- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Free Record Shop / Boekenvoordeel
Free Record Shop / Boekenvoordeel

j0enne
-
- 9598 berichten
- 3696 stemmen
Samen voor €10.
En alle genoemde titels waren Blu-ray's.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Was het bij Boekenvoordeel Utrecht maar zo'n feest. Daar liggen steeds dezelfde oninteressante titels te verstoffen.

Lang Poot
-
- 204 berichten
- 0 stemmen
Ja hier in Groningen en Leeuwarden is er ook niet veel leuks. Maar ga zeker War for the Planet of the apes even kopen binnenkort.

j0enne
-
- 9598 berichten
- 3696 stemmen
Om de 2 voor €10 nog maar even aan te vullen, ook o.a. Den of Thieves (2018), Logan (2017), Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (2016), The Strangers: Prey at Night (2018), Flatliners (2017), Ghost in the Shell (2017), American Made (2017), Atomic Blonde (2017), Annabelle: Creation (2017), The Snowman (2017), xXx: Return of Xander Cage (2017), Insidious: The Last Key (2018), Geostorm (2017)
Daar kan Mediamarkt nog wat van leren...
Ready Player One (2018) overigens in de 2 voor €15 terwijl die op Bol bijvoorbeeld voor €25 te koop staat.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Nu wel geslaagd in Utrecht. 7 blu’s voor € 20.

Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Er zijn weer een aantal blu-ray titels toegevoegd aan de 5 voor 10 actie. Onder meer Men in Black 1 en 2, xXx, xXx the next level, Starship troopers 3, Mary Shelley's Frankenstein (Robert de Niro), Lakeview Terrace, 30 days of night: dark days en de Extended versie van The Davinci code.

j0enne
-
- 9598 berichten
- 3696 stemmen
Gang_Star Je hebt gelijk. Ik heb d'r ook weer 5 uitgevist.
The Ugly Truth (2009), 30 Minutes or Less (2011), Hellboy (2004), Lakeview Terrace (2008) en zelfs The Dark Crystal (1982).

Rvdz
-
- 629 berichten
- 2588 stemmen
Bij die in Rotterdam Zuidplein is deze nieuwe lading nog niet aangekomen, of al weer weggekaapt.

Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Bij die in Rotterdam Zuidplein is deze nieuwe lading nog niet aangekomen, of al weer weggekaapt.
Ik ben bang voor je dat het dat laatste is, want bij een ander filiaal kom ik boven eerder genoemde titels ook nog onder meer R.v. (runaway vacation), Freedomland, Charlie's Angels: Full Throttle, This is the End, Good Luck Chuck en The Warrior's Way tegen. Ik denk dat je wat dat betreft net even mazzel moet hebben. ?
Zouden ze een deal hebben gemaakt met Sony ??

Lang Poot
-
- 204 berichten
- 0 stemmen
Is nu een 3=10 actie zitten best wel wat goede dingen bij ook steelbooks.

j0enne
-
- 9598 berichten
- 3696 stemmen
Is nu een 3=10 actie zitten best wel wat goede dingen bij ook steelbooks.
Verder weer een nieuwe 3 voor €10 met allerlei titels van voornamelijk Homescreen/Cinemien.
Heb zelf Heli (2013), El Clan (2015), Workers (2013), Illégal (2010), Parked (2010), Remainder (2015) meegenomen.
El Clan overigens vreemd genoeg zonder Nederlandse omschrijving op de achterkant, maar volledig in 't Frans.

j0enne
-
- 9598 berichten
- 3696 stemmen
Ik kan 't blijven herhalen, maar zo lang je maar een beetje geduld hebt en geen haast hebt met een titel vind je hier de beste deals.
Greta (2018) op Blu-ray en Little Monsters (2019) meegenomen in de 2 voor €10.

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen
Boekenketen BoekenVoordeel vraagt faillissement aan | NOS
De winkels in Nederland blijven voorlopig wel nog open. Klanten kunnen daar winkelen op afspraak. Online kan niet meer worden besteld.
In 2014 nam Boekenvoordeel nog onderdelen over van de Free Record Shop, onder meer het klantenbestand, de websites en het interieur van 36 winkels.
Ik ben hier trouwens al jaren niet meer geweest en online heb ik er geloof ik nooit iets besteld.
Ze hadden in de goede jaren best wel eens aansprekende titels. Iets boven de Blokker dumpprijzen maar er zaten af en toe leuke titels tussen, ook filmhuisfilms.
Wel een van de laatste winkels waar je nog (nieuwe) dvd's en blu-rays kon kopen.
Misschien dat enkele boekhandels nog een selecte collectie hebben, maar verder zul je online je slag moeten slaan.

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8451 stemmen
Op MediaMarkt na de laatste grote keten die nog fysiek dvd's en blurays verkocht in Nederland? Bij MediaMarkt hebben ze de afgelopen jaren ook flink het aanbod gekortwiekt, dus denk dat het daar ook snel voorbij is.

jordandejong
-
- 4752 berichten
- 1420 stemmen
Jammer. Naast Media Markt zo'n beetje de enige tent waar je nog naar binnen kon lopen voor nieuwere releases.

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
De enige winkel waar ik nog wel eens DVD's kocht (naast online). Altijd betere prijzen dan Mediamarkt. Treurig...

