The Addams Family (2019)

Verenigd Koninkrijk / Canada / Verenigde Staten
Animatie / Komedie

geregisseerd door Greg Tiernan en Conrad Vernon
met de stemmen van Oscar Isaac, Chloë Grace Moretz en Charlize Theron

Het leven van de familie Addams wordt helemaal op zijn kop gezet wanneer ze ontdekt dat de nabije buurtbewoners zich plotseling zenuwachtig gedragen. Ze worden aangespoord door een televisiepresentatrice die maar al te graag van een gekke familie als de Addams vanaf wil geraken. Alsof dat niet genoeg is, moet Wednesday voor de allereerste keer naar een openbare school en bereidt Pugsley zich voor op een belangrijk optreden.

• vanaf 15 april te koop op dvd en blu-ray

Vanaf 4 december in de bioscoop (Universal Pictures International)

avatar van Esteban
Deze volg ik al geruime tijd op de voet en tot nu toe best wel een goed oog in. De character design is een geslaagde mix tussen de vele interpretaties die we door de jaren heen al gezien hebben, maar bovenal ook met respect voor de originele comics door Charles Addams, die ik ten zeerste kan waarderen.

avatar van Shadowed
Van de grove Sausage Party toch maar terug naar kinderfilms zie ik.

avatar van moviefreak 13
THE ADDAMS FAMILY | Official Teaser | MGM - YouTube de eerste beelden. Ziet er best geinig uit

avatar van Ajax&Litmanen1
Leuk hoor. Sowieso genieten van de bekende melodie. De tekenfilm vroeger was leuk.

Was er een tekenfilm?

Ja ok maar die theme song is gewoon van de originele serie natuurlijk.

avatar van Lambchop
Tegenvaller, trailer is leuker dan de film.

avatar van Ducoz
Opzich een redelijke film, maar enige teleurstelling heerst.

De animatie is Burtonesque, maar zodra de film even opgang komt merken we toch duidelijk dat dit van een andere director komt en de animaties uit een andere productiestudio. Dat is opzich natuurlijk geen ramp, maar zorgt wél voor een te hoog verwachtingspatroon.

Zodra de andere stad wordt geïntroduceerd vallen ze genadeloos door de mand en lijkt het her en der wel een budget productie te zijn en is het net alsof we naar animatie van pak hem beet 10 jaar geleden zitten te kijken. Vermakelijk, maar erg kinderlijk.

De spaarzame speeluren in de Nederlandse bioscopen doet ook een beetje vermoedeb dat dit om een B productie gaat.

avatar van thunderball
Gezien de mensen, die de stemmen hebben ingesproken, lijkt dat toch niet het geval te zijn.

avatar van Ducoz
Dat weer niet inderdaad. Qua animatie (buiten de Addams Mansion en het terrein om) vind het het heel erg leeg een minimaal. Wellicht precied zo als ze dat wilde, maar voelt een beetje gedateerd. Begrijp me niet verkeerd, het is geen slechte of vervelende film.. maar qua animatie had dit zo uit de periode 2006-2010 kunnen komen.

mijn dochter van 8 vond hem leuk, ik was blij dat ik de bioscoop uit was. Uitgemolken verhaal zonder humor, het welbekende liedje was het hoogtepunt.

Tja, wat moet ik hierover zeggen. Soms zijn animatiefilms ook voor volwassenen leuk maar dat had deze helemaal niet. Het gooien met zwaarden/messen en bommen gaat na een half uur echt vervelen en het verhaal was nergens echt boeiend. Had veel meer in gezeten.

Minder leuk dan de live action films

avatar van Brabants
The Addams Family in animatie had alles om er een knaller van te maken. Het verhaal ging er ook nog wel enigszins mee door maar wat een ontzettende blunder om de personages niet te laten schitteren. Wel geteld heb ik met mijn zoon van elf om een grap moeten lachten. Toen de piano dichtviel op de vingers en de speler een traan liet. Als er zo weinig humor in zit moet je als kijker haast ook een traan laten. Wat een gemiste kans dit, jemig.

avatar van Macmanus
Matige animatie.

