.

Jammer genoeg wel in een redelijk aangerande staat gezien. Volgens mij 4:3 (waardoor de helft van de cast steeds half uit beeld viel), al lijkt het wel dat er verder niet al te veel gemist werd. Lelijke film.

De effecten zijn tragisch, vooral het vliegje. Het concept is weg (het "huis" heeft ook effect buitenshuis) en er zit één of ander lomp monster in tijdens het einde - heh. Allemaal zeer onboeiend, gelukkig is de speelduur wat korter (de 90 minuten versie gezien) en zitten er tijdens het einde nog wat grappige momneten.

Daarnaast ook lollig om een jonge Ryan en Loughlin te zien. Waar die jonge actrices zich toch steeds aan wagen.

avatar van stephan73

stephan73

Op een of andere manier kon ik erg genieten van dit onzinnig filmpje. Vooral de 3D effecten (die ik zag in 2D) waren hilarisch. Het overgooien van een frisbee... wow! En stervende man die zijn hand uitsteekt... brrrr!

De special effects zagen er lekker '80s uit en de sfeer was lekker dom.

Erg genoten van deze haunted house film!

avatar van Regan_Robbie24

Regan_Robbie24

Niet veel aan om eerlijk te zijn.

Maar toch een 1,5 waard.

xo

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Beter dan deel 1 en 2. Amityville 3 is vooral wat constanter en houdt de mysterie gedurende de hele film goed vast, waardoor de aandacht nooit verslapt. Ook hier vond ik de personages meer dan aangenaam, iets wat deze serie wel steeds goed lijkt te doen. Fijn ook het cheesy monster dat ineens tevoorschijn komt. Lekker vervolg, wat mij hoop geeft voor de te komen delen.

avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

Leuke onzinnige pulp. Kijkt lekker weg. Deel 1,2 en remake vind ik veel minder. Andere delen nooit gezien. Daar houden we het maar bij.

avatar van wite wolf

wite wolf

meg ryan fond ik echt wijs in die film. zo gewoon zonder angst gaat ze in dat huis als een boer gaat ze een voor een die kamers binnen. echt zo een rebel. dan ga ze beneden in de kelder waar zo gezegd de duivel uit komt of de poort naar de hell. ze smijt hem open en begint er in te roepen dan komt er iemand naar beneden naar de kelder. je zied de angst op hun gezicht maar het blijk gewoon de vader van haar vriendin te zijn. dan zegt ze ik was niet bang. dan een glaasje draaien in de kamer en veel pret ze hebben tot wanneer het glas de letters vormt van haar vriendin. en het glas door de kamer vliegt in stukken. dan is de pret gedaan

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Een jaar voor het cheesefest Conan the Destroyer maakte regisseur Robert Fleischman dit derde deel uit de Amityville reeks, die net als een aantal andere bekende derde delen uit horrorfilm series, in 3D verscheen.

Grappig dat van die andere films deze veel meer 3D effecten lijkt te hebben. Buizen, geluidsmicrofoons, een frisbee, een glas en vliegen en nu vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar.

Functioneel is het natuurlijk niet als je de film in 2D kijkt, maar ik vond het zo nu en dan best vermakelijk.

Wat een beetje jammer is van deze film is dat er tussen de moorden of geestelijke manifestaties door soms zo weinig gebeurt. Zo moest ik nog niet eens met mijn ogen knipperen toen Candy Clark hysterisch gillend door het scherm liep. Clark deed haar personage helaas ook wat overdreven en ongeloofwaardig neerzetten.

Tony Roberts deed zijn rol als de cynische John Baxter nog best goed, maar zijn personage was niet interessant genoeg om als hoofdpersonage te dienen.

Ook was het geen ramp om naar Lori Laughlin en een jonge Meg Ryan te moeten kijken, maar hun personages waren wel weer wat plat en standaard.

De film moet het wat hebben van de hier en daar vermakelijke scenes, zoals de liftscene of de vliegenscene, maar bevatte daar rondom te weinig om het boeiend te houden.

