Flatliners (2017)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Niels Arden Oplev
met Nina Dobrev, Ellen Page en Diego Luna

Vijf studenten geneeskunde zijn geobsedeerd door het mysterie van wat er na de dood gebeurt. Ze starten dan ook met een gewaagd en gevaarlijk experiment: door hun hart voor een korte periode te stoppen, veroorzaken ze een bijna-doodervaring. Hierdoor krijgen ze inzicht in het leven na de dood. Maar hun experimenten worden steeds gevaarlijker en uiteindelijk worden ze achtervolgd door de zonden uit hun verleden, die opgeroepen worden door de paranormale gevolgen van hun bezoekjes naar "de andere kant".

avatar van FlorisV
Flutliners. Ondanks Ellen Page en een bijrolletje van Sutherland doet de film vooral verlangen naar de op de keper beschouwd betere cast van het origineel. Het verhaaltje is zowat hetzelfde maar het wordt gewoon minder overtuigend verteld en visueel is er ook weinig te beleven. De karakters zijn verder niet interessant genoeg.

avatar van Dziban
Mocht je Flatliners nog niet gezien hebben, kijk het origineel. Mocht je het origineel al gezien hebben, houden zo !!!

avatar van Noodless
Matige remake van een film die ik ook al niet zo hoog in het vaandel draag. Om te vergelijken met het origineel wordt moeilijk omdat het ook al een lange tijd geleden is dat ik het origineel heb gezien. Maar qua cast was het sowieso al beter, ook al speelt hier Ellen Page wel mee. De waanbeelden vond ik in deze film wel goed gebracht en kan me ook niet herinneren van de originele film hoe die daar voorgesteld werden.
Qua horror is het erg matig ondanks de nare gedachten rondom het thema. 5/10

avatar van SmackItUp
Maar, wel met Nina Dobrev

avatar van bjerik76
Ik heb hem uiteindelijk wel afgekeken.
Wat ik wel van het origineel weet, was dat i deze erg spannend en vernieuwend vond destijds.
Vervolgens kwam de gehele Final Destination reeds, en toen deze remake, die ik eigenlijk weer erg vond lijken op Final Destination.
Geen twist of of supper spannende scenes. Ik was er niet helemaal weg van.

Ik weet genoeg, geen enkele 3 erbij.