ad

Geregisseerd door: Tim Story

Met onder meer: Chloë Grace Moretz, Michael Peña en Colin Jost

Releasedatum: 11 februari 2021

Over Tom and Jerry

"Best of enemies. Worst of friends."

Kayla maakt deel uit van het personeel van een 5-sterren hotel in New York. Er staat een huwelijk op de planning dat in het honderd dreigt te lopen. De ondeugende muis Jerry heeft zich namelijk in het hotel gevestigd. Kayla besluit hierdoor de straatkat Tom in het hotel te halen zodat hij Jerry kan doen verdwijnen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Vanaf 10 februari 2021 in de bioscoop (Warner Bros NL)

Ziet er uit als een heel slecht idee.

Donkerwoud

De eerste regel al: 'Kayla maakt deel uit van het personeel van een luxehotel in New York.'

Donkerwoud

Op IMDB staat al een trailer. Ze hebben kennelijk gekozen voor een combinatie van 2D en live-action, dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Donkerwoud schreef:

Op IMDB staat al een trailer.

Op MM ook sinds gisteravond hoor.

Nederlands ondertiteld.

avatar van Seam

Seam

Het had erger gekund...

kappeuter schreef:

Op MM ook sinds gisteravond hoor.

Nederlands ondertiteld.

Ik dacht nog: apart dat die hier niet staat. Maar dat is dus niet zo.

Pepino

Hmmm... het ziet er oké uit, I guess.

Vind eigenlijk Tom & Jerry er té veel op geplakt. Je voelt niet dat ze in de live-action wereld rondlopen. Bij het shot waarin je Tom naast Chloë Moretz ziet stappen valt dat nog het meeste op. Dan werd zoiets bij Roger Rabbit (overigens een film uit 1988) stukken beter gedaan.

Leuke animatie, dat wel. Lekker veel slapstick zoals we van dit duo gewend zijn. Alleen vind ik daarbij dat de bewegingen té vloeiend zijn... het mist wat de imperfecties wat 2D-animatie zo prachtig maakt. Waarom kozen ze niet voor de traditionele manier? Ze gaan dit toch ook doen bij de opkomende Space Jam sequel?

Enfin, ik geef 'm het voordeel van de twijfel

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Even als eerste: Tom and Jerry was een briljante tekenfilm! Dat was een gouden tijd, samen met de Donald Duck, Popeye en Looney Tunes cartoons.

Ik vind een deel van deze trailer echt goed. De strijd tussen Tom and Jerry met al hun over de top gaande geweld komt ook hier erg goed terug. Dichtslaande ramen, strijkijzers, met de kop tegen een muur knallen. Allemaal zaken die zo typerend voor de tekenfilm waren. Bepaalde dingen zullen we wel niet meer zien, zoals de zwarte huisvrouw met de pantoffels waar Tom en Jerry bij in woonden. Kan cultureel gezien vermoedelijk niet meer. Een tikje stigmatiserend was die cartoon vroeger natuurlijk wel.

Wel jammer vind ik dat dit een soort van realistisch moet zijn met echte mensen en de echte wereld. Ik vraag me af of dit de beste optie is. Misschien was volledig getekend of geanimeerd wel beter. Anderzijds, bij Who framed Roger Rabbit? pakte het best goed uit. Of Space Jam, met de Looney Tunes.

En rapmuziek in de trailer. Please. Doe het gewoon niet. Had de originele intro-theme gewoon laten horen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Doet mij denken aan Gangsta's Paradise in de eerste Sonic trailer

avatar van Karst

Karst

Afgrijselijke trailer. Vroeger groot fan van Tom & Jerry. Inmiddels vind ik het niet om aan te zien.(en heb ik een enorme hekel gekregen aan Jerry) Zal wel met volwassen worden te maken hebben of zo.

Deze live action lijkt me nog beroerder dan de smurfen. Het ziet er m.i. ook nog slechter uit.

avatar van Kondoro

Kondoro

Ben niet echt enthousiast voor deze.

avatar van weerwolf79

weerwolf79

Tom en Jerry zijn geslaagd zien er goed gemaakt uit, net zoals alle getekende figuren.

Het verhaal is slecht, de gekozen muziek nog slechter.

• 20913 berichten

De hele opzet met dat realtime vond ik helemaal niks ik verlang weer naar de leuke tekenfilms van Tom en Jerry.

avatar van joolstein

joolstein

Tja wat kan je verwachten van een Tom en Jerry "live-action" film? De meeste van die animatie-ontmoet-realiteitfilms zijn nogal standaard, formule-werk en dat is hier niet veel anders! Een wanhopige poging om van Tom en Jerry het enige te maken dat ze nooit waren: cool. Je krijg dus 100 minuten oubollige slapstick-komedie die zijn best doet om een ​​zwak plot te ondersteunen.

Het belangrijkste van de film is dat elk dier wat je ziet is getekend. Over het algemeen zag die animatie er nog redelijk goed uit. De dynamiek tussen de menselijke acteurs is slecht, zelfs saai. Chloë Grace Moretz kwam er ondanks het woke-isme nog het beste vanaf en was nog ietwat geloofwaardig en sympathiek.(maar nog steeds niet heel goed)

Het is moeilijk te beweren dat een film met hondenscheten en poep grappig was, een lachje veroorzaken doet de film dan ook niet (al geldt natuurlijk ook al jaren voor degene die opgroeide met de tekenfilms) Alhoewel de jongste natuurlijk daar misschien nog wel om kunnen gniffelen! En dat is denk ik ook wat deze film probeert te doen! Door grappen die verwijzen naar Drake, T.I. en TikTok, proberen ze Tom & Jerry krampachtig hip en cool te maken voor volgende generaties.

