• 8.298.515 stemmen

Maleficent: Mistress of Evil (2019)

Avontuur / Familie | 119 minuten

Genre: Avontuur / Familie

Alternatieve titel: Maleficent 2

Geregisseerd door: Joachim Rønning

Met onder meer: Angelina Jolie, Elle Fanning en Michelle Pfeiffer

Releasedatum: 16 oktober 2019

Plot Maleficent: Mistress of Evil

"Go beyond the fairy tale"

Wanneer Prince Philip het eindelijk aandurft Aurora ten huwelijk te vragen, lijkt het erop dat er een einde komt aan de vijandigheid die al generaties heerst tussen Ulstead en The Moors. Aurora weet haar stiefmoeder Maleficent zelfs over te halen om in te gaan op een uitnodiging in het kasteel van koning John en koningin Ingrith.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Walter S.

Walter S.

Deel 1 op DVD gezien en vanavond met vrouw en kinderen deze in de bios gaan kijken. Ik hou wel van de visuele pracht in dit soort films en werd niet teleurgesteld. Mooi vormgegeven sprookje.

avatar van pierre18

pierre18

Echt zoals een sprookje hoort te zijn. Heerlijk

avatar van MBSL

MBSL

De film is prachtig vormgegeven en Jolie en in iets mindere mate Pfeiffer zijn een genot om naar te kijken. Het verhaal is behoorlijk donker, een kerk fungeert als gaskamer om alle elfjes om zeep te helpen, er woedt een oorlog waarbij de lijken bij bosjes vallen. Richting het einde ontspoort de film. Na de vermelde gevechten waar niet op een dode meer of minder wordt gekeken volgt er een typisch Disney einde waarvan het glazuur van je tanden springt. Binnen een paar minuten is iedereen weer de grootste vrienden en leven ze allemaal nog lang en gelukkig Beetje jammer,

avatar van Gish

Gish

Nee, dit is niet geworden wat je er, na een aardig eerste deel, toch van kon verwachten.

Toegegeven, het is allemaal prachtig gemaakt. Leuke fantasierijke en kleurrijke sprookjesfiguren, en een goede cast, aan Angelina Jolie, Elle Fanning en Michelle Pfeiffer (bad girl) ligt het echt niet.

Het mislukken van dit tweede deel is te wijten aan de makers, die van Maleficent 2 een gewelddadig, oorlogszuchtig sprookje maken dat zwelgt in zijn/haar eigen bombast.

Het leek af en toe wel of ik naar Lord of the Rings zat te kijken.

Avontuur? tja misschien

Familie? nou nee, bij vlagen te eng voor jonge kinderen lijkt mij.

Disney ontspoort hier echt behoorlijk.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20059 berichten
  • 2082 stemmen

Gish schreef:

Het leek af en toe wel of ik naar Lord of the Rings zat te kijken.

En dat is een minpunt?

avatar van soom

soom

Top. De eerste scène tussen Angelina, Michelle en Elle daar als belangrijkste blikvanger, aanzittend aan het diner.
De twee dames bieden hier op een waanzinnige manier tegen elkaar op en snijden elkaar bij wijze van spreken nog net niet aan reepjes. Vilein, maar oh zo heerlijk hoe Michelle's Ingrith daar al iets van haar ware aard laat zien.

In het slotakkoord, vlak voor La Pfeiffer helaas het veld ruimt op een uiterst domme manier, komt er nog een scène die mij persoonlijk deed watertanden. Al is Angelina daar niet aanwezig in menselijke vorm, de blik in de ogen van het karakter Ingrith is weergaloos.

Jep, ik heb echt weer heel erg genoten.

avatar van Ricardos

Ricardos

We hebben ervan genoten. Een heerlijke film als je van dit genre houdt.

avatar van mjk87

mjk87

Matige film die nooit echt wil ontbranden en vooral een beetje voortkabbelt, maar zowaar beter dan de eerste film. Het zit vooral in de plot die weinig verrassends brengt en men daarin weinig leuks weet te brengen. De acteurs zitten nog wel redelijk in hun rol, maar het script helpt ze niet en de verveling trad op een gegeven moment wel toe. Die hele wereld - in niet altijd even overtuigende cgi - biedt ook heel veel kansen maar meer dan in en rond het kasteel en in dat rare donkere ding krijgen we niet te zien. 2,0*.

Ik heb de vorige film gezien en ik vind de nieuwe film heel goed. Wat ook goed is, is dat ze eventjes een opsomming hebben gegeven van de vorige film. Alleen vind ik deze film geen 4D waardig. Er zijn volgens mijn mening niet voldoende special effects om deze film in 4D te gaan zien. Angelina Jolie vond ik overigens ook goed in de film. Ze speelde haar rol Maleficent goed en geloofwaardig. Ze is niet mijn meest favoriete actrice maar ze zetten een heel geloofwaardige rol neer.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

jade_brughmans schreef:

Ik Alleen vind ik deze film geen 4D waardig. Er zijn volgens mijn mening niet voldoende special effects om deze film in 4D te zien . Ze is niet mijn meest favoriete actrice maar ze zetten een heel geloofwaardige rol neer.

