ad
  • 8.142.511 stemmen

The Amityville Curse (1990)

Horror | 91 minuten

Genre: Horror

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Tom Berry

Met onder meer: Kim Coates, Dawna Wightman en Helen Hughes

Over The Amityville Curse

"It began with a murder and a hanging. Now, the innocent must pay for the sins of the guilty..."

In het kleine dorpje Amityville wordt een oude priester op brute wijze afgeslacht in zijn biechtstoel door een onbekende man. De spullen uit zijn kerk worden opgeslagen in het huis waar hij woonde en het huis wordt te koop gezet. Jaren later wordt het huis gekocht door een groep vrienden en samen vertrekken zij naar Amityville om het huis op te knappen. Maar dan krijgt Debbie last van de meest gewelddadige nachtmerries over het huis. Het huis lijkt te leven en probeert haar te waarschuwen. Niemand lijkt haar te geloven, maar dan keren de geesten in het huis zich tegen hen en moeten zij vechten voor hun leven.

imageimage

avatar van Diesel

Diesel

Een van de vele vervolgen op The Amityville Horror..

avatar van metaledje

metaledje

vond een paar delen vroeger wel spannend,weet niet meer welke dus ik probeer elk deel op dvd in handen te krijgen,maar deze was het in ieder geval niet, loze scenes,geen spanning en flauw acteerspul 1.5*

avatar van Jeffrey90

Jeffrey90

Vond het maar matig.. Beetje nep allemaal

een 2.5

avatar van JingleBells

JingleBells

Ik ben het mee eens met Jeffrey90, maar ik geef 'm toch een 3

Charles Manson

ik kan deze voor 2,95 kopen.

is hij zelfs dat niet waard?

avatar van 606

standaard filmpje met soms leuke stukken

slap acteerwerk en geen bijzonder verhaal.

3 sterren

michael myers

vond het wel een goede film, maar dit is niet het echte amityville huis!!!

mijn stem 4,0

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Dat van dat huis vond ik ook wel jammer, maar het is echt een lekkere slechte film. Best leuk om een keer te kijken.

michael myers

ik weet dit is wel in de wijk van amityville maar dit is geen vervolg op de andere amityvills want hier spook het ineens in een ander huis bale! graag van iemand een reactie terug!!!!

avatar van uberjason

uberjason

wat ik van uit interviews van de amityville burgemeester (of wie het ook maar was daar) begreep, was dat het officiele huis in de geschiedenis ooit is verplaatst een paar straten verder op omdat de toenmalige bewoners aan gezinsuitbreiding wouden gaan beginnen, het beruchte huis uit deel 1 is op de plek neergezet omdat het groter was. het huis uit amityville curse is dus een voorganger van de Oceans avenue.

ik vond dit deel niet bijzonder, saai zelfs. en waar komt in vredesnaam die vogelspin vandaan, op Long Island? muziek was wel mooi en de zwartharige dame die paranormaal is vond ik wel een leuke rol neerzetten. verder was het een moetje, niet een succes

michael myers

stond dat huis daar dan eerst ook in het echt of alleen in de film ??

en er staan toch een paar dezelfde huizen van amityville naast elkaar ???

Charles Manson schreef:

ik kan deze voor 2,95 kopen.

is hij zelfs dat niet waard?

nee

Michael Myers die Charles Manson advies geeft. .

avatar van film88888

film88888

Weer een zwak deel, maar wel beter dan het 4de, en het 3de deel.

De cast vond ik slap, en ook stom dat het in deze niet het echte huis is, en het plot vond ik maar mager.

2,5 sterren.

avatar van mikey

mikey

Nog meer klapperende deuren en ramen... saai.

avatar van Phantasm

Phantasm

Saai, begint eentonig en vervelend te worden, heeft niets met het orgineel te maken.

avatar van uberjason

uberjason

Ey Michael Myers, even terugkomend op je vraag of dat huis vroeger echt verplaatst is...ja dat klopt. we hebben het dan wel over behoorlijke tijd geleden, maar idd het huis dat officieel op Ocean avenue stond was verplaatst. Het grappige is dat er in de buurt van Ocean avenue ook een Ketcham street bestaat....of het spook gedeelte ook echt gebeurt is...dat durf ik niet te zeggen, er zit veel Hollywood- sensatie bij natuurlijk, en George Lutz was een gladde prater.

Onderhond

Bedroevend.

De serie vliegt echt alle kanten uit. Zelfs het huis is niet meer. Elke keer begint er wel weer een raam te klapperen, of vliegen boeken uit de boekenkast. Kan wat zijn, maar dat heb je wel een sterk filmer nodig. In een C-film als dit is het gewoon bedroevend saai en lachwekkend.

Wel leuk dat Berry een poging onderneemt alles erg donker te houden. In elk shot zit wel een donkere hoek of pikzwarte schaduw. Jammer dat hij er verder geen kaas van gegeten heeft, want mooier of spannender wordt het er niet op. Aardig mislukt dus.

Acteerwerk en de afwikkeling van het verhaaltje zijn voorspelbaar pover, en dan blijft er gewoon helemaal niks over, behalve 90 minuten verspilde film.

