• 8.486.307 stemmen

Geregisseerd door: Tim Story

Met onder meer: Chloë Grace Moretz, Michael Peña en Colin Jost

Releasedatum: 9 juni 2021

Plot Tom and Jerry

"Best of enemies. Worst of friends."

Kayla maakt deel uit van het personeel van een 5-sterren hotel in New York. Er staat een huwelijk op de planning dat in het honderd dreigt te lopen. De ondeugende muis Jerry heeft zich namelijk in het hotel gevestigd. Kayla besluit hierdoor de straatkat Tom in het hotel te halen zodat hij Jerry kan doen verdwijnen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Spike (stemrol)

Butch (stemrol)

avatar van filmkul

filmkul

Matige kinderfilm. Het verhaal is flinterdun en zwak en dient puur als kapstok om beide hoofdrolspelers tegen elkaar uit te spelen. Nu is dat natuurlijk ook de bedoeling en het levert ook de leukste scènes op, maar zorgt voor weinig variatie waardoor de film nog al eentonig wordt en niet boeit. Het einde is erg geforceerd en chaotisch en gewoonweg teveel van het goede. Visueel ziet de film er verder aardig uit en het acteerwerk is voldoende. Leuk voor kinderen maar te saai en eentonig voor volwassenen. 2.5

avatar van Rouge

Rouge

Aangezien het een familiefilm is, hier de recensie van onze kinderen en mijzelf.

Beide kids (7 en 11) vonden de film niet zo heel leuk. Ze vonden het wat verwarrend dat de dieren getekend waren en de rest niet. Onze jongste vind de tekenfilms van Tom & Jerry erg leuk. Als ik het voor hem op zet hoor ik hem hardop lachen. Bij deze film heeft hij niet een keer echt gelachen. De achtervolgingen tussen Tom en Jerry werden nergens echt interessant. De verhaallijn ‘bruiloft’ kon onze zoon echt niets boeien. Hij wilde alleen Tom en Jerry slapsticks zien. Spike was een stuk minder spannend dan in de tekenfilms. Onze dochter vond de bruiloftsperikelen wel leuk om te zien, maar volgens haar paste het niet goed bij de film. Dat snap ik wel. Het kwam nergens echt mooi bij elkaar, Tom en Jerry en de bruiloft leken twee aparte verhalen. Het eerste wat ze beide zeiden na mijn vraag hoe ze de film vonden was ‘mwah’.

Zelf kon ik niet wennen aan de combi tekenfilm (ik weet dat het animatie is, maar het leek echt ouderwets tekenfilm) en real-life. Het deed mij denken aan foto’s waar je als tiener stickertjes op plakte als je op vakantie was geweest. De interactie vond ik totaal niet uit de verf komen.

Ik vond de film te lang duren en op geen enkel punt goed werken. Het enige wat ik kon waarderen was de sfeer in het hotel, met name tijdens de bruiloft.

Nope, deze film deed het voor ons niet. Next!

avatar van mrklm

mrklm

Welke zieke geest kwam er op het idee om Tom en Jerry een rol te geven in een live-actionfilm? De gewelddadige humor van dit populaire duo leent zich bij uitstek voor een cartoonekse setting, maar voelt onaangenaam in deze slappe modernisering. Het verhaal, voor zover je daarvan kunt spreken, laat de twee hun intrek nemen in een hotel waar ze aanvankelijk de boel op stelten zetten, maar waar ze uiteindelijk Kayla [Chloë Grace Moretz] helpen om het hotel en haar baan te redden. Een hopeloze verspilling van tijd en geld.

avatar van Rodger

Rodger

Als je de originele filmpjes gewend bent, dan is deze wel leuk maar niet echt goed..

Er zit wel wat humor in, en een sap zoetig verhaaltje,.. ok prima .. 2.5 **