Wad dit een 4d film dan of bedoel je gewoon 3d ?

En als het 4 d was, Wat voor effecten waren er dan ?

avatar van JacoBaco

JacoBaco

De vorige is een fijne film en duurt niet te lang. Bij deze is het net alsof iemand een episch gevecht had bedacht, maar dat is natuurlijk niet voldoende. Er moet nog 1,5 uur aan saaie zooi vooraf gaan! Heel erg jammer! Het laatste half uur is geweldig, maar dat kan de film niet redden van de ondergang. Ik had al zo'n vermoeden en helaas klopte mijn voorgevoel. Deze film is erg matig!

p.s. er waren zelfs mensen die de bioscoopzaal verlieten.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Prachtig en volwaardig vervolg. De spanning wordt goed opgebouwd aan tafel als de twee families elkaar voor het eerst ontmoeten. Sterk spel tussen Michelle en Angelina.

Ik moest even wennen aan de nieuwe groep met vleugels, maar daarna wordt het toch nog een mooie actiefilm met veel special effects.

De hoektanden die volgens mij nu iets langer waren dan in deel 1 stonden Maleficent goed. Ook de ogen kleurden anders bij verschillende scenes. Mooi gedaan.

Het kasteel en de tuin eromheen waren prachtig gemaakt. Op en top vermaak van Disney.

Op naar deel 3 zou ik zeggen.

avatar van umbra

umbra

De eerste vond ik adembenemend, met topcast. Angelina Jolie vertolkte haar rol voortreffelijk en ook van miss Elle Fanning ben ik enorme fan. Dit vervolg is sowieso weer pareltje van een sprookje. Ben nu ook wel enorm verzot op sprookjes met een andere benadering en de verfilmingen in het algemeenen series als once upon a time. De klassieke ingrediënten van een sprookje zijn aanwezig, Aurora als beeldschone prinses, de 'not evil' Maleficent, waarbij ik net als in het eerste deel direct aan haar zijde sta en er volledig mee in opga. De eerste was msschn nog tikkeltje beter en verrassender. Maar prachtig toch die sprookjes. Laten me steeds met instant happy gevoel achter

avatar van TrudeVinke

TrudeVinke

Wie van de eerste film genoten heeft zal bij dit tweede deel zeker weer flink genieten.

Tenzij je een mierenzifter van aard bent! Het was even wennen aan dit vervolg maar hoe beter je kijkt hoe meer creativiteit en kunst je in dit tweede vervolg gaat zien. Wat mij betreft een absolute aanrader voor liefhebbers van dit genre!

avatar van Alittleromance

Alittleromance

Indrukwekkend knappe film. Met pracht prestaties van Angelina Jolie, Elle Fanning en Michelle Pfeiffer ,

Top

avatar van sorbonne

sorbonne

Kon me minder bekoren dan de eerste film.

Sterk staaltje inzake decor en vormgeving. Het acteren zelf was iets minder en bij vlagen kreeg ik soms het gevoel dat ik Avatar aan het zien was.

Qua verhaal was het voor mij persoonlijk meer een battlefilm en miste daardoor het verhaal waarrond het allemaal begon.

De 3 sterren zijn voor de witch herself en voor de prachtige filmmontage.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2005 berichten

Een aardig vervolg op Maleficent uit 2014. Alles zag er weer verzorgd uit. Alleen zit er meer actie in dit vervolg en heb mij ook met deze film prima vermaakt. Ook een dikke 3.0+

avatar van flurk

flurk

eerste deel vond ik wel goed,deze vond ik minder.

avatar van Krillz40

Krillz40

Sterke fantasy film. Wie dat niet ziet, is blind.

avatar van GGG

GGG

Mooi vervolg. Erg genoten...

avatar van knusse stoel

knusse stoel

En zoals veel kijkers voor ons, ook wij horen bij de club die het vervolg een prima geheel vonden. Om eerlijk te zijn, zelfs iets beter dan de eerste film!

Een mooi verhaal, goede acteurs en prima computeranimatie (CGI).

De film laat goed zien hoe iemand die een "kuil graaft voor een ander, er zelf in valt".

Koningin Ingrith blijkt een mooi uiterlijk te hebben maar een verrotte geest van binnen te zijn, hier drijft een groot deel van het verhaal op. Ondanks dat Maleficent voor haar dochter Aurora haar weerzin overwint en meegaat naar het kasteel van de ouders van Prince Philip, komt het toch tot een treffen tussen Maleficent en koning John en koningin Ingrith.

