Time Freak (2018)

Sciencefiction / Romantiek

geregisseerd door Andrew Bowler
met Asa Butterfield, Sophie Turner en Skyler Gisondo

Stillman is een genie in fysica die een relatie met Debbie heeft. Tot zij hem dumpt en hij ontredderd achterblijft. Hij komt op het idee een tijdmachine te bouwen om terug te keren naar de periode waar hun relatie nog intact was. Hij krijgt hierbij hulp van zijn goede vriend Evan.

Vanaf 7 februari 2019 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van clubsport
de breakup zal wel weer zijn schuld zijn .

avatar van clubsport
Deze film , een soort romantisch drama verpakt in een sf sausje heeft wel een originele invalshoek .
De obsessie van de hoofdpersoon die na gedumpt te zijn door zijn vriendin een tijdmachine ontwerpt en vervolgens alles tot in de perfectie wil controleren is aardig uitgewerkt .
Gaanderweg komt hij uiteindelijk achter dat het vermijden van conflicten niet de oplossing is .
Het idee is leuk bedacht , het sf gedeelte had qua special effects wat mij betreft wel wat meer aandacht mogen hebben , verder een geslaagde invalshoek .
Ik kon even niet erop komen waar ik Sophie Turner nou ook alweer van kende maar het was natuurlijk
Game of thrones , hoe kon ik dat nou vergeten .

avatar van Psycho-M
Sophie Turner is een actrice met een grote toekomst. Eigenlijk ook de enige reden waarom ik de film heb opgezet.
Asa Butterfield vind ik daarentegen steeds irritanter worden in films.
Maar goed het verhaal. Het is weer een timetravel film die laat zien dat je het leven gewoon moet ondergaan en terug gaan in de tijd voor een hoop ellende kan zorgen (ook al probeer je het steeds goed te doen).
Verder alleraardigst uitgewerkt en zeker geen total disaster, maar wat mij betreft niet een film die me lang bij zal blijven.

avatar van schumacher
Redelijk filmpje maar meer ook niet, ik heb al slechter gezien maar ook al beter.
Het concept was wel leuk en de Game Of Thrones dame is echt een goeie actrice, alleen al voor haar wilde ik deze film zien.
Leuk om eens gezien te hebben maar zoals psycho zei is het niet een film die je zal onthouden.

avatar van mrklm
Verrassend originele variant op het Back To The Future-gegeven waarin briljante student Stillman [Asa Butterfield] na een aanrijding de sleutel tot tijdreizen ontdekt. Hij gebruikt zijn kennis om, met de hulp van zijn boezemvriend Evan [Skyler Gisondo], fouten uit het verleden recht te zetten in de hoop dat zijn vriendin Debbie [Sophie Turner] het niet met hem uit zal maken zodat ze lang en gelukkig zullen leven.

De film speelt zich af in een universum waarin ouders alleen maar verschijnen op foto's, maar dat doet er eigenlijk weinig toe aangezien de film nooit in clichés vervalt en - mede door de sterke dialogen - veel verrassende en vaak bijzonder grappige momenten heeft. Wie denkt dat dit een formulematige tienerfilm is zal extra verrast zijn door het einde, dat niet alleen slim is bedacht maar je ook met een glimlach de zaal laat verlaten. Butterfield is een tikje kleurloos in de hoofdrol, maar Turner is bijzonder charmant en Gisondo's komische timing perfect.

Zwolle84
Een film met Sophie Turner moet wel heel slecht zijn wil hij bij mij een onvoldoende scoren. En dat is deze dan ook.

Vreselijk saai, uitgekauwd plotje dat ook nog eens vervelend is uitgewerkt. Elke dialoog kun je vooraf al invullen, zo voorspelbaar is het allemaal. En dan werkt de humor ook nog eens geen moment en is het einde nog slapper dan de rest van de film.

De 4 is inclusief de Sophiepunten.

PS. De taalfouten in de ondertiteling doen vermoeden dat het een DFW’tje is. Heb ik gelijk?

avatar van Shinobi
Zwolle84 schreef:

Aan de geplaatste trailer bij de informatie lijk je gelijk te hebben.

Zwolle84
Shinobi schreef:

Aan de geplaatste trailer bij de informatie lijk je gelijk te hebben.

Bizar toch eigenlijk. Waarom huurt één bedrijf consequent analfabeten in?

avatar van missl
Prima film over tijdreizen om zo je leven te veranderen of anders te reageren op situaties. Kijkt prima weg. Mooie dame. De knul vond ik minder goed gecast.

avatar van steventje
Protagonist is een vervelend immatuur personage (herkende hem uit Ender's game) waar ik niet het minste medelijden mee kreeg.
Zijn sidekick was veel leuker en grappiger.
Het verhaal van het tijdreizen is zeer slecht uitgewerkt en wordt met een app bestuurd, hoe kan het ook anders vandaag de dag
Gelukkig maakte Sophie Turner veel goed, ze draagt de film volledig.