ad

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Releasedatum: 11 februari 2021

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Red Dot

David en Nadja zijn een stel waarvan de relatie niet zo lekker meer loopt. Wanneer Nadja zwanger wordt, besluiten ze het toch nog een keer te proberen. Ze gaan op skitrektocht in de Zweedse wildernis. Als ze 's nachts in hun tent liggen, verschijnt er ineens een rode stip die hen doet geloven dat er een onbekende schutter op ze richt. Plots moeten ze vluchten voor hun leven want op de meedogenloze sneeuwvlaktes zijn de twee niet veilig.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Bxian32

Bxian32

Tja, ik vond het nogal voorspelbaar, inclusief plottwist. De film was een stuk beter geweest als je vanaf het begin enige sympathie zou kunnen hebben voor het stel. Ik hoopte er bijna op dat ze omgelegd zouden worden. Opportunistisch stel dat enkel aan zichzelf denkt.

avatar van armantico

armantico

Spannende redelijke oke film met een twist die ik.niet zag. Aankomen de film is niet realistische geschoten maar kon mij wel bekoren

avatar van knoflikari

knoflikari

Ik had bij deze ijzige manhuntfilm de neiging me snel met de schurken te vereenzelvigen omdat ik de hoofdpersonen, het stelletje, maar een irritant koppel vond.

Als ze gaan kamperen in de sneeuw om hun relatie een boost te geven, worden ze opgejaagd door de rode stip van een laserpen, kort daarop gevolgd door schoten. Door een op zich leuke plotwending wordt duidelijk waaraan ze deze jacht te danken hebben waarbij ze in dodelijk gevaar terechtgekomen.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Ik hou van wraakfilms maar dit is niet mn ding. Met die hond zo in beeld was ook erg onnodig. Alleen om te shockeren, dat werkt niet echt voor me. Vond het een vreemde film, vreemde sfeer, erg traag. Typische netflix film, allemaal middelmatig.

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Ik sluit mij bij deze aan bij de recensie van knoflikari, vond de film echt zo'n tussendoortje en wist mij eigenlijk ook niet echt te boeien.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

En zovelen waren zo enthousiast over deze film, tenminste toen de prent net uit kwam waren de recensies goed. Maar ja........ dan ga je het product zelf aan en zie je al snel dat het weer gestoeld is op een aloud concept dat niet nieuws meer onder de zon heeft voor een doorgewinterde filmkijker. Bijzonder is het daarom in geen geval, zelfs traag en saai te noemen.

Wederom mis ik een stuk eigen verhaal, wederom is het gewoon plagiaat. En wederom.......... is het een Netnietflix productie. Daarmee is het cirkeltje weer rond. Kwantiteit boven kwaliteit, de McDonald's onder filmproducties. Op de reclame ziet het er heerlijk uit, geserveerd heb je ineens een ander product voor je ogen en is de smaak ver te zoeken.

Vooruit 2,5**,uit mijn tenen.

avatar van Thomas83

Thomas83

Had gehoopt op zoiets als Phone Booth. Zo'n film met een gimmick waarin het uitgangspunt door inventief schrijfwerk nog lange tijd boeiend blijft. Maar de naam van de film blijkt eigenlijk maar behoorlijk willekeurig te zijn gekozen. Dit is zo'n typische thriller zonder ook maar enige originaliteit. Rednecks, een romantisch plot dat er doorheen wordt gejaagd, personages die voortdurend domme beslissingen nemen en de ene na de andere toevalligheid, dat hebben we allemaal al zoveel vaker gezien.

De plotwendingen weten ook niet te verrassen, alleen al omdat je weet dat ze zullen gaan komen. Daarnaast is de film ook maar weinig spannend, want je weet dat de bad guys voor geen meter kunnen schieten tot het uitkomt voor het verhaal. Zonder regels geen spanning. En daarnaast maakt het je sowieso ook niet uit wat met de hoofdpersonages gebeurt. Die komen echt alleen maar onsympathiek over. Alleen de locaties vond ik nog wel leuk. 2.0*.

• 20879 berichten

Het sterkst aan de film was het einde.....

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Een aardige maar ietwat fantasierijke twist richting het einde, mooie locatie en redelijk acteerwerk. Verder de eerste 3 kwartier nogal standaard en er zijn mij net iets te veel toevalligheden in de film. Geen onaardige poging, maar net iets te rommelig gebracht waardoor het niet echt binnen kwam.

avatar van Shadowed

Shadowed

Mwa.

Red Dot is een film die hoge verwachtingen creëerde maar toen de mindere reviews binnen kwamen lopen wist ik dat Netflix ook dit keer niet de beste aankoop had gedaan. Opzet is wel leuk gedaan en Darborg is niet per definitie een slechte regisseur, maar Red Dot neemt iets te veel hooi op z'n vork.

Zo wil deze film koste wat kost niet simpel zijn, terwijl dit soort films dat eigenlijk juist nodig hebben. Downrange wist dit bijvoorbeeld erg goed en hield zich daarom ook in qua drama. Red Dot wil dat niet en het resultaat is dan ook een verhaal die een iets te vergezochte en dramatische twist includeert. Ik vond het niet echt passend aangezien de eerste helft best wel prima was.

Introducties van de personages zijn alleen wat saai en het acteerwerk is niet geweldig. Darborg kiest ervoor twee doodnormale mensen in de hoofdrollen te plaatsen, en alhoewel dit een logische keuze is, is het niet de leukste keuze. Compleet over-the-top hoeft ook niet van mij, maar de personages op z'n minst een trademark geven is wel welkom.

Visueel ziet het er aardig uit en de beelden op de sneeuwvlaktes zelf zijn erg sfeervol. De landschappen worden hier en daar goed benut. Spannend is het niet, maar wel aardig luguber hier en daar en de sound editing is goed genoeg om een film zoals deze te laten werken. Briljant is het nergens, maar het voldoet wel aan de norm. Qua thriller vond ik de film dan ook wel aardig.

Naarmate de tweede helft van start gaat neemt de film wat saaie vormen aan aangezien Dalborg het avonturengedeelte eigenlijk al snel overboord gooit. Veel aandacht aan dit gedeelte wordt ook niet gegeven, waardoor het eigenlijk vooral dramatisch van aard is en dat komt de film niet echt ten goede. Meer thriller en avontuur op de sneeuwvlaktes hadden de film goed gedaan. Voor nu is het niet al te slecht, maar ook niet goed. Net aan genoeg voor een 2,5*.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Als je het niet zo nauw neemt met het verhaal , wacht Je een behoorlijk spannende thriller / horror film .

Mede door de korte speelduur , vloog de tijd om . Ook zo weer vergeten .