Tattoo (2002)

Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Robert Schwentke
met August Diehl, Christian Redl en Nadeshda Brennicke

Marc Schrader, net afgestudeerd aan de politie-academie, en zijn collega, de eigenzinnige hoofdcommissaris Minks, stuiten op een mysterieuze zaak. Het verkoolde lijk van een jonge vrouw brengt hen op het spoor van meerdere moorden die telkens iets met elkaar gemeen hebben: grote stukken huid zijn van de lichamen verwijderd. Marc en Minks verdiepen zich verder in het onderzoek en belanden in een wereld van geweld, bloed en perverse obsessies.

Het had waarschijnlijk een zeer goede psychologische thriller kunnen zijn, maar het is betreurenswaardig dat de film af en toe de aangrijpende toon die de film zet niet weet vast te houden. Waar dit aan ligt kan ik zo niet vaststellen..kreeg af en toe het idee dat door het gebruik van meer sfeermuziek dit probleem verholpen kon worden. Afgezien hiervan vond ik het een sterke film, bovenmatig acteerwerk en grotendeels een sfeer die staat als een huis. 3*

Geen slechte film, als meer spanning en vaart inzat, zou het een hele goede Duitse thriller worden. Beetje in een trent van Anatomie 3*

Zeer open einde ben ik niet zo een fan van.........

avatar van sinterklaas
Prima Duitse thriller en het debuut van de regisseur van Red en Flightplan. Inderdaad een trant van Se7en, maar dan dit keer met een psycho die is bezeten van rugtatoeages. Daar gaan 2 Berlijnse politie agenten voor op onderzoek uit en het mond automatisch uit op een soort filmversie van een Duitse Krimi, die ook heel goed kunnen zijn. Tattoo is een fijne wegkijker met een paar bijzondere en ook zeer schokkende momenten. Uiteindelijk ook nog een paar bijzondere vondsten en verrassingen en een einde waarvan je denkt: Huh??

Wat mij betreft een prima film.

avatar van Movie-Addicted
Redelijk spannend, met inderdaad een open einde. Wel goed en mooi in beeld gebracht, de "nep" tattoo's etc..etc.. Had eigenlijk gehoopt op een deel 2, maar tevergeefs die is er niet...

Een harde en grauwe, ietwat oppervlakkige psychologische thriller, die best spannend was, met een mix van geweld, bloed, erotiek en schrik (een aantal gruwelijke beelden) en hier en daar wat pikwerk van 'Seven'. Vooral Christian Redl wist te overuigen als de innerlijk gebroken politieman.