• 8.353.905 stemmen

Met onder meer: Cuba Gooding Jr., Terrence Howard en Bryan Cranston

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • meJane Bekijk via meJane

Plot Red Tails

"High-Octane Action and Daring Dogfights!"

Red Tails vertelt het waargebeurde en aangrijpende verhaal van de Tusekegee-vliegtuigpiloten: de eerste Afro-Amerikaanse piloten die mochten uitkomen voor een vliegende gevechtseenheid tijdens de Tweede Wereldoorlog. Behalve tegen de vijand, moeten ze ook vechten tegen de vele vooroordelen binnen hun eigen leger.

imageimageimageimageimageimage

Lt. David Long

Maurice Wilson

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

De Blu-ray is momenteel bij Play € 8,63 incl. (met Engelse subs).

avatar van f2sputnik

f2sputnik

De film gezien.

Kon ermee door, niet echt hoogstand. had er meer van verwacht. vooral de actiescenes waren op zich qua special effect mooi gedaan, maar miste naar mijn idee vooral de actie die nodig was om de scenes nog spectaculairder te maken.

Het verhaal op zich stond mij wel aan.

Het verhaal met de Italiaanse dame had wel weggelaten mogen worden.

Verder kon het mijn waardering wel hebben dat nu eens de "racistische" Amerikaan niet op een voetstuk werd gezet, maar nu eens zijn meerdere in de negroïde medemens moest erkennen.

Ik heb mij wel vermaakt met deze film, maar helaas niet voor herhaling.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2050 stemmen

Goeie, sterke en mooie film. Goed verhaal en sterke actie momenten. Zeker een aanrader, 3.5*!

Tarkus

Kondoro schreef:

Is deze film al te vinden op blu-ray, met Nederlandse ondertitels ?

Bedankt alvast voor de eventuele info

Grt. Tarkus

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Mooie beelden, zwak verhaal en matig acteerwerk. Is het gewoon net niet.

avatar van JW182

JW182

Deze film achtervolg mij al een tijdje.

Heb me eigen toch eens aangemeld bij moviemeter om deze film de grond in te boren,

Film pas eens zitten kijken gelukkig alleen op youtube en dankbaar geen euro aan hoeven te vergeven, behalven een paar views voor de uploader.

Film gaf mij een bijzonder hoog irritatie factor,

film komt over of de red-tails piloten vliegen met realisme op 5% in een combat simulator, en dan de hele film dat neger macho bullshit van oww he kijk ons eens presteren, respect winnen, en een hoop plezier maken.

We gaan Lekker de boze evil Duitsers afmaken doen ons toch niks. met de nodige lolletjes en we maken er meteen een gezellig feestje van.

Film is een schande naar de echte piloten en de intelligentie van de kijker.

Aktie film over ww2 oké maar doe het niet over een waargebeurde setting.

Misschien nog leuk als je flitsende schietende ww2 vliegtuigen wil kijken, met een matig verhaal en de standaard stereo type mensen.

score 0.5

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Inderdaad, een leuke film die een aardig verhaal kent, mooie beelden en goede actie tot in het gekke, bij wijze van spreken.

Ik ben het niet eens met JW182 die beweert dat het lijkt alsof de piloten in een 'combat simulator' vliegen en in de hele film 'macho bullshit' van negers moet aanzien. Persoonlijk totaal geen last van gehad, misschien moet hij wat de simulator betreft een groter beeld aanschaffen. Daarop is dat niet terug te zien. En echte piloten zullen echt wel zo intelligent zijn dat ze film van realiteit weten te onderscheiden!

Ik heb mij in elk geval prima met deze film vermaakt en dat is toch meestal de bedoeling van actiefilms. Voor diepgang kijk ik nu en dan docu/drama/historie en waargebeurd.

(dus niet op 'waarheid gebaseerd' want ook dat is meestal vaak buiten de waarheid en ontbreekt diepgang vanwege commercieële aspecten)

avatar van W.V.

W.V.

