Bigfoot Family (2020)

België
Animatie / Familie

geregisseerd door Jeremy Degruson en Ben Stassen

Adam woont samen zijn ouders Shelly en Bigfoot en al hun bevriende dieren, Wilbur (grizzly beer), Tina (eekhoorn), Trapper (wasbeer) met zijn vrouw Wheecha en hun 5 dochters, als één grote gelukkige familie. Adam is half Bigfoot waardoor hij ook een aantal magische vaardigheden heeft maar zonder al dat vervelende haar. Bigfoot wil zijn beroemdheid gebruiken om van de wereld een betere plaats te maken en hij gelooft in het feit dat één persoon wel degelijk het verschil kan maken. Hij vertrekt naar Rockey Valley, een groot natuurreservaat, in Canada om een onderzoek te doen, met een aantal milieu activisten, naar de X-Trackt Oil Company. Deze claimt olie, op een milieuvriendelijke manier, te ontginnen. Via videoblogs kan de wereld zijn onderzoek volgen. Maar Bigfoot verdwijnt er op mysterieuze wijze. Adam, Shelly, Tina, Wilbur en Trapper voelen dat er iets niet pluis is en beslissen ter plekke te gaan om uit te zoeken hoe de vork in de steel zit.

• Vanaf 15 juli in de bioscoop
Vanaf 7 oktober in de bioscoop (Independent Films)