Zou het nog goed komen zodat de mooie Aurora en haar geliefde Philip alsnog een paar vormen?

Je weet het aan het einde van de film, eentje die wij waarderen met een 7,5!

avatar van vranque

vranque

Nee.

avatar van filmkul

filmkul

Vermakelijke fantasyfilm en prima vervolg op het eerste deel. Het verhaal is aardig bedacht maar verder vrij oppervlakkig en wat voorspelbaar. Het einde is een waar happy Disney end. Buiten dat is het op en top vermaak. De film kijkt lekker weg en het tempo is hoog. Rustige momenten worden afgewisseld met actie met een knallende finale op het eind. Visueel is de film een plaatje met goede special effects. Prima popcorn vermaak. 3.5

avatar van Stijn92

Stijn92

Deze sequel brengt zeker geen memorabel verhaal , daarvoor is het jammer genoeg te ‘‘dun’’, maar doet wel wat het moet doen... Een fantasierijke film voorschotelen met voldoende vermaak die eigenlijk nooit saai wordt...

avatar van macrobody

macrobody

Mooi gemaakt dat zeker en Angelina Jolie is met horens zelfs nog aantrekkelijker dan 99% van haar leeftijdsgenoten. Fascinerend.

avatar van Bandito

Bandito

Deel 1 was al fantastisch en deel 2 doet dat nog even dunnetjes over. Wat een geweldige film is dit geworden.

Geweldige actrice die Angelina Jolie en wat heeft Disney zich weer overtroffen.

Van het begin tot het eind een zeer vermakelijke film die geen moment saai is en zeer fraai gemaakt.

Ik ben vol loof over dit deel en op naar deel 3 zou ik zeggen.

avatar van Thomas83

Thomas83

Jammer weer dat de massaproductie van Disney op volle toeren moet draaien. Maleficent was een grote verrassing, maar echt ruimte voor een vervolg was er niet. En dan krijg je dus een extreem ongeïnspireerd verhaaltje. Een wat raar oorlogsverhaal met zelfs een vleugje genocide en oninteressante strijdende partijen. Ergerniswekkend hoe makkelijk de koning Aurora en Maleficent tegen elkaar uit kan spelen. Zeer lui geschreven allemaal.

Hoe raar het ook is om het vervolg van Maleficent een oorlogsfilm te maken, de gevechten zelf zijn eigenlijk nog het beste in beeld gebracht van allemaal. De rest van de film is bijzonder saai. Jolie, nota bene het sterkste punt van de eerdere film, wordt nauwelijks gebruikt. Pfeiffers rol is alleen nog maar een klein beetje amusant doordat zij zo'n beetje het maximale uit een vlak geschreven personage weet te halen. Dat is wat Dickinson als recast van de prins dan weer niet lukt. Wat een zombie. Echt komisch ook hoe onnozel de rol is. Die prins heeft werkelijk geen enkele persoonlijkheid of intelligentie. 1.0*.

avatar van Pim1993

Pim1993

Flinterdun verhaallijntje naar de hemel getild door visuele pracht en praal. Het sentiment overheerst, dus ik stem op gevoel.

avatar van Brabants

Brabants

• 1974 berichten

Maleficent: Mistress of Evil is visueel gezien een prima vervolg maar qua inhoud vond ik de film zwaar tegenvallen. Flinterdun verhaal wat me nergens echt boeide. Ik vond overigens dit deel veel te zwaar voor een film die zich mag schuilen onder de naam Disney.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Deel 1 deed me echt al helemaal niets, dus ik zat bepaalt niet te wachten op dit vervolg. Disney brengt de laatste jaren best mooie real-life versies van hun klassiekers uit, maar niet elke film leent zich daarvoor. Doornroosje vond ik als tekenfilm al slaapverwekkend (u snapt 'm..) saai en alles daarop gebaseerd deed de franchise ook niet veel goeds bij mij. Deze tweede Angelina Jolie versie is wel iets vermakelijker geworden. Leukere setting, soms best fraaie beelden & CGI, wat meer pit en actie in het verhaal en het duistere sfeertje was zo beroerd nog niet. En ook al heb ik echt he-le-maal niets met Jolie als persoon en actrice, ze doet het nog best leuk. Een stuk beter dan al die andere kleurloze figuren zelfs. Maar waarom dit allemaal twee uur moet duren en wat het bestaansrecht van deze twee films is, buiten geld, I don't know. Deze Mistress of Evil lijkt me te duister en spannend voor kinderen en te flauw voor volwassenen. Ik vraag me dan af wie je hier een plezier mee doet. Mij ieder geval niet, hopelijk komt er niet nog een vervolg.