Devil's Pond (2003)

Alternatieve titel: Heaven's Pond

Drama / Thriller

geregisseerd door Joel Viertel
met Kip Pardue, Tara Reid en Meredith Baxter

Julianne en Mitch gaan op huwelijksreis naar een onbewoond eiland, Heaven's Pond. Het eiland ligt diep in de bossen ver van de beschaafde wereld zonder elektriciteit, stromend water of telefoon. De eerste dagen zijn romantisch maar na verloop van tijd verandert Mitch zijn gedrag in die van een bezitterige echtgenoot met psychopatische neigingen. Julianne ontdekt dat Mitch een gruwelijk geheim met zich meedraagt en probeert van het eiland te ontsnappen voordat zij slachtoffer wordt van zijn verknipte geest. Het enige probleem is dat het enige vervoermiddel om van het eiland af te komen een roeiboot is ... en deze is gezonken.

Zeker geen slechte film. De film vermoed het ergste door het meespelen van 1 bit geheugen vrouw Tara Reid maar ondanks haar 1 bit geheugen speelde ze in deze film verrassend goed. Je leefde soms zelfs met haar mee.

Het verhaal is vrij standaard maar wel aardig en soms ook boeiend.

avatar van misterwhite
Aangename film.

Het is eens leuk om deze te zien. Tara Reid speelt vrij sterk en het verhaal is ook best wel geslaagd.

Het verhaal houd wel niet echt veel bijzonders in maar toch is het vrij spannend. Zoals al veel gezegt wordt het is erg standaard.

3 sterren.

avatar van MNV2
Het beste bewijs dat low-budget ook goed kan zijn..

avatar van Phantasm
Filmpje dat lekker wegkijkt.

avatar van Friday the 13 th
Tara Reid, mij altijd bijgebleven als Sasha in Urban Legends. Niet meteen de beste actrice om een lead rol te geven - maar hier slaagt ze er wel in. Een film die zich langzaam opbouwt. Goed als doordeweekse thriller!