• 8.301.679 stemmen

Maleficent: Mistress of Evil (2019)

Avontuur / Familie | 119 minuten

Genre: Avontuur / Familie

Alternatieve titel: Maleficent 2

Geregisseerd door: Joachim Rønning

Met onder meer: Angelina Jolie, Elle Fanning en Michelle Pfeiffer

Releasedatum: 16 oktober 2019

Plot Maleficent: Mistress of Evil

"Go beyond the fairy tale"

Wanneer Prince Philip het eindelijk aandurft Aurora ten huwelijk te vragen, lijkt het erop dat er een einde komt aan de vijandigheid die al generaties heerst tussen Ulstead en The Moors. Aurora weet haar stiefmoeder Maleficent zelfs over te halen om in te gaan op een uitnodiging in het kasteel van koning John en koningin Ingrith.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Het eerste deel is zeker de beste, maar deze is zeker zo goed gemaakt, alleen het verhaal vond ik minder sterk dan deel 1.

scorsese

Goeie film waarin een huwelijk ervoor zal zorgen dat twee volkeren nader tot elkaar komen. Een prima vervolg dat een prima toon heeft (niet te donker, en zeker niet te kinderachtig). De fantasievolle sprookjeswereld ziet er prachtig uit. Het plot is wellicht wat simpel, maar wel aardig wat actie tijdens het laatste gedeelte en de casting is uitstekend.

avatar van _Casper_

_Casper_

Tegenvaller, denk leuk voor de jongere kids. maar verder meeh

Tarkus

Mooi vervolg op het eerste deel, met dezelfde kwaliteit.

Prima cast ook weer, en dito speciale effecten.

Het scenario is ook in dit tweede deel het wat zwakkere punt, maar het kan er dus mee door.

Leuke familiefilm voor jong en oud dus.

Onderhond

Fijn vervolg.

Het eerste deel is sowieso al een hoogtepunt in de live-action verfilmingen die Disney de laatste jaren uitstrooit. Een film die voldoende afstand neemt van z'n bronmateriaal en zowaar gebruik maakt van de vrijheid die het fantasy genre te bieden heeft. Toch verrassend, want dat is niet echt iets wat Disney vaak doet.

En in dit tweede deel gaan ze lekker verder. Het verhaaltje is redelijk basic, ook de muziek was niet echt verheffend. Maar de design zijn erg creatief en dankzij de geweldige CG ziet het er ook allemaal érg kundig uit. Mooie settings, leuke creatures en enkele indrukwekkende scenes. Ook fijn dat de film net onder de twee uur blijft, en daar geen half uur extra bijdoet.

De nood van dit vervolg is best klein, zoveel voegt het niet toe aan het eerste deel, maar omdat het kwaliteit is maakt dat verder niet zo heel veel uit. Het zou fijn zijn moest Disney wat vaker hun geld steken in projecten die net iets creativer mogen omgaan met hun origine. Dit zijn de films waar ik dan wél met veel zin naar kijk.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

knusse stoel schreef:

Zou het nog goed komen zodat de mooie Aurora en haar geliefde Philip alsnog een paar vormen?

!

Het is een sprookje dus ik gok op wel. Die staat vandaag op het programma...

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Een goed vervolg ook weer. Deze tweede Maleficent film moet niet onderdoen voor zijn voorganger. Zeker visueel niet. De special effects makers hebben opnieuw alles uit de kast gehaald om dit te doen slagen. Mooie paleizen, feëerieke wezens en prachtige kleurvolle natuurlijke decors. Toch geef ik het een halfje minder dan de eerste film (4*). Ik vond de mooie prinses en de boze stiefmoeder teveel in het middelpunt staan ten koste van Maleficent. Maar beschouw deze punten als muggenzifterij want Maleficent hoort gewoon bij de betere sprookjesfilms van de voorbije tien jaar samen met Cinderella.

avatar van Rodger

Rodger

Goed vervolg.

Helemaal met bovenstaand commentaar.

3.5 ***

avatar van missl

missl

Visueel strak en leuk verhaaltje, Jolie laat me (net als in deel 1) weer vaak glimlachen. Wel een beetje te veel 'actie' naar mijn smaak.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Ik vind die special effects van die wezentjes geweldig, ook de nieuwe soortgenoten van Maleficent. Natuurlijk zit hier een sterrencast en is het een modern sporkkje, maar Grimm of Andersen had het ook kunnen bedenken. Mooie setting goed gefilmd, verhaal misschien wel iets minder dan het eerste deel, maar zeker leuk om te zien.

avatar van Noodless

Noodless

Visueel erg sterk : prachtige mooie kleuren, mooie effecten , fantastische setting en de wezentjes zien er allemaal super uit. Gewoon heel knap gedaan ! Net zoals in het eerste deel is Angelina Jolie perfect gecast als stiefmoeder Maleficent. Het verhaal is wel wat minder en de nieuwe soortgenoten van Maleficent werkte wat tegen, vooral qua aantal. Maar dat terzijde, uiteindelijk is dit gewoon een visueel mooi sprookje dat heel wat te bieden heeft. 7/10

avatar van Antonev

Antonev

Slappe vervolg film, die maar niet weet te boeien. Het verhaal is er een van 13 in dozijn en het frisse en verrassende van deel 1 is hierin niet terug te vinden. Jolie komt ook een stuk minder leuk over in haar rol als Maleficent. De aankleding en animaties waren wél weer goed op orde en van hoog niveau. Sommige scenes waren werkelijk een lust voor het oog.

