Flatliners (2017)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Niels Arden Oplev
met Nina Dobrev, Ellen Page en Diego Luna

Vijf studenten geneeskunde zijn geobsedeerd door het mysterie van wat er na de dood gebeurt. Ze starten dan ook met een gewaagd en gevaarlijk experiment: door hun hart voor een korte periode te stoppen, veroorzaken ze een bijna-doodervaring. Hierdoor krijgen ze inzicht in het leven na de dood. Maar hun experimenten worden steeds gevaarlijker en uiteindelijk worden ze achtervolgd door de zonden uit hun verleden, die opgeroepen worden door de paranormale gevolgen van hun bezoekjes naar "de andere kant".

Sequel van het gelijknamige Flatliners (1990)

Vanaf 28 september in de bioscoop (Universal)

De trailer vandaag gezien, geweldig...ben benieuwd

avatar van BlueJudaskiss
Eerste reacties zijn goed!

avatar van n00r
Yay! Hier kijk ik naar uit.

Sequel of Remake that is the question..
Meestal, op een uitzondering na beide minder maar ben toch benieuwd

avatar van mrwhite
Afschuwelijke poster!! Hopelijk hebben ze meer aandacht in de film zelf gestopt.

avatar van clockwork72
mrwhite schreef:

Vind hem vet eigenlijk. Het origineel zegt mij niks eigenlijk maar dit klinkt erg interessant.

Het mag dan een sequel zijn, omdat het personage van Kiefer Sutherland zoveel jaar ouder terugkeert, maar de trailer in ogenschouw nemend, lijkt het in de praktijk sterk op een herhaling van zetten. Een stel jongelui wekt bij elkaar een hartstilstand op, net als de vorige keer elkaar overbluffend (ik ga 7 minuten!), waarna de pleuris weer uitbreekt met hun visioenen.

Visueel was het origineel dik in orde met Jan de Bont in dat gotische ziekenhuis. De trailer van de sequel maakte die indruk niet.

Shit.. release datum naar 9 november verplaatst

Gisteren gezien. Prima film hoor. Ook niet gestoord door voorkennis, aangezien ik het origineel niet gezien heb.

Mooie dames, wat ook meehelpt in een film en een prima opbouw. Ik kreeg een lekker onbestemd gevoel richting het midden van de film. Alleen het einde wordt een beetje afgewerkt, met binnen 5 minuten hebben 2 vergeving gevraagd (en gekregen) en zijn dus van de 'demoon' verlost.

Prima film nogmaals. 3,5!

avatar van Flitskikker
Is dit een soort remake van/vergelijkbaar iets als Project Orpheus (dat ook een remake was)?

avatar van Shinobi
Duidelijk eentje om over te slaan.

avatar van perceived
Zag vorige week de trailer in de bios. Erg gelikt en kwam totaal niet overtuigend over.

avatar van perceived
Wist trouwens niet eens dat er een remake stond aan te komen. Keken beide vreemd op, al fronsend elkaar aankijkend zei vriendin: lijkt wel Flatliners!

avatar van mrwhite
Flatliners - Movie Review - YouTube

Dit om nog maar eens duidelijk te maken dat deze film niets waard is zoals ik dacht. Een remake maken van een film die eigenlijk al nie echt goed is je zou denken dat ze toch beter moeten kunnen!! Al heb ik de film nog niet gezien.

avatar van Donucius
Matige remake van Flatliners. De cast acteert voor mijn gevoel (soms) middelmatig, alhoewel je gezien de namen het tegenovergestelde moet verwachten. Ligt meer aan het script dan aan de acteurs zou ik zeggen. Je kunt duidelijk zien dat deze regisseur voornamelijk tv-series regisseert, gezien de stijl en cuts die hij hanteert. Deze film is eigenlijk van alles wat, maar uiteindelijk ook van alles niets. Er zit een beetje thriller, mysterie, drama en bovennatuurlijke in, waardoor je als kijker een beetje de weg kwijt raakt. Er zit geen eenduidige lijn in, alhoewel dit niet altijd negatief hoeft te zijn, is dat in dit geval wel. Voor een serie zou dit prima werken, maar voor een film vind ik niet; in ieder geval met dit verhaal niet. Ik zou het nog net geen B film noemen, echter het bungelt er niet ver vanaf. Het origineel was al niet denderend, echter de cast kon het nog laten werken. De nieuwe cast zijn individueel prima acteurs, echter (samen) komt het voor mijn gevoel net niet helemaal naar voren. Wellicht een mogelijk twijfelgevalletje als je hele lage verwachtingen hebt .

Wow dit was slecht

avatar van mrklm
Het is waarschijnlijk zo'n 25 jaar geleden dat ik de oorspronkelijke Flatliners zag, dus ik kan me daar niet zoveel meer van herinneren. Kiefer Sutherland is er deze keer ook bij als de docent van een aantal artsen in opleiding dat zich laat meeslepen wanneer één van hen (Ellen Page] besluit een bijna-dood-ervaring te forceren en de hersenactiviteiten te meten. Hoewel ze het experiment maar op het nippertje overleeft, lijkt het aanvankelijk zo'n positieve invloed te hebben gehad dat de anderen zelf ook willen 'flatlinen'. Langzaam maar zeker blijkt dat het experiment ook een paar bijzonder onaangename bij-effecten heeft.
Deze remake van de film uit 1990 begint goed, met behoorlijke karakteriseringen en een geloofwaardige motivatie voor deelname aan de experimenten. Na een paar bijzonder creepy momenten, met name in de eerste scène op de boot van Jamie [James Norton], zakt de film ver af met flauwe schrik-of-ik-schiet-effecten en een vrij slappe oplossing voor de problemen waarin de hoofdfiguren zijn beland. Werkt als komedie en thriller, slaat de plank mis als horrorfilm en melodrama.

