Gridlock'd (1997)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Vondie Curtis-Hall
met Tim Roth, Tupac Shakur en Thandie Newton

Vlak voor het nieuwe jaar merken Strectch en Spoon dat hun vriendin in een coma is geraakt door een overdosis drugs. Met moeite brengen ze haar naar het ziekenhuis en besluiten om met drugs te stoppen. Ze komen in hun zoektocht voor hulp echter vast te zitten in een file van bureaucratie. Terwijl ze wachten gaan ze gewoon door met de drugs, maar hun leverancier wordt doodgeschoten en zij zijn de hoofdverdachten. Ze moeten dus snel van de straten of. Dus snel in een inrichting komen.

kos schreef:

x2

avatar van sinterklaas
Grappige soort van buddyfilm en verder ook een aardig weghappertje. En tja, waar gaat het precies over... we krijgen een soorte van Pulp Fiction achtige scene (met die overdosis van dat meisje) en 2 van die apen die helemaal in paniek raken, met veel moeite hun geliefde naar het ziekenhuis weten te krijgen en daarna alleen maar bekvechten en stressen en ondertussen ook nog in de problemen komen met dealertjes waar ze zaken mee hebben gedaan. Ja, wat vervelend allemaal! Gridlock'd is wel een film die niet echt weet waar hij naartoe wilt gaan maar voor een stom vermaakje is het wel bestendigt. Ook een gekke combinatie: Tim Roth die een gangstertje uithangt met Tupac (die ook zeker niet slecht acteert)

Leuk!

Deze buddyfilm met de noodzakelijke chemie tussen de hoofdrolspelers (grimmig en absurd) is een verfrissende, bizarre, ironische, rauwe en realistische zwarte misdaadkomedie, dan weer grappig dan meedogenloos guur. Alleen had de regisseur het subplot rond een drugsdealer beter achterwege kunnen laten (is het mindere deel van de film).

Tupac Shakur, controverseëel rapper en lid van de Black Panther beweging, werd na de opnames, noch voordat deze film uitkwam, op13 september 1996 doodgeschoten vanuit een rijdende auto).

avatar van Biosguru
Leuk, zie hem kennelijk voor de tweede keer. De tijd is vriendelijk geweest voor deze film. Inmiddels 20 jaar oud .