Red Shoes and the Seven Dwarfs (2019)

Alternatieve titels: Re-deu-syu-jeu | Red Shoes and the 7 Dwarfs | Roodschoentje en de Zeven Dwergen | 레드슈즈

Zuid-Korea
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Sung-ho Hong
met de stemmen van Chloë Grace Moretz, Sam Claflin en Gina Gershon

Een parodie op het bekende sprookje van Sneeuwwitje. Zeven dwergen zijn op zoek naar de rode schoenen die ervoor zorgen dat Sneeuwwitje een slank figuur krijgt. De dwergen zijn immers vervloekte ijdele prinsen en kunnen hun vloek pas doorbreken wanneer ze in bezit zijn van de schoenen.

avatar van Dying Rose
Wat betreft de teaser kan ik dit alleen maar beamen. En alsof een mollige vrouw (naast lelijk natuurlijk!) gelijk moet staan aan boertig gedrag.

Helemaal zo gek nog niet, zullen we zeggen Disney light? Animatie zelf zie er erg goed uit, verhaal is een af en wat ongemakkelijke mix van verschillende sprookjes en andere animatie helden story's , maar kijkt zich al met al redelijk aan. Gemaakt en geproduceerd door Koreanen(en ingesproken door Amerikaanse acteurs uit de tweede categorie), en in die zin teleurstellend dat je dan wat meer eigenzinnigheid verwacht. Red Shoes and the Seven Dwarfs is echter nogal conventioneel, zeker niet de parodie zoals hierboven in de synopsis vermeld want te lachen valt er, voor iedereen boven de 10, erg weinig. Probleem voor de kijker zal zijn dat je met al die groene wezens moet denken aan Shrek(en dat niveau wordt nergens gehaald) en dat die prinses je voortdurend doet herinneren aan Frozen(en ook de kwaliteit van die film word niet benaderd). Geen originaliteitsprijs dus, maar anderzijds heb ik ook wel slechtere animatiefilms gezien de laatste jaren.

avatar van Geno
Gemaakt voor pubermeisjes. (Ook al). Volstrekt unfunny. Supersentimenteel. Gaat nergens over. Zonde van je tijd om hier aandacht aan te besteden...

avatar van K. V.
De titel doet een parodie verwachten, maar dit was toch minder het geval. Het was toch eerder een soort Sneeuwwitje, maar dan met rode schoenen. Desondanks was het toch de moeite om gezien te hebben. De film zag er wel goed uit en verder verveelde de film niet.
Vond het wel eens leuk.