The Professor (2018)

Alternatieve titel: Richard Says Goodbye

Komedie / Drama

geregisseerd door Wayne Roberts
met Johnny Depp, Zoey Deutch en Ron Livingston

Richard is een hoogleraar die het leven niet meer ziet zitten, nadat hij gediagnosticeerd wordt met iets dat zijn leven totaal ondersteboven zet. Hij besluit alles opzij te schuiven en zijn bestaan zo brutaal en onbezorgd door te brengen. Met een apart gevoel voor humor en een roekeloze manier van doen en laten, pakt hij alles aan wat hij eerder niet deed, waaronder drinken, roken, seks en het klakkeloos uitschelden van voorbijgangers die hem irriteren. Het zal hem meer plezier geven dan hij in jaren had.

• Vanaf 1 augustus in de bioscoop

Vanaf 25 juli in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van John Milton
Mnee. Ik geloof het wel

Ik zie Zoey Deutch graag, maar dit heb ik er niet voor over, autopilot Depp en een goedbedoelde-doch-cheesy-as-hell-message-movie.

avatar van zoutzak
Voor een film over een professor en mortaliteit is de film weinig hoogstaand. Maar dat gegeven wordt voldoende gecompenseerd door de aanwezigheid van Johnny Depp, die andermaal de show steelt.

avatar van Iron Maiden
John Milton schreef:
Mnee. Ik geloof het wel

Ik heb de film zojuist gezien en moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast ben. De trailer geeft een zoetsappig beeld van The Professor, maar de film is juist alles behalve zoetsappig en heeft heerlijk botte en scherpe humor. Daarnaast weet Depp voor het eerst sinds jaren weer eens iets van een rol te maken, en hoe. Ik was eerlijk gezegd vergeten wat voor sterk acteur het is, want van een vrij simpele film als dit weet hij toch meer te maken en ik heb geregeld met een glimlach op mijn gezicht gezeten vanwege zijn komische timing. De film had net iets korter mogen duren, maar het einde weet wel enigszins impact te maken, waardoor ik op een krappe 3,5 uitkom. Geen film die je gezien moet hebben, maar allerminst vermakelijk.

avatar van John Milton
Iron Maiden schreef:
Geen film die je gezien moet hebben, maar allerminst vermakelijk.
De trailer vertekent inderdaad vaak, maar dat die niet per se representatief is, is alvast is een positieve verrassing.

Een krap zeventje is natuurlijk nog geen ringing endorsement wanneer je kijklijst uitpuilt, maar het is alvast een iets bemoedigender geluid

avatar van macrobody
Ik had me ingesteld op een beetje boring geheel en misschien daardoor was ik aangenaam verrast. Het is een zwaar thema en wie kent er niet iemand in zijn omgeving met deze ziekte.
De dialogen zijn goed en er is genoeg te lachen. Boeiend.

avatar van montemesa
Een juweeltje van een film, ontroerend en komisch. Maakt van een beladen onderwerp toch een zeer genietbare film. Wederom een genot om naar Johnny Depp te kijken wat een talent.

avatar van Jeepee61
Vandaag gezien en aangenaam verrast. Depp is en blijft een acteur die een film alleen kan dragen. Thema is natuurlijk van alle tijden en iedereen heeft wel iemand aan deze vreselijke ziekte verloren. Boodschap is geniet van het leven en neem het leven vooral niet te serieus

avatar van schumacher
Niet mijn genre en toch vond ik deze film zeker niet slecht, paar grappige momenten in de film, Depp speelt zijn rol goed en draagt de hele film waardoor je met gemak de film uitkijkt.
Vermakelijk filmpje.