November Criminals (2017)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Sacha Gervasi
met Chloë Grace Moretz, Ansel Elgort en Catherine Keener

De achttienjarige Jood Addison Schacht is bijna afgestudeerd aan de middelbare school in Washington D.C. Hij dealt in drugs, is bot tegen een grote groep mensen en heeft een ingewikkelde relatie met zijn beste vriendin Phoebe. De school wordt opgeschrikt wanneer de leerling Kevin gedood wordt. Wanneer Addison een aanvraag indient om binnen te geraken op de universiteit van Chicago, moet hij een antwoord geven op de vraag over zijn beste en slechte kwaliteiten. Het geven van dit antwoord hangt voor Addison samen met zijn onderzoek naar de dood van Kevin.

kappeuter (moderator)
Naar het gelijknamige boek van Sam Munson.

avatar van Jeilloc
Slecht.

Een flinterdun verhaal dat compleet langdradig wordt gemaakt in een film die niet eens langer dan anderhalf uur duurt.

Het acteren is, op Elgort na, die trouwens betere rollen heeft gehad, slecht. Moretz komt zeer awkward over en is gewoon niet echt gemaakt voor dit soort films. Ook de chemie tussen Elgort en Moretz, die ook al samen acteerde in de Carrie remake uit 2013, is amper aanwezig.

Enige fijne aan de film was de soundtrack.

2/5. Misschien dat hij bij een rewatch een 2,5 kan krijgen.

Ben het er niet mee eens dat deze film zo slecht zou zijn.
Chloë Grace wat een prachtvrouw, alleen al voor die blijf je kijken .
Film duurde mss wel wat te lang, voor de rest idd wel een dun verhaal maar al bij al nog net doenbaar.

avatar van Pepino
0% op Rottentomatoes... Hoe is dit mogelijk? Zó goed zal 'ie dan wel niet zijn.

avatar van fred1946
Leuke film.
Toch wel spannend of hij het voor elkaar zal krijgen om het op te lossen.
Dacht eerst dat een tiener film zal zijn maar viel mee.
Alleen ik begrijp die info niet van de film:De achttienjarige Jood Addison Schacht.
Kwam helemaal niets in voor dat het een jood was.
Of heb ik het niet begrepen??.

Erg oppervlakkige misdaadfilm die op geen enkel punt een voldoende scoort. Alhoewel.....de soundtrack is natuurlijk fantastisch, en zorgt met wat goede wil voor enkele sporadische hoogtepuntjes in een verder veel te afstandelijke en nogal chaotische film. Acteurs helpen ook niet mee. Moretz is de koelheid zelve, en wekt geen enkele sympathie op. Elgort doet zichtbaar zijn best, maar deze eerste voorzichtige karakterol na zijn opmerkelijke verschijning in Baby Driver, doet vooral vermoeden dat deze jongen nog echt een hoop moet leren. Rommelig gebeuren al met al, een film die je vrij vlug na het zien al weer vergeten bent.

avatar van Brabants
Dat deze film een beetje rommelig overkomt bij sommige kijkers kan ik goed begrijpen. Het lijkt een puberale klopjacht op de moordenaar van een zekere leerling Kevin genaamd. Toch concentreert het verhaal zich hier zeker niet op en schuilt er wat meer door enkele tieneronderwerpen aan de man te brengen. Voor mij gaf dit een extra dimensie aan het geheel en kon het dan ook zeer waarderen. Maar echt geweldig was het allemaal niet. Net boven gemiddeld.

Matige film waarin een jongeman zelf op onderzoek uit gaat als een klasgenoot van hem vermoord is. De romance en het moordmysterie hebben te weinig met elkaar te maken waardoor het wat onsamenhangend is. De film duurt zeker niet te lang en Chloë Grace Moretz en Ansel Elgort doen het leuk samen.

avatar van missl
Flauw filmpje over een knul die een moord wil oplossen en vervolgens ook nog verliefd wordt. Niet veel aan. Wel goede chemie tussen de spelers.

avatar van Daan258
Niet slecht maar zeker niet goed.

Het is een erg standaard filmpje die nergens weet bovenuit te steken.
Het verhaal is vreselijk standaard en weet niets te verrassen.
Toch keek het allemaal wel redelijk goed weg en dit kwam voor mij vooral vanwege de cast die het nog best oké deed.

Aardig tussendoortje maar meer ook niet.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/mysterie film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Ansel Elgort en ook een bekende
actrice Chloë Grace Moretz…
Af en toe onrustige camera beweging en soms
4:3 beeld...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
met Dolby Digital...