Amityville: The Awakening (2017)

Horror / Thriller

geregisseerd door Franck Khalfoun
met Bella Thorne, Cameron Monaghan en Jennifer Jason Leigh

Een alleenstaande moeder (Leigh) en haar drie kinderen gaan wonen in een huis aan 112 Ocean Avenue in Long Island. Wat ze niet weten is dat er in deze woning vreselijke dingen zijn gebeurd. Een van de kinderen, een tiener in comateuze toestand, lijkt door het bezeten huis te worden ontwaakt met kwaadaardige bedoelingen op komst.

avatar van Naomi Watts
Zin in. Khalfoun's Maniac was geweldig. Visueel lijkt dit wel een stap terug maar wel Bella Thorne als horror vixen . Visuals inwisselen voor Thorne porn? I'll take it.

Niet mijn favoriete horror subgenre maar alle vertrouwen in Khalfoun en Thorne als leading lady. Khalfoun schrijft zijn twee laatste films zelf, was bij P2 niet echt overtuigt maar heeft veel credit opgebouwd. Impress me.

avatar van Elineloves
Ik ben erg benieuwd en de trailer belooft veel goeds. Hopelijk kan de film de verwachtingen waarmaken. De broer liet me overigens erg aan die gast van Glee denken, is hem niet geloof ik.

avatar van Seam

avatar van Naomi Watts
Seam schreef:
Bella Thorne

Dat je dat uitgerekend vandaag post .

avatar van Kondoro0614
Seam schreef:
Bella Thorne

Niks mis mee nee!! Heb je der al aan de haak geslagen ?

HALVE TAMME.
Trailer ziet er netjes uit en daarbij is het voor mij nooit een straf om Kurtwood Smith te zien acteren.

Ik heb er in ieder geval zin in.

avatar van Kondoro0614

avatar van 606
Kondoro0614 schreef:
tattoobob, 606, deze lijkt mij welleuk.
Inderdaad, hoop ik snel te zien.

avatar van tattoobob
Kondoro0614 schreef:
tattoobob, 606, deze lijkt mij welleuk.

Deze had ik al op het oog......ga ik zeker zien

avatar van Richard_Voorhees
Haha, een Amityville gerelateerde film van Franck Khalfoun. Ik ben benieuwd! Zijn versie van Maniac beviel me wel. Ik heb zijn andere films (nog) niet gezien.

Weet er toevallig iemand wanneer deze film te zien is in de bioscoop?

HALVE TAMME.
@ janneke101208.

Check: Release (links boven de trailer).

Bron.

HALVE TAMME. schreef:
@ janneke101208.

Check: Release (links boven de trailer).

Bron.

Dankjewel!!

avatar van Richard_Voorhees
Ze zijn dit jaar weer op dreef met de Amityville films trouwens. Na Amityville Death House en Amityville Playhouse nu dus Amityville: The Awakening. Deze lijkt me wel de film met de meeste potentie gezien Khalfoun in het verleden al heeft laten zien dat hij een best aardige, originele filmmaker is.

Clapboy
Wanneer komt deze nu eens een keertje uit?

Clapboy schreef:
Wanneer komt deze nu eens een keertje uit?

Als het goed is komt deze rond 14 April uit.
Deze film is al vaak uitgesteld, maar, zoals er op internet beschreven staat, dus éindelijk 14 april!

Kan niet wachten om deze film te zien & te beoordelen samen met The conjuring 2, The ring 3 (Rings) Ouija 2 (eerste film was niet bepaald n topper, maar eens kijken wat deel 2 doet) & Jeepers creepers 3.

janneke101208 schreef:
Mooi, eindelijk ja, vaak uitgesteld, ook door amityville playhouse en asylum denk ik zo, kan ook niet wachten, eindelijk weer een Amityville film met hoofdletter A. Bedankt voor de informatie, dat schiet al op gelukkig.

Pfffff, weer uitgesteld.. Nu zou deze film in Januari 2017 uitkomen. Heb gelezen dat er in April teveel concurrentie zou zijn van andere horrorfilms die rond die tijd ook in de bioscoop uitkomen. Kan kloppen, al wekt dit toch wel argwaan. We wachten weer af!

Clapboy
Hier kijk ik nu echt naar uit. Legendarisch verhaal en aan de trailer te zien word dit echt griezelen geblazen. Kan niet wachten. Dit is een van de weinige bovennatuurlijke horrorfranchise die ik wel geweldig vind ook vooral door het realisme wat er vaak in verwerkt zit en het waargebeurde verhaal.
Deel 1 en 2 waren legendarische films.

Clapboy
Ja hij komt bijna uit eindelijk!

Clapboy schreef:
Ja hij komt bijna uit eindelijk!
Inderdaad, eindelijk, bijna! Ik hoop toch wel dat deze in de Nederlandse bioscoop zal draaien... anders al die tijd voor niks gewacht!!

Alweer uitgesteld, geen grap..... nu geloof ik dat ie in juni of juli komt. Ik dacht het al!! Aangezien er helemaal geen reclame voor een première werd gemaakt. Vraag me af waarom hij wéér is uitgesteld. Dit wekt toch argwaan? De trailer ziet er veelbelovend uit, dat wel... fingers crossed en hopen dattie in juni of juli echt verschijnt.

janneke101208 schreef:
Jeetje nou ja niet zo lang als de eerste keer gelukkig maar je zou zo langzamerhand gaan vrezen dat hij nooit meer uitkomt haha.

De trailer vind ik niks, deze film heeft ook niks te maken met de Amityville Story

De trailer bevat niet veel goeds, ga de film niet zien, geef hier geen geld aan !

Ik heb onlangs de film toch gezien, niet met nederlandse ondertiteling,maar ik verstond toch 80% van de film.
Was niet hier dat ik hem gezien heb.
Ik had eerst gezegd om hem niet te gaan zien,maar omdat ik fan ben van de vorige reeksen moest ik deze toch gezien hebben.
Wel, ik vind deze film gewoon slecht,wat heeft deze horror nog met Amityville te maken ????
Ik vond Amityville 1 -2 - 4 - 6 -7 -8 toch stukken beter dan deze flauwe film.
De enige films die echt origineel zijn zijn toch Amityville Horror en Amityville II (The Possession) !
Voor de mensen die deze film willen zien, zou ik zeggen, ga iets drinken met je vrienden, heb je meer aan dan geld uit te geven aan deze flauwe film !

avatar van tattoobob
Aardig maar niet geweldig.
De sfeer is oke en er zit wel wat potentie in het verhaal wat er gebracht word...doormiddel van de broer die in coma ligt,daardoor heeft de film best hier en daar wat freaky momenten.

Tis alleen jammer dat hier weer gebruik word gemaakt van een te duidelijke zichtbare cgi....dat haalt de film(net als vele horrors)naar beneden.

De film blijft ook verder te braaf en binnen de lijntjes....jammer want hij had potentie.

En Thorne....is iedereen daar zo weg van?
Ik ben niet overtuigt sorry.

avatar van Actarus
flauwe hap hoor....nergens echt creepy en verhaaltje van 100 in een dozijn. Waar is de horror? Kan men nu echt niets beter verzinnen?

avatar van Daan258
De film is volgens mij al zo vaak uitgesteld en uiteindelijk lijkt het best een flop te worden. :s
Jammer.