Voor mij de slechtste uit de reeks tot dusver.

avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

Heb hem inderdaad niet in 3D gezien in bios. Ze draaiden hem niet in 3D. Best raar want in dezelfde bios zag ik Jaws 3D en Friday the 13th 3D in 3D! In andere steden wel ? Weer eens bekeken en dvd is wel slecht beeld. Flets en onscherp, alsof ze een oude vhs gewoon op dvd hebben gezet, zou leuk zijn om de 3 D versie op dvd te hebben met een rood/groen brilletje erbij. De eerste 3 Amityville films hebben wel wat en missen ook wel wat maar zijn wel kijkbaar. Laatst deel 4 bekeken was vergeten dat ik hem al had gezien lang geleden , ook best aardig.

avatar van blackwolves

blackwolves

oke misschiens niet de beste maar ik vond hem toch niet slecht. er kwamen grappige dingen in voor zeker vond ik die stukken met die tieners Lisa gespeelt door meg ryan zo eentje die echt rebels was toen ze in dat huis kwam niets geen angst geen respect totaal niets. dan met de rest van de bende in die kamer glaasje draaien en een van die gasten dan een vraag stelt wat kleur heeft het slipje van Lisa? maar dan gaan ze een serieuze stelen wie er dood gaat? het glas heeft antwoord op die vraag maar ze maken ruzie want ze denken dat ze te tegen het glas duwen. maar dan vliegt het glas door de kamer in stukken. en de grappen van Lisa zijn nog niet gedaan ze gaat naar de kelder waar de put is met de demon begint ze hem wat uit te dagen en te roepen in die put tot er opeens iemand naar beneden komt en ze allebei een beetje schrik op hun gezicht krijgen. dat vond ik wel goed maar ja de ene moet het hebben van flink wat bloed en horror en zo maar de humor vind ik ook niet slecht. een ding hadden ze beter achter wegen gelaten en dat is die 3d film want dat was dus niets omdat je er een bril en speciale dingen voor nodig heb gelijk in de tijd van de cinema.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Dit moet voor iedere 80's liefhebber toch spek naar de bek zijn? Wat een heerlijk derde deel in een reeks die blijft verbazen. Zit tjokvol met cheesy effecten, zowel in de goede zin (creature design in de put, de verbrandingsdood ) als in de 'zo-slecht-dat-het-goed-wordt' categorie met o.a de frisbee. Blijft allemaal op z'n eigen wijze fier overeind staan in ieder geval en de 3D-effecten maken het tijdsbeeld compleet. Mooie transfer ook, gezien in de prachtige Duitse Amityville blu-ray set van NSM. Samen met de Vinegar Syndrome set is de gehele serie daarmee bijna compleet opgepoetst te vinden nu! En volgens liefhebbers van de reeks is dit niet de laatste die de moeite waard is.

avatar van joolstein

joolstein

Tja...in de jaren '80 beleefde de 3D-film een comeback, en Amityville ontkwam niet aan die kortstondige hype. Regisseur Richard Fleischer had in 1953 al eerder een 3D-film gemaakt dus hij kreeg de eer! Naast het bekende thema van de geest-in-het-huis wijkt het een beetje af van de vorige Amityville-formule. Ten eerste is deze film meer gebaseerd op Stephen Kaplan, iemand die juist het verhaal van de Lutzen in twijfel trok! Daarnaast krijg in de film het kwaad meer de kans om naar buiten te gaan en de familieleden te volgen. Aan acteur Tony Roberts de taak om als een ongelovige Thomas het beruchte Amityville-huis (de link met de twee eerdere films) te kopen. Een opvallende verschijning is het vriendinnetje van de dochter Susan (gespeeld door Lori Loughlin, later bekend van Full House) Dit was beginnend actrice Meg Ryan in een toch wel enigszins opvallende rol. De film ziet er nu aardig gedateerd uit en er gebeurt over het algemeen aan het begin ook niet echt veel. De 3D-effecten zijn veelal alleen bedoeld om de film op te leuken, zijn best geslaagd maar ook (zoals bijna elke) niet heel bijzonder.Een klein beetje beter dan de het vorige tweede deel.

Gerelateerde tags

spookhuis