De films met Sonnenfeld vond ik altijd erg leuk maar helaas weet deze animatie die magie niet te vangen. Zoals zowat alle animaties uit de US is het allemaal erg schreeuwerig en kinderachtig. Is animatie ook vooral voor de kinderen in de US toch is het zelfs voor kinderen nog steeds erg kinderachtig. De familie heeft de potentie om lekker neergeestig en donker te zijn, maar dat weten ze hier ook niet leuk uit te werken. Wat rest is een vlot filmpje met een extreem simpel verhaaltje en een vervelend happy end.

Erg matig jaar 2019 voor de US animatie. Zelfs de Laika Entertainment film viel tegen dit jaar.

2 sterren.

avatar van knusse stoel
Valt mij wat tegen dat veel hieraan niet een redelijke waardering aan geven. Oké, niet een van de beste animatiefilms van de afgelopen periode maar bij de andere animaties zie ik ook een achteruitgang. Vaak heb je halverwege de gedachte "was het einde maar nabij".
Bij de Adams vond ik de humor en actie echt niet slecht. Bv als man en vrouw in de auto zitten en man tegen vrouw zegt: "wat heb je een koude hand, het lijkt wel een vis" en vrouw antwoordt met: "het is een vis".
Ze maken met de auto een slinger over de weg en raken iemand, ze stappen uit en voilá, daar heb je Frankenstein die gelijk de koffers mag dragen.
En daar hebben we het punt: "over humor valt niet te twisten".
De één vindt "Van Kooten en de Bie" erg leuk en de ander houdt van "Twente Plat uit Bornerbroek".
(Persoonlijk vind ik VK en dB het leukste van de twee voorbeelden)
De CGI bij de film was uitstekend en het verhaal beviel ons ook, vandaar een 7!

avatar van Ajax&Litmanen1
Weinig mis mee. Niet erg goed, maar de moeite van het kijken wel waard. Daarvoor is deze rare familie gewoon leuk genoeg en met nog geen anderhalf uur is het ook zo weer voorbij. Langer zou het overigens ook niet moeten duren. Visueel varieert de film tussen matig en best goed. Maar het kan niet concurreren met de betere animatiefilms nee. Verder is dit wel een beetje een erg commerciële versie die iets te hip probeert te zijn, bv met diverse popmuziek nummers of mobieltjes. Of dat nou de juiste toon is, ik denk het niet bij iets als The Addams Family. Qua humor had het allemaal ook wel scherper gemogen. Beetje braaf familievermaak dit.

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze matige animatiefilm zojuist gezien en boeide mij eigenlijk niet zo. Liep er ook bij weg om even iets te doen. Vond het matig getekend en geanimeerd. Het was het voor net niet helemaal. Ik kon in het verleden gelukkig de originele The Addams Family (1964-1965) bemachtigen, wat geweldig is en zelfs, van wat ik er van gezien hen destijds, was animatieserie van The Addams Family (1992) zelfs leuker. Was aardig voor een keer, maar betreur ouders die met hun kroost naar de bioscoop moet. Een magere -2.5

avatar van vranque
heerlijk. op alle fronten goed en doordacht. 4*

avatar van huiguh
Teleurstellend.

De humor kwam naar mijn mening niet goed uit de verf. De animatie was ook erg wisselend. Personages vond ik er slecht uitzien, terwijl het huis van de Addams er weer prachtig uitzag.

2 sterren

Onding.

Ik ben wel al een tijdje op de hoogte van deze film, maar begrijp nog steeds niet zo waarom ze eigenlijk met een animatieversie gekomen zijn. The Addams Family is leuk vooral omdat het zich binnen een reële wereld afspeelt, binnen een animatiewereld is de familie meteen al een stuk saaier.

Verder oogt het ook echt enorm goedkoop. Als je goed kijkt zie je wel dat dit een animatiefilm uit 2019 is, maar de art style is echt enorm gedateerd en gewoon vreselijk lelijk. Het toont verder zeer leeg en weinig gedetailleerd, alsof je naar een TV-productie zit te kijken.

De humor is ook echt niet scherp genoeg, zelfs voor een soort van superkindervriendelijke versie. Het is ook gewoon zelden grappig. Enkel Wednesday en Lurch zijn degelijk vertaald naar animatiefiguren, de rest irriteert meer dan dat ze amuseren. Mnee, compleet onzinnig en wanstallig project dit. Film gezien en nog steeds geen idee wat men bezield heeft om deze film te maken. Wanhopige poging op een cash grab met een bekende(re) franchise?

avatar van Grunn-in-en-verkoop
Tegenvaller, met moeite uitgekeken.