ad

Met onder meer: Freddie Highmore, Liam Cunningham en Astrid Bergès-Frisbey

Releasedatum: 4 maart 2021

Over Way Down

"No job is impossible"

De centrale bank van Spanje is als geen ander. Een absoluut ondoordringbare bank die niemand ooit zou kunnen beroven. Er zijn geen blauwdrukken, geen kaarten en geen gegevens over het technische systeem van de kluis. Bovendien bewaakt het hoofd van de beveiliging de bank alsof zijn leven ervan afhangt. Deze uitdaging wekt de nieuwsgierigheid van Thom, een genie dat vastbesloten is om de geheimen van de kluis te leren kennen en de bank binnen te komen. Het doelwit is een verloren gewaande schat die slechts tien dagen in de bank wordt bewaard.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Freddie in een actie-thriller van de regisseur van [REC]. Kan ik al ergens een bioscoopkaartje kopen?

avatar van frans123

frans123

• 2057 berichten

Lijkt mij heerlijk niet-boeiend...

Vanaf 14 januari 2021 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

EDIT: release verplaatst naar 6 mei 2021

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Thom will do it

Jaume Balagueró, ik ben verzot op zijn Darkness en Frágiles. Mientras Duermes van hem staat nog altijd op de watchlist, en ik denk dat ik die ook wel zal gaan waarderen. Zijn [REC]-films heb ik gewoon niets mee, maar dat ligt bij mij aan het genre. Was zeker benieuwd naar dit werk, ook al heb ik voorliefde voor zijn style in de klassieke horror/mysterie sfeer. Het was voor mij de vraag of de man ook dit soort werk aan zou kunnen.

Als je het plot leest denk je meteen, zo dit is even totaal niet origineel meer te noemen. En dat klopt, ook de invulling van de personages, de muziekkeuze en het script is in het geheel niet vernieuwend. We hebben het al zo vaak gezien, een puberende whizzkid die indruk wil maken. Clichématig krijg je het voorwerk van een heist te zien. Tja............ Een populaire exercitie, goedkoop.

En wat heb je dan allemaal aan bijna twee uur filmmateriaal? Nou in mijn geval een simpel niet heel erg boeiend verhaaltje rond een overval van een bank. Twee uur is teveel minuten als je het mij vraagt.

het schippert allemaal rond de middelmatigheid, als je de prent overslaat dan mis je niets. Ach de cast is niet slecht, de regie best wel oké. Maar het is een pizza uit de diepvries van de supermarkt, die ontberen de smaak van pizza's die een echte pizzabakker uit bijvoorbeeld Napoli maakt.

2,5**. Niet heel bijzonder als korte omschrijving. Een tv-film.

avatar van Mr Grey

Mr Grey

Vond het een hele goeie film. Zit goed in elkaar en spannend.

avatar van AniSter

AniSter

Best aardige film al is het af en toe iets te kinderachtig. Helaas werd het nooit echt spannend omdat vanaf het begin al duidelijk was wat het resultaat zou zijn. En wat een megarol voor Famke; nou, nou! Twee uur naar de voorbereidingen van het avontuur incl. het avontuur zelf te moeten kijken is te lang. Vooral de voorbereidingen waren veel te saai. De cast vond ik gewoon vreemd gekozen. Door Thom werd het geheel meer een tienerfilm dan en actie/thriller. Wel leuk was de twist met James en Margaret richting het einde. Ook waren de plaatjes van het drukke plein mooi geschoten. Helaas wat het slot dan weer voorspelbaar. Al met al redelijk amusement, maar zeker geen topper.

avatar van filmkul

filmkul

Vermakelijke film. Het verhaal is niet heel realistisch maar wel leuk bedacht. De uitwerking is dik in orde. De opbouw is goed en de vaart zit er goed in. De film verveelt ook geen seconde. Daarnaast is er wat humor en er is volop spanning en actie. Balaguero weet de spanning ook goed over te brengen op de kijker. De sfeer en settings zijn goed gekozen. Ook het acteerwerk is van voldoende niveau, met een leuke bijrol van het Nederlands elftal. Prima film. 3.5/4.0

avatar van eempag

eempag

Left4Dead schreef:

Thom will do it

2,5**. Niet heel bijzonder als korte omschrijving. Een tv-film.

Mooi omschreven, behalve dan dat ik de pizza's in Napoli bij verre niet zo goed vond als de reputatie daar van.

avatar van eempag

eempag

Waarom worden deze films gemaakt?

13 in een dozijn.

• 20912 berichten

Prima film , heerlijk vermaak en een uitstekende cast. Ook Freddy deed het goed en zag na een tijdje niet meer de dokter in hem. Kortom prima popcorn vermaak.