Amityville 3-D (1983)

Alternatieve titel: Amityville III

Horror

geregisseerd door Richard Fleischer
met Tony Roberts, Tess Harper en Robert Joy

De Baxter familie is de nieuwe bewoner van het Amityville-huis. Nancy Baxter (Tess Harper) heeft haar dochter verloren door een boot ongeluk, maar vanaf ze in het huis wonen ziet ze haar overleden dochter als geest. Haar man haalt hulp door een paranormale onderzoeker in te schakelen.

avatar van spidey2003
Echt een "fantastische" film!

Dat moet gewoon wel, want toen ik wakker werd, begon de aftiteling en begon ik hard te klappen....

OK, wat ik eigen bedoel, is dat de aftiteling dus gewoon het beste gedeelte is van de hele film.

Oftewel, waardeloze film. En aan die 3-D effecten heb je natuurlijk niets, als de film niet in 3-D is. Niet dat die paar effecten iets goed zouden maken...

0,5 *

Ik hoop, dat "The Amityville Horror" remake, een goeie horror film word.

avatar van mikey
Lelijke en saaie film over een cynische kerel die eens lekker in een spookhuis gaat wonen. Nou ja, die kostte dan ook niets (de film). 1. Met meg ryan!

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Saaie en totaal niet enge 'Amityville'-film met 3-D effecten, waar je dus niks aan hebt, omdat de film niet in 3-D op tv komt.
Wel interessant is dat Meg Ryan één van haar eerste filmrollen speelt.
Een afrader. 1*

avatar van xangadix
Er zit wel een mooie vlieg in.

FisherKing
Dit schreef men hoopvol in 1985:

Tweede officieuze vervolg op The Amityville Horror (1979) is naar het zich laat aanzien ook definitief het laatste, want aan het eind van de onderhavige episode laat men het inmiddels berucht geworden spookhuis, waar het allemaal om te doen is, de lucht in vliegen

Helaas was dit niet het geval

Helaas draaide de plaatselijke bioscoop in Den Haag de 3-D uitvoering niet waardoor de effecten totaal niet overkwamen.
Verder gangbaar verhaal die we inmiddels wel kennen in de reeks.

is deze film er ook zonder 3-d ?
zoals jaws 3- en friday the 13th part 3 ???

michael myers schreef:
is deze film er ook zonder 3-d ?
zoals jaws 3- en friday the 13th part 3 ???

grapje hahaha

A.J
Ik vind deze film helemaal niet zo slecht als word gezegt!De 3-D effecten sloegen wel tegen maar het verhaal vond ik zeker niet slecht!Hij krijgt van mij 3 sterren.

Heb deze fill met veel moeite uitgekeken, en heb wel het eerste halfuur gezien, maar daarna begon het echt wel oersaai te worden.de orginele film en de laatste remake zijn veel beter.

avatar van film88888
Wat een ongeloofelijk stelletje amateur's hebben dit gemaakt, terwijl paar vervolgen toch wel best te pruimen waren.

Het verhaal, en het zagen kent iedereen van de vorige 2, en de remake.

De acteur's waren gewoon triest om naar te kijken, en de special effects kon mijn kleine kat nog wel uit haar kleinste poot bedenken.

Ik heb gewoon het eerste halfuur gezien, maar dan voelde ik me toch verplicht voort te spoelen naar het einde, en ook dat was walgelijk.

1,0 voor de moeite.

Pover.

Maar wel beter dan het oerslechte tweede deel. Niet dat daar veel voor nodig was.

Jammer genoeg wel in een redelijk aangerande staat gezien. Volgens mij 4:3 (waardoor de helft van de cast steeds half uit beeld viel), al lijkt het wel dat er verder niet al te veel gemist werd. Lelijke film.

De effecten zijn tragisch, vooral het vliegje. Het concept is weg (het "huis" heeft ook effect buitenshuis) en er zit één of ander lomp monster in tijdens het einde - heh. Allemaal zeer onboeiend, gelukkig is de speelduur wat korter (de 90 minuten versie gezien) en zitten er tijdens het einde nog wat grappige momneten.