Het voelde voor mij persoonlijk als project met weinig ambitie. Jammer, want het eerste deel gaf genoeg aanknopingspunten voor een mooi en boeiend vervolg.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Visueel overdonderde het me totaal niet. Op veel momenten veel te donker. Als de camera over het koninkrijk heen vliegt maakt die nog even een draai in de lucht. Waar dat nou goed voor was? Het kasteel heeft eerder weg van een schaalmodel dat nog niet helemaal af is. In CGI oogt vooral de natuur grijzig en kleurloos, afgezien van de kleur rood. De natuur oogt eigenlijk alleen mooi als die ook echt is en niet digitaal; bijvoorbeeld op het moment aan het begin van de film als Maleficent aan de rand van het bos staat om de rivier over te steken. Dan betreft het een echt stukje natuur en oogt dat mijns inziens veel fraaier.

Angelina Jolie als de Mistress of Evil doet mij vrij weinig. Wat ik dan wel leuk aan haar vind is dat ze zo weinig opheeft met mensen en bijvoorbeeld niet weet hoe ze een simpel 'small talk' gesprekje moet voeren. Had die antisociale kant van haar dan wat beter uitgewerkt en wat vaker terug laten komen.

Gelukkig geeft Pfeiffer wat meer tegengas. Het is jammer dat er weinig scènes zijn tussen Pfeiffer en Jolie, dat had ongetwijfeld voor meer vuurwerk gezorgd. Als koningin Ingrith (Pfeiffer) in de ondergrondse vertrekken van haar kasteel bezig is met een geheim chemisch wapen heeft dat wel veel overeenkomsten met Cersei Lannister in Game of Thrones.

Het is me allemaal teveel van het goede. Er wordt een blik fantasiewezens opengetrokken waar je niet goed van wordt: kabouters, trollen, elfjes, hybride wezens, mensen in dierengedaantes... Het complete sprookjesbos van de Efteling is uitgelopen om hieraan mee te werken. Het is allemaal zo veel en zo overdadig dat je je fantasie niet meer hoeft te gebruiken, dat doet de film wel voor jou. En dat is nu precies mijn probleem met deze moderne onzin. Alles moet steeds sneller, gekker, grootser, idioter en fantastischer. En er mag vooral geen stilte vallen.

Imelda Staunton speelt letterlijk en figuurlijk zo'n klein rolletje dat ik er eigenlijk niks zinnigs over kan zeggen. Afijn, net iets beter dan deel 1, dankzij Michelle Pfeiffer dus.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Best oké.

Mistress of Evil is een vervolg dat eigenlijk niets toevoegt aan het eerste deel. Het is eerder de koe die verder gemolken wordt. Maar het is - ondanks het domme verhaaltje - geen slechtere film geworden. Het nieuwe is er dan wel af, maar ook deze film oogt vrij fris. Het fantasy-gehalte zit wel oké en de makers slagen er wederom in een aantal geslaagde designs uit hun hoed te toveren. De CGI is bovendien weer uitstekend.

avatar van K. V.

K. V.

Het was alweer een tijdje geleden dat ik het eerste deel had gezien, maar nu toch eens het vervolg bekeken. Het verhaal vond ik toch ietsje minder. Hij mocht misschien een tikkeltje korter, zeker in het middenstuk, maar gelukkig herpakte de film zich wel weer naar het einde toe.

De cast deed het goed en visueel was het een mooie film.

De scènes met Angerlina zijn toch wel degene die er uitsprongen, maar voor de rest was het wel de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van Boneka

Boneka

• 1901 berichten

En dag na Maleficent I gelijk Maleficent II bekeken. Opnieuw een fantastisch schouwspel. Dit soort films zou je eigenlijk in 3D moeten bekijken zo mooi. Het tweede deel is natuurlijk minder Doornroosje en is meer een vervolg met heel veel actie. Hij begint erg sterk en de grootste vijand is dit keer de nieuwe koningin Opnieuw is er een vloek, maar we zien dat Maleficent nu ook een andere kant heeft en niet zo boosaardig is als in de klassieke Doornroosje. Ach ja het zij zo. Vond de film nu wel veel bombastischer dan in het eerste deel. Het draait veel meer om de actie. Ben geen liefhebber van monsterfilms dus helaas dat was voor mij allemaal wat minder. Of het nieuwe gevleugelde volk een meerwaarde is in de film? ik denk het niet. Deze toevoeging had voor mij niet gehoeven. Wel leuk vond ik de grappige kleine monstertjes. Erg leuk vermakelijk gemaakt. Verder vond ik de rol van Gerda gespeeld door Jenn Murray (https://www.youtube.com/watch?v=qSQzV5wvRo8&t=285s) fantastisch gespeeld. Vooral met dat orgel. Ik dacht gelijk nu gaat het beginnen. Maar ook met die kruisboog. Heerlijke actrice.
Het eind is helaas ook wat bombastisch en ook wat te lang gerekt. Kwartier minder had makkelijk gekund, maar goed verder ook prima vermaakt.
In dd extra's nog een mooi nummer van Bebe Rexha Bebe Rexha - You Can't Stop The Girl [Official Music Video] - YouTube

Film 3.5
Beeld 4.0
Beeld (4K) 5,0
Geluid 4.5
Geluid 5.0
Extra's 3.5

avatar van bjerik76

bjerik76

wederom visueel een heel mooi spektakel.

Ik dacht eerder te lezen dat er geklaagd werd omdat Angelina Jolie een kleine rol had, en weinig in beeld te zien zou zijn, maar geen idee waar dat vandaan kwam.

Het verhaal is iets minder dan het 1e, maar visueel is het een plaatje ernaar te ( blijven) kijken.