The Glass House (2001)

Thriller

geregisseerd door Daniel Sackheim
met Leelee Sobieski, Diane Lane en Stellan Skarsgård

De tiener Ruby Baker wordt na de dood van haar ouders samen met haar broertje geadopteerd door vrienden van haar ouders, Terry en Erin Glass uit Malibu. In het begin lijkt alles koek en ei, maar langzaam ontdekt Ruby dat het paar niet de aardige vrienden zijn die ze leken.

avatar van Zwolle84
Film die het ondanks zijn niet al te sterke acteerwerk en dankzij de vlotte vaart en het aardige uitgangspunt lange tijd best lekker doet. Jammer genoeg ontspoort hij op, zeg, driekwart volledig wanneer drama/thriller bruut opzij wordt geschoven voor slecht uitgevoerde, clichématige actie. Heb meerdere keren met m'n ogen zitten draaien vanwege de domme, opzichtige fouten.

Jammer, komt daardoor net niet op een voldoende uit.

avatar van Tiany
Spannende sfeer. Begrijp alleen niet waarom ik mijn code moest ingeven bij Telenet om deze film te kunnen zien op VIJFtv, het was zogezegd een 18+ film. Voor de film begon kreeg men een verwittiging op tv "geschikt vanaf 12+"....en op Moviemeter is het vanaf 16+. Wat is nu de juiste leeftijd ?
Volgens mij is het vanaf 14+

avatar van Gang_Star
Een redelijke thriller volgens standaard concept. Acteerwerk is redelijk net zoals de sfeer, maar helaas bevat de film niet voldoende spanning om de volle speelduur te kunnen boeien.

toch een van mijn favoriete thrillers.vermaak me altijd prima heb hem ook al vaker gezien en hij blijft goed.