De film afgelopen weekend bij de BBC bekeken, was een tegenvaller en ik vind dit een zwaar gemiste kans om iets te maken van een beladen onderwerp.
Laat ik met de vliegbeelden beginnen, die hielden in mijn ogen niet over. Duidelijk was te zien dat de beelden grotendeels uit de computer kwamen, soms zaten daar wel leuke opnames tussen, zoals het moment dat ze met de nieuwe vliegtuigen door de wolken breken, maar voor de rest is het naadje.
Blijkt maar weer dat als je een film wilt maken met combatscenes dan is de real deal toch het beste. Ik besef ook wel dat dit de kosten de pan uit jaagt, maar een beetje realisme was niet verkeerd geweest, zo worden alle bommenwerpers gepresenteerd net of ze voor het eerst uit de fabriek rollen. Als je foto's ziet van die vliegtuigen uit wo 2 dan valt vaak op dat allerlei reparaties en oplappen te zien zijn, deze vliegtuigen zagen er uit of ze opgepoetst waren.
Dan de actie, wel opwindend maar volstrekt ongeloofwaardig, ze jagen achter de vijand aan dwars door de formaties, zonder dat daarbij een bommenwerper ook maar 1 granaat mee krijgt uit het boordgeschut.
Een jager is geraakt en lekt aan alle kanten brandstof, gewoonlijk vliegt zo'n toestel dan in brand, vanwege de hete motor, goed dat gaat goed, maar dan presteerd dit vliegtuig het om vanaf Berlijn met een lekkende tank terug te vliegen naar de basis
, lekker geloofwaardig. Zo wordt ook historisch een loopje met de feiten genomen, ze achtervolgen een duitser naar zijn basis. Die duitsers waren echt niet zo dom om dit te doen, ze vlogen terug naar eigen gebied om te kunnen springen.
Zo werd er ook niet duidelijk aangegeven welke landing ze nu luchtdekking aan moesten geven en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De acteerprestaties waren ondermaats, ook Howard kan er niets van maken en ik heb Gooding al lang als serieus acteur afgeschreven. Dan is de film ook nog een voorzien van een volledig overbodige romance, of je moet erkennen dat op het moment van hun trouwen je ook al weet dat uitgerekend hij gaat sneuvelen. Ook het verhaal over het krijgsgevangen zijn snijdt niet echt hout, maar het lijkt er opdat dit als vulling is gebruikt.
Wil je werkelijk iets weten over dit boeiende gegeven van WO2, kijk dan naar het veel betere Tuskegee airmen, deze kan er niet bij in de schaduw staan, een 1 voor de moeite

avatar van Henk Tenhagen

Henk Tenhagen

Is deze ook te koop met Nederlandse ondertiteling????

avatar van Lee92

Lee92

Ben het volledig eens met het commentaar van W.V. en JW182.

Deze film mag dan min of meer op ware feiten zijn gebaseerd, het filmverhaal is compleet uit de hand gelopen. De vlieg scenes zijn volkomen idioot en ongeloofwaardig. Het aantal vliegtuig (Mustangs) die je hier ziet staan of vliegen zijn daar nooit geweest. Als men dat aantal toestellen toen werkelijk had gehad, dan was dat een hoeveelheid geweest die de helft van de raid op Afrika geweest. Absoluut 'overdone' en onzinnig. Die enorme formatie vliegtuigen aan het begin van de film (en ook nog daarna) is volstrekt onmogelijk. Een uitspatting van een krankzinnige producer en regisseur! Ik heb zelf gevlogen en weet dus wel 'een beetje' waar ik over praat. Een waardeloze flutfilm die van mij zelfs nog geen halve ster krijgt.

avatar van Confusie

Confusie

Dat je een film maakt over een stel negers in de tweede wereldoorlog is één ding.

Maar hier wordt nog net geen Run-D.M.C. in de cockpit gedraaid.

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/avontuur/drama/historie/oorlog film...

Een waargebeurd verhaal...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteurs Terrence Howard en Cuba Gooding Jr.en

Gerald McRaney...

Af en toe onrustig camerabeweging...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van panax

panax

leuke film

mooie aktiebeelden

verder geen hoogvlieger

maar wel een stukje geschiedenis !!

Tarkus

Of de film nu al dan niet waar gebeurd is, en de scènes de realiteit benaderen, laat ik in het midden.

Feit is dat het een goede oorlogsfilm is, zoals er in de jaren '60 velen zijn gemaakt.

Met veel Amerikaans patriotisme, heldenverering en de nodige romantische scènes.

Maat vond de prent dus wel goed, de luchtgevechten mooi in beeld gebracht, spektakel genoeg dus.

Heb me in de 2 uur dat de film duurt zeker niet verveeld, integendeel, de prent kon me boeien.

Prima cast bovendien...