The Son of Bigfoot (2017)

Alternatieve titel: Bigfoot Junior

België / Frankrijk / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Jeremy Degruson en Ben Stassen
met de stemmen van Cinda Adams, Mari Devon en Kirk Thornton

Outsider Adam onderneemt een grote queeste, op zoek naar het mysterie achter zijn vader. Die is al lang verdwenen, maar dan ontdekt de jonge tiener dat zijn pa niemand anders is dan de legendarische Bigfoot. Hij verstopt zich al jaren in het bos, om zichzelf te beschermen tegen het bedrijf HairCo., dat met hem wil experimenteren. Vader en zoon proberen de verloren tijd goed te maken, maar wat ze niet weten is dat HairCo. hen op de hielen zit.

kappeuter (moderator)
Vanaf 26 juli in de bioscoop (Independent Films)

avatar van bombario
Leuke, onderhoudende kinderfilm en mooi geanimeerd door een Belgische studio. Ik las dat ze slechts 20% van een Disney-budget tot hun beschikking hadden. Dat zie je soms terug, maar storend was het niet. Het verhaal was wel wat uit balans (lange aanloop, korte climax), maar zoonlief van 6 heeft zich uitstekend vermaakt. En dat vind ik de belangrijkste graadmeter bij dit soort films.

avatar van Morvenna
Samen met mij kinderen gekeken. Die vonden de film erg leuk en ik vond het eigenlijk stiekem ook wel heel leuk.

avatar van Antonev
Brave animatie, die zich toch hoofdzakelijk begeeft op de geijkte paden. Weinig verrassend, maar wel kleurrijk en redelijk geestig.

Antonev schreef:
Weinig verrassend

?

avatar van Brabants
Bigfoot is in animatie een verrassende en geslaagde film. Het niveau van de animatie is meer dan prima en de karakters zijn leuk uitgewerkt. Voor jong en oud een prima film met de nodige dosis humor vertegenwoordigd. Klein budget, grote film!

avatar van Antonev
Brabants schreef:

?

avatar van Brabants
[/quote]Ik vond deze film persoonlijk niets nieuws brengen en het was van begin tot eind behoorlijk voorspelbaar. Maar goed, dat is natuurlijk subjectief. Dus in die zin vond ik het weinig verrassend. [/quote]

Oké, helder

Supper leuk voor de kids

avatar van Rodger
Redelijke animatie met een standaard verhaaltje...
Blijft wel mooi gemaakt..
2.5 **

Mijn cijfer is het oordeel van mijn twee kinderen van 3 en 8 (jongen, meisje). Zij vonden de film ontzettend leuk! De jongste vond hem hier en daar wat spannend.

Ik vond het zelf max een 3 waard. Vooral de vraag...
Wat doet een doorsnee roodharige vrouw zonder schizofrene gedachten met bigfoot?? Wat doen ze in bed???
... hield me vreemdgenoeg bezig

avatar van Phantasm
Prima, onderhoudende animatiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Mies1965
Vermakelijke film. Platgetreden paden natuurlijk maar leuk om naar te kijken. Vooral de dieren doen het leuk!

avatar van huppelepup
Een leuke kinderfilm, de 10-jarige jongen waarmee ik hem keek vond het erg geslaagd.
Wat mij vooral opviel was de zeer goede 3D-effecten. Net als bij een andere Belgische kinderfilm, 'Sammy's avonturen', stijgt dit effect boven dat vanuit Hollywood uit en geeft echt meerwaarde.

avatar van broncode
Teleurstellende animatie film, met een redelijk verhaaltje. Je kunt zien dat het een low budget animatie film is, vooral bij het lopen van de personages en de snelle aktie scenes. Het klopt allemaal wel, maar het niveau van Pixar of DreamWorks word nergens bereikt. Dus goed voor de 5 jarige tot 7 jarige op woensdagmiddag.

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en vond het wel een leuke film. De film verveelde niet en zag er nog goed uit. Verder pasten de stemmen wel bij de personages en zat het verhaal wel goed.
Was niet slecht.

avatar van Geno
Nee dit was niet veel soeps. Weliswaar alles aan gedaan om er geen flauw verhaaltje van te maken, maar dit was zo overdone dat het een bizarrerie aan gebeurtenisjes werd... en er kwam maar geen eind aan. Daardoor verloor het ook zeggingskracht en diepte. Eigenlijk was zo plat als een dubbeltje. Volstrekt geen vereenzelviging met de hoofdpersoon of met wie dan ook. Geen enkel moment van ontroering.... of zelfs maar humor. Ik werd nergens 'meegenomen'... ik zat er naar te kijken en dacht: nou 't zal allemaal wel...
Totdat de irritatie toesloeg. Het laatste eind heb ik skippend beëindigd, waarbij ze van mijn part allemaal hartstikke doodvielen.

Fijn dat een ander ervan kan genieten... ik niet.

1,5 *