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen
MediaMarkt kan hier ook nog wel eens kopje onder gaan, met de opkomst van CoolBlue en Amazon.
Bij laatstgenoemde moet je op de NL site wel goed opletten of het een Nederlandse uitgave betreft of een import-release.

eddie010
-
- 22 berichten
- 0 stemmen
Dit geeft de overgebleven partijen helaas nog meer een monopoliepositie. Ik denk dat dit de prijzen bij de overgebleven partijen alleen maar omhoog drijft

The Oceanic Six
-
- 60484 berichten
- 4085 stemmen
Zonde, ik haalde hier in het verleden geregeld Blurays. Hadden echt vaak scherpe deals.
Maar ik koop tegenwoordig nauwelijks nog wat, die tijd is langzaam voorbij aan het raken. Ik vrees dat Boekenvoordeel dit gewijzigde koopgedrag ook gemerkt heeft.

starbright boy (moderator films)
-
- 22029 berichten
- 4831 stemmen
Liep er vaak wel even langs en nam ook weleens wat mee. Prijzen zullen niet zozeer omhoog gaan (daar is de vraag te gering voor), er zal gewoon nog minder in Nederland verschijnen als er minder plekken zijn waar je het kunt kopen. Veel verzamelaars (en zo groot is die groep nou ook weer niet) importeren al jaren de meerderheid van wat ze kopen. Het is de vraag of het nog zin heeft om NL blu rays of DVD's van veel films uit te brengen. Er komt een moment dat het verlieslatend wordt. En dan stoppen ze daar mee. En met name de tussenfilms gaan wegvallen. Grote blockbusters verschijnen wellicht nog wel even. Arthousefilms werden fysiek al in meerderheid verkocht in boekhandels en de CD winkels die er nog zijn en minder bij een winkel als boekenvoordeel.
Media Markt zie ik niet meteen ten onder gaan (ik denk dat een keten als BCC veel zwakker staat), wel is de DVD/Blu Ray afdeling in bijna elke vestiging al flink terug geschroefd. Dat is over een paar jaar misschien nog ergens een rek of twee als de afname verdergaat.
Het boekenaanbod was bij boekenvoordeel ook echt bedroevend slecht. Een beetje boekhandel heeft een veel betere koopjes of ramsjafdeling. En ik denk dat dat voor de omzet belangrijker was dan DVD's en Blurays en dat ze dat vooral de kop heeft gekost. Een slecht geleid bedrijf met een bedroevende inkoop.
Ik ben zo iemand die nog wel heel veel koopt, alleen of toffe import of heel erg goedkoop tweedehandsspul. Weinig recente Nederlandse uitgaves.

Jack Sparrow
-
- 472 berichten
- 3226 stemmen
Zonde dit! Kwam er regelmatig. Voor Bluray was het ook een fijn adresje met scherpe prijzen. Het aanbod nieuwe fysieke media in winkels neemt hierdoor wel snel af. Inderdaad zoals al eerder hier gezegd wordt het vrijwel alleen online. Ik blijf dat toch wel zonde vinden, omdat af en toe door zo'n winkel speuren zijn charme heeft. Gelukkig is er 2e hands nog wel het een en ander te vinden in bijv kringloopwinkels.

Lang Poot
-
- 204 berichten
- 0 stemmen
Erg triest nieuws, ik kwam hier toch echt geregeld. Ze toch wel de duidelijk de beste prijzen van Nederland en ook een prima aanbod. Ook erg tragisch natuurlijk wat dit betekend voor de staat van de Nederlandse markt.

j0enne
-
- 9598 berichten
- 3696 stemmen
De enige winkel waar ik nog wel eens DVD's kocht (naast online). Altijd betere prijzen dan Mediamarkt. Treurig...
Boekenvoordeel had altijd erg leuke acties met titels die elders veel duurder zijn.
Mits je enig geduld had kwamen titels van de 3 voor €25 uiteindelijk veelal terecht in de 2 voor €10.

-
- 22029 berichten
- 4831 stemmen
Dan kon je de pech hebben dat een titel op was, maar er waren inderdaad zeker als je een beetje timede erg goedkoop films te kopen.

Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1981 stemmen
Las over een eventuele doorstart. Dat zou wel fijn zijn.

-
- 22029 berichten
- 4831 stemmen
Vandaag toch even gekeken, maar ik vond het aanbod in de winkel maar matig. Buiten de vaste acties om vond ik wel een box met 5 oude filmmuseum DVD's met oude Nederlandse films met de niet helemaal kloppende titel Bioscoopsuccessen van vroeger. Vooral meegenomen omdat de hele fijne docu Mensen van Morgen erin zat en daar zat ik al wat langer op te azen. Daarnaast ook nog Op de Hollandse Toer, Rififi in Amsterdam, Het Meisje met den Blauwen Hoed en Willem van Oranje. Ook die films hebben wel mijn interesse, met niet al te hoge verwachtingen, dat wel. 6,99 voor de hele set.

Rvdz
-
- 629 berichten
- 2588 stemmen
Voor het eerst in een lange tijd weer eens binnen geweest deze week, vrij aardig aanbod aan 3 voor 10 dvd's met vooral veel Splendid film. Onder andere https://www.moviemeter.nl/film/28386, https://www.moviemeter.nl/film/101059, https://www.moviemeter.nl/film/8992 (in een boxset met nog twee andere Jet Li films), https://www.moviemeter.nl/film/1121481 en https://www.moviemeter.nl/film/650429 meegenomen.