Plus One (2019)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jeff Chan (I) en Andrew Rhymer
met Maya Erskine, Jack Quaid en Ed Begley Jr.

Het is die tijd van het jaar: trouwseizoen. Een gevreesd en geliefd onderdeel van het volwassen leven. Tijdens een hectische zomer die neerkomt op ongeveer één bruiloft per weekend, maken de twee afgematte studievrienden Ben en Alice een pact om de aanval samen te overleven. Terwijl ze zich toast na toast door de bruiloften van pasgetrouwde vrienden en familie slepen, waaronder die van Ben's vader, struinen ze de tafels af op zoek naar eenzame metgezellen, of op zijn minst wat afleiding.

avatar van Shinobi
"If you spend your whole life looking for perfect you wind up with nothing."

Deze titel zag ik een paar weken geleden voorbij komen op Twitter en uit interesse maar eens opgezet.

Het gegeven van twee single studievrienden die een pact sluiten om naar bruiloften te gaan als elkaars introducé lijkt op het eerste gezicht een vrij standaard verloop te hebben. Zo heb je aan de ene kant Alice wier ex is vreemdgegaan en aan de andere kant Ben die op zoek is naar de perfecte liefde. Je kunt eigenlijk al raden waar het naartoe gaat, maar er wordt een leuke draai aan gegeven.

De verscheidene bruiloften vormen een prima decor voor een aantal opmerkelijke situaties, zoals de gebruikelijke toespraken en het uitspreken van het jawoord. Op momenten lijkt de film wel enigszins plat te worden, maar gelukkig wordt het nergens al te overdreven; het dient een doel. Daarbij contrasteert het ook mooi tegen al de zogenoemde romantische bruiloften.

Maya Erskine is ongetwijfeld de ster van 'Plus One'. Ze komt lekker scherp uit de hoek en is niet bang om zichzelf voor schut te zetten, heerlijk! Samen met Jack Quaid heeft ze een aardige chemie wat voor gevatte dialogen en frisse interacties zorgt. De achtergrond van beide personages komt weliswaar niet helemaal uit de verf, maar dat is slechts een kleine smet.

Al met al een vermakelijke romcom die op een speelse manier omgaat met de gebruikelijke clichés. Erskine is er eentje om in de gaten te houden.

3,0 Sterren.

avatar van zoutzak
Maya Erskine steelt inderdaad de show in deze vermakelijke romcom die de clichés goeddeels weet te vermijden. Ik heb hier wel goed om kunnen lachen, zo slecht is dit toch ook weer niet?