Bigfoot Family (2020)

Alternatieve titel: Bigfoot Superstar

België
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Jeremy Degruson en Ben Stassen

Adam woont samen zijn ouders Shelly en Bigfoot en al hun bevriende dieren, Wilbur (grizzly beer), Tina (eekhoorn), Trapper (wasbeer) met zijn vrouw Wheecha en hun 5 dochters, als één grote gelukkige familie. Adam is half Bigfoot waardoor hij ook een aantal magische vaardigheden heeft maar zonder al dat vervelende haar. Bigfoot wil zijn beroemdheid gebruiken om van de wereld een betere plaats te maken en hij gelooft in het feit dat één persoon wel degelijk het verschil kan maken. Hij vertrekt naar Rockey Valley, een groot natuurreservaat, in Canada om een onderzoek te doen, met een aantal milieu activisten, naar de X-Trackt Oil Company. Deze claimt olie, op een milieuvriendelijke manier, te ontginnen. Via videoblogs kan de wereld zijn onderzoek volgen. Maar Bigfoot verdwijnt er op mysterieuze wijze. Adam, Shelly, Tina, Wilbur en Trapper voelen dat er iets niet pluis is en beslissen ter plekke te gaan om uit te zoeken hoe de vork in de steel zit.

• Vanaf 7 oktober in de bioscoop
  • vanaf 2 december te koop op dvd en blu-ray

Vanaf 7 oktober in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Fisico
Degelijk vervolg van de eerste Bigfoot film van dezelfde makers. Moet zeker niet onderdoen voor de eerste film. Qua plot niet echt verrassend of vernieuwend. De strijd tegen milieucriminelen is ideaal om los te laten op kinderen en het is belangrijk om hen hier bewust van te maken, maar de wereld zit jammer genoeg complexer in elkaar.

Visueel behoorlijk, zeker voor een Belgische productie bij momenten fraai gedaan. De personages zijn wisselend interessant. De verwaande wasbeer is eerder irritant dan vermakelijk. En ook de andere dieren springen er niet echt uit. Beste stuk uit de film voor mij toch wel de roadtrip naar Alaska, best grappig en nostalgisch. Verder wat simpel verloop, maar nog best vermakelijk. Geen topper, maar perfect op maat voor kinderen. Moet niet onderdoen voor de dertien-in-dozijn-animatiefilms.

avatar van K. V.
Op goed geluk deze eens bekeken en vond het een goeie animatiefilm. Een boeiend verhaal en visueel ook wel een knappe film. We hebben de 3D versie gezien en je had veel dieptezicht.
De film is niet super grappig, maar verveelde ook niet.
Een prima vervolg.

Wij zijn met 5 personen naar deze film in de bios gegaan. 2 volwassenen en 3 kids. Vonden het allemaal een topfilm. Veel actie en ook humor. Zo'n film is geen straf voor volwassenen, wij hebben ook genoten