avatar van MartMovie
Een lastige deze. Je gaat natuurlijk terugdenken aan het origineel die waarschijnlijk, net als ik, vele gezien hebben. Lag bij het origineel meer de nadruk op het hiernamaals, religie en het witte licht heeft de regisseur hier duidelijk gekozen voor horror en demonische krachten. Als ik terugdenk was de versie uit 1990 ook meer filmisch en deze veel sneller gefilmd. Maar ja dat laatste is wel begrijpelijk als je moet opboksen tegen zoveel TV-Serie geweld. Toch geef ik hem een dikke voldoende want heb me prima vermaakt. Niet te lang, leuke schrik effecten af en toe een wat zwakkere montage. De scene van het mes door de hand van James Norton naar, met een verband in café, is lachwekkend Maar al met al, wat mij betreft een prima popcorn film.

avatar van Solis
Ik ben niet bekend met het origineel en ging dan ook zonder voorkennis naar deze film. Meestal is het zo dat wanneer je zonder (al te veel) verwachtingen en voorkennis naar een film gaat, het niet (of in ieder geval minder) tegen valt.

Vond het best een spannende film met enkele schrikmomenten. Het einde was wel wat afgeraffeld, maar verder prima vermaakt!

avatar van Zwolle84
Ik deel niet graag enen uit, maar hier zou een twee écht te hoog zijn. Werkelijk op elk vlak abominabel. Ook ik kreeg regelmatig het gevoel naar een tv-serie te kijken, maar dan ook in die context van het laagste niveau denkbaar. Vreselijk slechte overgangen, zeer ongeloofwaardig acteerwerk (wat is die Ellen Page ook afgezakt), flauw verhaaltje, clichématige horrorschrikelementjes die je geen enkele keer verrassen en ga zo maar door.

Véruit de slechtste film van het jaar. Bizar dat zoiets een biosrelease krijgt.

avatar van John Milton
Zwolle84 schreef:
Strakke nieuwe trailer hoor.
Ach, waar is de tijd toch gebleven

avatar van Zwolle84
John Milton schreef:
Ach, waar is de tijd toch gebleven

Wel een dingetje van deze tijd hoor: misleidende trailers die een totaal andere sfeer hebben dan de film. Vervelende ontwikkeling.

avatar van John Milton
Ik probeer ze ook steeds minder te kijken, of maar voor de helft (tot het 'ja die wil ik zien' punt, en dan wegklikken). trailer 2 of 3 kijk ik hoe dan ook niet, ik wil het niet allemaal gespoiled hebben.

Van deze trailer was ik overigens ook geen fan, noch van het idee van de remake an sich. Denk dat ik hem maar skip, of bewaar voor een avondje wanneer ik zin heb in iets als dit.

avatar van UltraMovieKiller
Met grote verbazing lees ik hier hoe deze film als zeer matig wordt weggezet. Ik heb mij zelf heel goed vermaakt in de bioscoop dit weekend.
Dit zijn thrillers zoals ik ze graag zie, in de stijl van Identity, Mindhunters en Final destination, spannend en bij vlagen grenzend tegen horror aan. Flatliners bouwt in een goed tempo op en blijft gedurende de hele film de juiste balans vinden in de snelheid, spanning en rust. De eerste helft van de film was (zoals ik dat helaas bij vele spannende films heb) een stuk sterker dan de 2e helft met meerdere scenes waarin je minutenlang op het puntje van je stoel zit. Vooral de eerste keer dat het hart wordt stilgezet en daarna gereanimeerd is erg spannend. Met de near death experience scenes had men wat meer kunnen doen, evenals de data die ze daaruit verzamelden. Maargoed men moet keuzes maken. Daarnaast verwacht ik persoonlijk in dit soort films ook geen oscar waardig acteerwerk, ik vond Kiersey Clemons bij vlagen wat zwakker spelen maar voor de hoofdpersonages overal een voldoende.
Wat mij betreft een heerlijke thriller met de juiste spanning en enkele gelukte schrikmomenten. Ga ik nog een keer bekijken wanneer deze op Netflix beschikbaar komt.

avatar van mjk87
Enorm matig en volstrekt ongeloofwaardig. Niet het idee van die demonen die je achtervolgen, daar kan ik in meegaan, maar de hele opbouw. Dat men zonder moeite iemand het hart helpt stil te zetten en verder eigenlijk alles wat men doet. De hele film mist daarvoor een opbouw en ik kon nooit met de film mee. Matig acteerwerk ook, alsof men er zelf geen zin in had en een wat goedkope look van een middelmatige serie. Verder één grote potpourri van delen waardoor dit vlees noch vis is, En die Luna met zijn te opvallende irritante accent erbij, dat maakt het af. 1,0*.

UltraMovieKiller schreef:

Eens!

avatar van Graaf Machine
UltraMovieKiller schreef:

Dit zijn thrillers zoals ik ze graag zie, in de stijl van Identity, Mindhunters en Final destination, .

Dank, goede reden om deze film links te laten liggen.