Daarnaast ook lollig om een jonge Ryan en Loughlin te zien. Waar die jonge actrices zich toch steeds aan wagen.

avatar van stephan73
Op een of andere manier kon ik erg genieten van dit onzinnig filmpje. Vooral de 3D effecten (die ik zag in 2D) waren hilarisch. Het overgooien van een frisbee... wow! En stervende man die zijn hand uitsteekt... brrrr!
De special effects zagen er lekker '80s uit en de sfeer was lekker dom.

Erg genoten van deze haunted house film!

avatar van Regan_Robbie24
Niet veel aan om eerlijk te zijn.
Maar toch een 1,5 waard.
xo

avatar van dutchtuga
Beter dan deel 1 en 2. Amityville 3 is vooral wat constanter en houdt de mysterie gedurende de hele film goed vast, waardoor de aandacht nooit verslapt. Ook hier vond ik de personages meer dan aangenaam, iets wat deze serie wel steeds goed lijkt te doen. Fijn ook het cheesy monster dat ineens tevoorschijn komt. Lekker vervolg, wat mij hoop geeft voor de te komen delen.

avatar van GrobbekuikenXL
Leuke onzinnige pulp. Kijkt lekker weg. Deel 1,2 en remake vind ik veel minder. Andere delen nooit gezien. Daar houden we het maar bij.

meg ryan fond ik echt wijs in die film. zo gewoon zonder angst gaat ze in dat huis als een boer gaat ze een voor een die kamers binnen. echt zo een rebel. dan ga ze beneden in de kelder waar zo gezegd de duivel uit komt of de poort naar de hell. ze smijt hem open en begint er in te roepen dan komt er iemand naar beneden naar de kelder. je zied de angst op hun gezicht maar het blijk gewoon de vader van haar vriendin te zijn. dan zegt ze ik was niet bang. dan een glaasje draaien in de kamer en veel pret ze hebben tot wanneer het glas de letters vormt van haar vriendin. en het glas door de kamer vliegt in stukken. dan is de pret gedaan

avatar van Richard_Voorhees
Een jaar voor het cheesefest Conan the Destroyer maakte regisseur Robert Fleischman dit derde deel uit de Amityville reeks, die net als een aantal andere bekende derde delen uit horrorfilm series, in 3D verscheen.
Grappig dat van die andere films deze veel meer 3D effecten lijkt te hebben. Buizen, geluidsmicrofoons, een frisbee, een glas en vliegen en nu vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar.
Functioneel is het natuurlijk niet als je de film in 2D kijkt, maar ik vond het zo nu en dan best vermakelijk.
Wat een beetje jammer is van deze film is dat er tussen de moorden of geestelijke manifestaties door soms zo weinig gebeurt. Zo moest ik nog niet eens met mijn ogen knipperen toen Candy Clark hysterisch gillend door het scherm liep. Clark deed haar personage helaas ook wat overdreven en ongeloofwaardig neerzetten.
Tony Roberts deed zijn rol als de cynische John Baxter nog best goed, maar zijn personage was niet interessant genoeg om als hoofdpersonage te dienen.
Ook was het geen ramp om naar Lori Laughlin en een jonge Meg Ryan te moeten kijken, maar hun personages waren wel weer wat plat en standaard.
De film moet het wat hebben van de hier en daar vermakelijke scenes, zoals de liftscene of de vliegenscene, maar bevatte daar rondom te weinig om het boeiend te houden.
Voor mij de slechtste uit de reeks tot dusver.

avatar van GrobbekuikenXL
Heb hem inderdaad niet in 3D gezien in bios. Ze draaiden hem niet in 3D. Best raar want in dezelfde bios zag ik Jaws 3D en Friday the 13th 3D in 3D! In andere steden wel ? Weer eens bekeken en dvd is wel slecht beeld. Flets en onscherp, alsof ze een oude vhs gewoon op dvd hebben gezet, zou leuk zijn om de 3 D versie op dvd te hebben met een rood/groen brilletje erbij. De eerste 3 Amityville films hebben wel wat en missen ook wel wat maar zijn wel kijkbaar. Laatst deel 4 bekeken was vergeten dat ik hem al had gezien lang geleden , ook best aardig.