• 11.773 nieuwsartikelen

Plus One (2019)

Komedie / Drama | 99 minuten

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Jeff Chan en Andrew Rhymer

Met onder meer: Maya Erskine, Jack Quaid en Ed Begley Jr.

Gesproken taal: Engels en Slowaaks

Plot Plus One

"10 Weddings. 1 Summer. No One Can Survive Alone."

Het is die tijd van het jaar: trouwseizoen. Een gevreesd en geliefd onderdeel van het volwassen leven. Tijdens een hectische zomer die neerkomt op ongeveer één bruiloft per weekend, maken de twee afgematte studievrienden Ben en Alice een pact om de aanval samen te overleven. Terwijl ze zich toast na toast door de bruiloften van pasgetrouwde vrienden en familie slepen, waaronder die van Ben's vader, struinen ze de tafels af op zoek naar eenzame metgezellen, of op zijn minst wat afleiding.

Alle Media

avatar van Shinobi

Shinobi

"If you spend your whole life looking for perfect you wind up with nothing."

Deze titel zag ik een paar weken geleden voorbij komen op Twitter en uit interesse maar eens opgezet.

Het gegeven van twee single studievrienden die een pact sluiten om naar bruiloften te gaan als elkaars introducé lijkt op het eerste gezicht een vrij standaard verloop te hebben. Zo heb je aan de ene kant Alice wier ex is vreemdgegaan en aan de andere kant Ben die op zoek is naar de perfecte liefde. Je kunt eigenlijk al raden waar het naartoe gaat, maar er wordt een leuke draai aan gegeven.

De verscheidene bruiloften vormen een prima decor voor een aantal opmerkelijke situaties, zoals de gebruikelijke toespraken en het uitspreken van het jawoord. Op momenten lijkt de film wel enigszins plat te worden, maar gelukkig wordt het nergens al te overdreven; het dient een doel. Daarbij contrasteert het ook mooi tegen al de zogenoemde romantische bruiloften.

Maya Erskine is ongetwijfeld de ster van 'Plus One'. Ze komt lekker scherp uit de hoek en is niet bang om zichzelf voor schut te zetten, heerlijk! Samen met Jack Quaid heeft ze een aardige chemie wat voor gevatte dialogen en frisse interacties zorgt. De achtergrond van beide personages komt weliswaar niet helemaal uit de verf, maar dat is slechts een kleine smet.

Al met al een vermakelijke romcom die op een speelse manier omgaat met de gebruikelijke clichés. Erskine is er eentje om in de gaten te houden.

3,0 Sterren.

avatar van zoutzak

zoutzak

Maya Erskine steelt inderdaad de show in deze vermakelijke romcom die de clichés goeddeels weet te vermijden. Ik heb hier wel goed om kunnen lachen, zo slecht is dit toch ook weer niet?

avatar van schumacher

schumacher

Middelmatig gedoe allemaal.

Waar halen ze dat toch altijd van komedie?

De hoofdacteurs die deden het goed dat wel, daardoor ben ik blijven kijken maar de film zelf kabbelt verder, ik vond het toch ééntonig.

BBarbie

Deze romcom moet het vooral hebben van de scherpe dialogen en Maya Erskine toont zich daar een meester in met perfecte timing en mimiek. Vanaf het moment dat zij (tijdelijk) uit beeld verdwijnt, zakt de film in. Gelukkig is dat van korte duur. Een dikke voldoende. Dat is vooral de verdienste van Erskine.

avatar van coumi

coumi

Vervelend filmpje. Een komedie c.q. drama, maar te lachen is er weinig tot niets, integendeel zelfs. En het drama valt ook tegen: je weet van te voren hoe dit gaat aflopen. Wat er over blijft is het technisch goede spel van de twee hoofdrolspelers, ze maken hun zeurderig geschreven personages nog enigszins sympathiek. Waarbij ik Quaid(gelukkig zonder de overdreven stijl van pappa) de betere indruk vond maken. Toch denk ik niet dat beide acteurs een glansvolle carrière tegenmoet gaan, om de simpele reden: the screen doesn't love them enough. Zie die twee nou niet meteen terug in een wat gedenkwaardigere film. Al met al: kijk liever nog een keer naar Wedding Crashers. Was ook geen meesterwerk maar wel prettig brutaler dan dit hopeloos brave formulewerk(hadden ze hier potverdorie echt twee regisseurs voor nodig?)