Echt een geweldig povere reeks, zonder een gezicht en een twijfelachtige rode draad. Enkel de remake slaagde daarin.

avatar van evildead666

evildead666

Snap niet dat sommigen dit een voldoende geven, er is gewoon niks aan! Geen spanning, geen lachwekkende scenes, niks. Vermoeiende film die ik met moeite heb zitten kijken. 0,5* omdat het niet lager kan.

avatar van Regan_Robbie24

Regan_Robbie24

Al vanaf 't begin niet boeiend. Veel saaier, dacht dat Amityville 3-D slecht was, maar deze is veeeeel erger!

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Erg slecht deel uit de Amityville-reeks. De personages, het sterkste aan deze reeks tot nu, slaan kant noch wal en zoeken steeds de irritatiegrens op, vooral dat gevoelige en piepende vrouwtje. Wat een debiele vertoning zeg. Verder is het best fijn dat er inderdaad voor een donkere look is gekozen, maar dit komt nergens echt goed uit de verf. Domper.

avatar van misterdhdh

misterdhdh

zeer slechte film, alles was zo vervelend en nep. ik heb me niet geamuseerd bij deze film. acteerprestaties zijn erg slecht, slecht verhaal, alles fake en gespeeld. vond het begin al vervelend toen ze vijf keer zij: I know the house., geen enkele leuke scene

1.5/5

blij dat ik hem nooit meer moet zien, al ging hij wel nog redelijk vlot voorbij.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Na alle negatieve kritieken op deze film moet ik zeggen (met mijn wansmaak) dat wij ons er door heen hebben gekeken en het viel allemaal best mee.

Natuurlijk, er zijn veel betere Amityville films maar om nou te zeggen; "oh wat verschrikkelijk, nee."

Een 5 voor het werk en de durf om een Amityville film te maken, dus 2 1/2 sterren.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Smaken verschillen inderdaad, want ik vind dit de zwakste film uit de reeks tot dusver en dat terwijl de voorgaande Amityville's nou ook niet bepaald goed waren.

Dawna Wightman speelt de erg overdreven hysterische Debbie die visioenen krijgt over de voorgaande gebeurtenissen in het huis. Men kan dit wel als overacting beschrijven, maar ik vond haar hele overkomen gewoon hoogst irriterend.

Jammer genoeg gebruikt men hier deze keer (weer) een ander huis voor in plaats van het iconische huis met "de ogen" (die twee bovenste raampjes).

Al vanaf het moment van mevrouw Moriarty's dood is het duidelijk dat we deze keer met een dader van vlees en bloed te maken hebben, ook al was deze (vermoedelijk) bezeten. Hierdoor vallen de puzzelstukjes vrij snel ineen en had ik nog best ruim voor de "onthulling" al door wie de dader moest zijn.

Ook in deze film krijgen we weer wat klapperende deuren en plotselinge windvlagen, maar ook dit word op een behoorlijk saaie wijze gebracht.

Mede hierdoor is er de gehele film geen spanning en van griezeligheid is al helemaal geen sprake.

Waarom juist deze Amityville een Nederlandse release heeft gekregen is mij een raadsel, gezien ik deel 3 en het in hetzelfde jaartal verschenen Amityville: The Evil Escapes beiden een stuk beter vind dan dit saaie gedrocht.

Ik kan deze niet aanraden...

avatar van joolstein

joolstein

Onvoorstelbaar!? Dan kan je door de film direct op dvd/video wordt uitgebracht, beter uitpakken, kom je met gewoon een waardeloze film. Een groot fan van de serie ben ik niet, zal ik ook niet meer worden. Daar vallen de films toch te veel tegen voor. De continuïteit van de verhaallijn kan me dan ook niet heel veel meer schelen, maar ik hoop wel op het minst een beetje vermaak, en op dat vlak mislukt de film eveneens.

Doordat erop de naam "Amityville" geen rechten kunnen worden verleend (het is een plaatsnaam) en ze de rechten op Hans Holzers roman The Amityville Curse uit 1981 vermoedelijk voor weinig geld konden krijgen, is het ditmaal een Canadese film. Tja... en het was in de tijd (eind jaren '80 tot in de jaren '90) dat het populair was om van horrors een whodunnit te maken. Sowieso niet het beste idee maar hier nog slechter uitgewerkt als anders. De onthulling van de identiteit van de moordenaar is vanaf het begin al duidelijk.

De film ziet er echter goedkoop uit. De spaarzame effecten zijn armoedig en niet overtuigend. En als spookhuisfilm ontbreekt het geheel aan sfeer. Tja... en dat spookhuis is wel in Amityville, New York maar nee...niet dat spookhuis. In plaats daarvan was dit huis de pastorie van een kerk waar twaalf jaar geleden een priester werd vermoord tijdens de openingsscène. en nee... het is ook niet de kerk maar de meubels die werden verplaatst naar de kelder. In dat komen vijf ondragelijk yuppen bij elkaar. Zucht het was kijken naar remodellers, en er was niet veel interessants aan! De film transformeert in de laatste 10 minuten min of meer in een slasher-film, waar nog enige spanning werd opgewekt en wat de film nog net van de allerlaagste score weet af te houden maar dit behoorlijk armoedig!

Gerelateerde tags

zelfmoordspookhuisvervolgfireplacetarantulaamityville horror