De soundtrack was nog één van de weinige dingen die nog enigszins fris overkwam. Al was het duidelijk gekozen door iemand die dacht; "laten we hip eens doen!" (veel van de muziek kwam uit de jaren '90 en '00 en was niet echt nieuw meer te noemen) Toch is het wel één van het weinige waar niet zo heel veel mis mee was! Stel je voor... dat men daar ook had gekozen voor van die bejaarde top 2000 popmuziek? De film had dan voor niemand meer te pruimen geweest! Goed kan je dit absoluut niet noemen maar het biedt voor jongere en wie niet veel films heeft gezien niets minder dan standaard-vermaak!

stinissen schreef:

Was jij niet de persoon die animatie maar niks vond?

Pepino schreef:

Was jij niet de persoon die animatie maar niks vond?

Die persoon ben ik Tom en Jerry, tweety, flinstones fat vind ik wel leuk het meeste van hanna barbara

stinissen schreef:

Die persoon ben ik Tom en Jerry, tweety, flinstones dat vind ik wel leuk het meeste van hanna barbara en zelfs de ouwe Heidi en maja de bij

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Jammer, weer een film met nostalgisch perspectief de nek omgedraaid door het in een live action sausje in de echte mensenwereld te dippen, wat gewoon nooit werkt. Hebben de producenten de afgelopen 10 jaar niet al die mislukte Smurfenfilms gezien? Op zich kan ik er wel mee leven als je er een draai aan geef, maar maak er dan bijvoorbeeld een computergeanimeerde versie van, zoals SpongeBob deed. Dat werkte wel.

Maar niemand zit hier te wachten op Tom and Jerry in een realistische setting van een New Yorks hotel. En ook niemand heeft denk ik interesse in het totaal oninteressante achtergrondverhaaltje met Chloë Grace Moretz als manager. Mijn hemel, wat een suffe nietszeggende rol, net als de andere menselijke hoofdrolspelers. En dat de film inhoudelijk is aangepast naar de moderne maatstaven met mobieltjes en debiele rapmuziek maakt het ook niet leuker, net als het politiek correcte sausje over de film. De tekenfilm van vroeger was juist lekker incorrect fout en dat maakte het wel veel leuker. Het cartoongeweld tussen de beroemde kat en muis is nog niet eens heel slecht, maar wel te braaf. Toch zitten er wel de nodige herkenbare zaken van vroeger in, maar het is te weinig om het allemaal erg leuk te vinden.

En het duurt ook nog eens enorm lang met 100 minuten. Daar had je minstens 25 minuten uit mogen snijden. Tom and Jerry was vroeger sterk doordat het korte tekenfilms waren met nauwelijks verhaal, maar vooral veel actie en onderling gevit. Dit is weer typisch zo'n project dat totaal niet snapt wat de tekenfilm zo goed maakte. Al heb ik sterk het vermoeden dat men met deze film een nieuw jong publiek aan wil spreken en minder de kijkers van vroeger. Het zorgt er ieder geval voor dat de film denk ik voor niemand echt leuk is geworden. Het is ook weer geen totale bagger, maar hier zat net als bij de Smurfen zoveel meer in. Ik ga maar eens zo'n oude Tom and Jerry cartoon van Hanna-Barbera opzoeken...

avatar van macrobody

macrobody

Een heel lichtvoetig filmpje wat geschikt is voor de hele familie. Krappe voldoende van mij.

avatar van Waku

Waku

De animatie in de trailer beloofd niet veel goeds.

BBarbie

De animatiescènes vind ik over het algemeen wel leuk, maar het liveaction deel is ronduit bagger. Dat komt vooral omdat de acteerprestaties nogal te wensen over laten. Moretz c.s. zijn qua talent eenvoudig weg niet goed genoeg.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De animaties van Tom & Jerry waren legendarisch. 13 Oscarnominaties met 7 keer prijs. Daarmee staan ze aan de top van de animatiefranchises. Een sterk team achter de animatiefilms die zorgde voor een formule die telkens opnieuw voor succes zorgde. Dat is helemaal weg in deze live action film. Meer nog, net als bij bvb de remake van Dumbo, worden de gekende figuren wat opzij geschoven om de mensen de film te laten dragen. Tom & Jerry zijn een uitgebreide running gag geworden ipv de hoofdrolspelers in hun eigen film.

De fout wordt wat gemaakt om enkel te mikken op een jong publiek, geschreven door minder jonge mensen die dan maar schermen met hippe afkortingen, uitspraken en muziekjes. Terwijl een groot deel van de kijkers vooral mensen zijn die uit nostalgie zullen kijken. Je bereikt geen van beiden helaas. Jammer, want als je ziet naar een film als Herbie Reloaded met Lindsay Lohan kan het wel om een film met een nostalgisch karakter te maken en een brug te slaan naar een nieuwe generatie.

De film is niet helemaal slecht. Er gebeurt in elk geval voldoende, de cast valt best mee. Maar creatief is het zeker niet en de film mist een hart. Hollywood zal het nooit leren...

avatar van Spoelworm

Spoelworm

Er zijn twee dingen leuk aan deze film. Als de film begint en je er lekker voor gaat zitten en als dit pijnlijk onleuke wangedrocht eindelijk over is .

Voor degene die dachten dat de twee dingen een kat en een muis waren die komen bedrogen uit. Die spelen meer tweede viool in hun eigen film.