• 8.347.407 stemmen

The Tuskegee Airmen (1995)

Drama / Oorlog | 110 minuten

Genre: Drama / Oorlog

Geregisseerd door: Robert Markowitz

Met onder meer: Laurence Fishburne, Allen Payne en Courtney B. Vance

Plot The Tuskegee Airmen

"The right spirit. The right attitude. The wrong color."

Na de intensieve training in Tuskegee, Alabama, vechten de nieuwbakken, zwarte piloten van de opleiding voor erkenning en een plek in een internationale missie. Keer op keer gaan de opdrachten aan hun neus voorbij, ondanks het feit dat de mannen tot het uiterste voor hun land willen gaan.

imageimage

avatar van ikkie01

ikkie01

Goede film dit hoor. Schreinend voorbeeld hoe de zwarten behandeld werden en hoe er over hun gedacht werd.

Laurence Fishburne is prima en erg goed vond ik de mix van echte ww2 beelden dit is velemalen beter dan de fake stunt beelden die je vaak tegenkomt in dit soort films

avatar van Joshuakempes

Joshuakempes

Ik heb het al gezien the tuskegee airmen 1995 met Laurence Fishburne,Cuba Gooding jr,Allen Payne,Malcolm Jamal Warner,Courtney Vance,Andre Braugher,John Lithgow,Christopher McDonald,en Mekhi Phifer

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Een prima film die de strijd weer helaas doet zien dat zwarte mensen toentertijd niet voor vol werden aangezien. Er wordt zelfs ergens gezegd door een senator uit Amerika dat zwarte mensen geen ingewikkelde machines konden bedienen omdat de bloedstroom door dunnere aderen loopt dan bij blanken. Het "über ich" (superego) gedrag, het gedrag waar ik tijdens de film nu en dan van moest walgen.

Maar gelukkig laten de zwarte mannen zien dat ze het wel kunnen en zelfs beter dan hun blanke "superieure" colleague. Op het einde worden ze door de piloten van het bommensquadron gevraagd om hen te begeleiden naar Berlijn omdat sinds zij de Lancasters begeleiden er geen een meer is neergeschoten!

Een film om niet snel te vergeten, vooral door het vooringenomen gedrag van bepaalde lieden die later bakzeil moeten halen. En natuurlijk vanwege het goede acteren van Laurence Fishburne!

Een ruime 7!