Maleficent: Mistress of Evil (2019)

Alternatieve titel: Maleficent 2

Avontuur / Familie

geregisseerd door Joachim Rønning
met Angelina Jolie, Elle Fanning en Michelle Pfeiffer

Wanneer Prince Philip het eindelijk aandurft Aurora ten huwelijk te vragen, lijkt het erop dat er een einde komt aan de vijandigheid die al generaties heerst tussen Ulstead en The Moors. Aurora weet haar stiefmoeder Maleficent zelfs over te halen om in te gaan op een uitnodiging in het kasteel van koning John en koningin Ingrith.

• vanaf 21 februari 2020 te koop op dvd en blu-ray

avatar van Walter S.
Deel 1 op DVD gezien en vanavond met vrouw en kinderen deze in de bios gaan kijken. Ik hou wel van de visuele pracht in dit soort films en werd niet teleurgesteld. Mooi vormgegeven sprookje.

avatar van pierre18
Echt zoals een sprookje hoort te zijn. Heerlijk

De film is prachtig vormgegeven en Jolie en in iets mindere mate Pfeiffer zijn een genot om naar te kijken. Het verhaal is behoorlijk donker, een kerk fungeert als gaskamer om alle elfjes om zeep te helpen, er woedt een oorlog waarbij de lijken bij bosjes vallen. Richting het einde ontspoort de film. Na de vermelde gevechten waar niet op een dode meer of minder wordt gekeken volgt er een typisch Disney einde waarvan het glazuur van je tanden springt. Binnen een paar minuten is iedereen weer de grootste vrienden en leven ze allemaal nog lang en gelukkig Beetje jammer,

avatar van Gish
Nee, dit is niet geworden wat je er, na een aardig eerste deel, toch van kon verwachten.
Toegegeven, het is allemaal prachtig gemaakt. Leuke fantasierijke en kleurrijke sprookjesfiguren, en een goede cast, aan Angelina Jolie, Elle Fanning en Michelle Pfeiffer (bad girl) ligt het echt niet.
Het mislukken van dit tweede deel is te wijten aan de makers, die van Maleficent 2 een gewelddadig, oorlogszuchtig sprookje maken dat zwelgt in zijn/haar eigen bombast.
Het leek af en toe wel of ik naar Lord of the Rings zat te kijken.
Avontuur? tja misschien
Familie? nou nee, bij vlagen te eng voor jonge kinderen lijkt mij.
Disney ontspoort hier echt behoorlijk.

avatar van Nicolage Rico
Gish schreef:

Het leek af en toe wel of ik naar Lord of the Rings zat te kijken.

En dat is een minpunt?

avatar van soom
Top. De eerste scène tussen Angelina, Michelle en Elle daar als belangrijkste blikvanger, aanzittend aan het diner.
De twee dames bieden hier op een waanzinnige manier tegen elkaar op en snijden elkaar bij wijze van spreken nog net niet aan reepjes. Vilein, maar oh zo heerlijk hoe Michelle's Ingrith daar al iets van haar ware aard laat zien.

In het slotakkoord, vlak voor La Pfeiffer helaas het veld ruimt op een uiterst domme manier, komt er nog een scène die mij persoonlijk deed watertanden. Al is Angelina daar niet aanwezig in menselijke vorm, de blik in de ogen van het karakter Ingrith is weergaloos.

Jep, ik heb echt weer heel erg genoten.

We hebben ervan genoten. Een heerlijke film als je van dit genre houdt.

avatar van mjk87
Matige film die nooit echt wil ontbranden en vooral een beetje voortkabbelt, maar zowaar beter dan de eerste film. Het zit vooral in de plot die weinig verrassends brengt en men daarin weinig leuks weet te brengen. De acteurs zitten nog wel redelijk in hun rol, maar het script helpt ze niet en de verveling trad op een gegeven moment wel toe. Die hele wereld - in niet altijd even overtuigende cgi - biedt ook heel veel kansen maar meer dan in en rond het kasteel en in dat rare donkere ding krijgen we niet te zien. 2,0*.

Ik heb de vorige film gezien en ik vind de nieuwe film heel goed. Wat ook goed is, is dat ze eventjes een opsomming hebben gegeven van de vorige film. Alleen vind ik deze film geen 4D waardig. Er zijn volgens mijn mening niet voldoende special effects om deze film in 4D te gaan zien. Angelina Jolie vond ik overigens ook goed in de film. Ze speelde haar rol Maleficent goed en geloofwaardig. Ze is niet mijn meest favoriete actrice maar ze zetten een heel geloofwaardige rol neer.

avatar van john mcclane 2
jade_brughmans schreef:
Ik Alleen vind ik deze film geen 4D waardig. Er zijn volgens mijn mening niet voldoende special effects om deze film in 4D te zien . Ze is niet mijn meest favoriete actrice maar ze zetten een heel geloofwaardige rol neer.

Wad dit een 4d film dan of bedoel je gewoon 3d ?
En als het 4 d was, Wat voor effecten waren er dan ?

avatar van JacoBaco
De vorige is een fijne film en duurt niet te lang. Bij deze is het net alsof iemand een episch gevecht had bedacht, maar dat is natuurlijk niet voldoende. Er moet nog 1,5 uur aan saaie zooi vooraf gaan! Heel erg jammer! Het laatste half uur is geweldig, maar dat kan de film niet redden van de ondergang. Ik had al zo'n vermoeden en helaas klopte mijn voorgevoel. Deze film is erg matig!

p.s. er waren zelfs mensen die de bioscoopzaal verlieten.