Then Came You (2018)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Peter Hutchings
met Maisie Williams, Asa Butterfield en Nina Dobrev

De film vertelt het verhaal van Skye (Maisie Williams), een moedige tiener met een terminale ziekte. Skye raakt bevriend met Calvin (Asa Butterfield), een 19-jarige hypochonder die bang is voor zijn eigen schaduw. Calvin helpt Skye bij het uitvoeren van haar bijzondere 'bucketlist' met dingen die ze moet doen voordat ze sterft. In het proces leert hij zijn eigen angsten te confronteren en te overwinnen, waaronder verliefd worden op de knappe, maar schijnbaar onaantastbare, Izzy (Nina Dobrev)

Vanaf 25 april 2019 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van schumacher
Middelmaat filmpje voor mij , er was wat te weinig zeg maar animo, beetje te saai, kabbelt gewoon heel de tijd verder. Ben vooral blijven kijken vanwege die stewardess.

Film die schommelt tussen best aangrijpend, toch op sommige momenten komisch maar ook af en toe iets te zoetzappig en zelfs tikkeltje ongeloofwaardig. Met name de relatie tussen sullige bagage medewerker Calvin en bloedmooie stewardess Izzy is erg ver gezocht. Dat het lijkt dat Izzy de enige stewardess is die op de luchthaven rond wandelt gelooft niemand. Daarintegen de connectie tussen Calvin en doodziek meisje Sky (Maisie Williams, Game of Thrones) zorgt regematig voor een flinke traan en weet de kijker te raken. 3*/3.5*

avatar van tbouwh
In tienerdrama Then Came You sluit de ernstig zieke Skye een vriendschap met de verlegen Calvin, een bagagedrager op het plaatselijke vliegveld. De film vermomt zijn exploitatie van Skye’s diagnose als een poging tot oprecht sentiment.

Soms is de grens tussen ernstig en banaal zo dun dat hij vervliegt. Aan het begin van Then Came You ontdekken we dat de van nature energieke Skye (Maisie Williams) zal sterven aan kanker. Toch zoekt de film zijn drama niet in Skye’s slopende ziekte, maar in de onmogelijke liefde van de schuchtere Calvin (Asa Butterfield) voor een acht jaar oudere stewardess (Nina Dobrev).

verder lezen (FK)

Drie jaar oudere stewardess maar nog steeds een belachelijke verhaalpunt. Ze hebben nul chemie

avatar van tbouwh
In het script ja.

avatar van wwelover
Niet slecht, maar uiteindelijk gewoon een film die we eigenlijk al te vaak hebben gezien de laatste jaren. En er zullen er vast nog wel meer volgen. Qua thema is Me, Earl and The Dying girl bijvoorbeeld vele malen sterker. Then Came You moet het vooral hebben van de cast, die er nog net iets extra's uit weet te persen. Ben zelf smoorverliefd op Nina Dobrev dus dat helpt ook wel.

avatar van IH88
“Calvin Lewis, you have a lot of living to do.”

Aardige film. Films zoals Then Came You zijn er legio, en het ligt dan ook meestal aan de acteurs en de regisseur of het slaagt of niet. Grootste troef van de film is het frisse en energieke acteerspel van Maisie Williams, en ook het samenspel tussen haar en Butterfield is dik in orde. De regisseur weet ook het sentiment en het drama binnen de perken te houden, en dat komt vooral omdat Skye een pragmatische en actieve houding aanneemt. Ze gaat dood, maar dan wel pas nadat ze een bucket list heeft afgewerkt. Over het subplot rond Butterfield en Nina Dobrev zullen we het dan maar niet hebben…