Amityville: The Awakening (2017)

Horror / Thriller

geregisseerd door Franck Khalfoun
met Bella Thorne, Cameron Monaghan en Jennifer Jason Leigh

Een alleenstaande moeder (Leigh) en haar drie kinderen gaan wonen in een huis aan 112 Ocean Avenue in Long Island. Wat ze niet weten is dat er in deze woning vreselijke dingen zijn gebeurd. Een van de kinderen, een tiener in comateuze toestand, lijkt door het bezeten huis te worden ontwaakt met kwaadaardige bedoelingen op komst.

avatar van snarfje5508
Eigenlijk kijk je naar deze film omdat je liefhebber bent van het genre en de vorige versies ook hebt bekeken. Maar rationeel gezien gaat het nergens meer over. Matig acteerwerk, obligaat verhaaltje en draaien maar.... Maar toch, ik heb de zit toch weer uitgezeten en me best vermaakt. Jammer dat het aantal schrikmomenten is gereduceerd. Daarvoor zet je toch zo'n werkje op. Met moeite een vijfje.

avatar van schenkowiets
Trage slappe film die ik met moeite afgekeken heb, die 85 minuten duurde erg lang.

avatar van Shadowed
Eerste Amityville-film.

Ik heb het origineel en de remake nooit gezien, staan wel op het lijstje maar tot nu toe nooit aan toegekomen. Alhoewel dit deel een later deel is in de reeks, kon ik met wat achtergrond info de film prima begrijpen en volgen.

Khalfoun is volgens mij best een groot horrorregisseur al heeft hij nooit een klassieker af kunnen leveren. Er staan nog wel een paar titels van hem die ik wil zien. Echter geeft dit filmpje me niet veel hoop op zijn toekomstige talenten helaas. Vond het maar een slappe hap.

Thorne heb ik nooit echt een bizar goed actrice gevonden. Eigenlijk mag ik haar gewoon niet zo, maar hier was ze wel ok uiteindelijk. Wel wat beperkt met het script, maar het werd nergens pijnlijk. Vond Monaghan overigens wel echt een stuk overtuigender.

Qua horror is er niet veel te bleven. Khalfoun heeft een slechte opbouw en totaal geen controle over zijn horror lijkt het wel. Soms wordt er een ton schrikmomenten op de kijker afgevuurd maar slechts enkele werken echt goed.

Hier en daar wel een beklemmend moment, maar de horrormomentenvzijn zo snel en volgen elkaar soms zo snel op dat het simpelweg chaotische wordt en dat neemt de ervaring weg. Jammer, want het had veel enger en creepier kunnen zijn.

avatar van Duke Nukem
85 minuten die ik nooit meer terug zal krijgen. Wat een saaie film zeg! De special effects voor de metamorfose van het lichaam van die broer waren nog wel redelijk goed, maar voor de rest vond ik deze film erg saai en nergens spannend. Zelfs Jennifer Jason Leigh, die nochtans schitterde in The Hateful Eight (2015), kon de boel niet redden. Maar de hoofdrol was eigenlijk weggelegd voor Bella Thorne, die het er als emo girl nog wel degelijk vanaf bracht. Het ontbreekt deze film vooral aan een goed verhaal en spanningsopbouw. Zelfs de schaarse schrikmomenten zijn zodanig terloops en plichtmatig, dat ze mij helemaal niets deden. Dit is duidelijk een geval van een poging tot horror, maar er absoluut niet in slagen.