• 8.262.991 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: België / Luxemburg / Frankrijk

Geregisseerd door: Olivier Masset-Depasse

Met onder meer: Anne Coesens

IMDb beoordeling: 6,8 (913)

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 31 maart 2011

Plot Illégal

Tania Zimina is 39 jaar en van Russische afkomst. Zij en haar zoon Ivan (13 jaar) zijn acht jaar geleden in België aangekomen. Hoewel ze zich goed hebben aangepast, hebben ze geen identiteitspapieren en leven ze in de clandestiniteit. Tot ze gecontroleerd worden door de immigratiepolitie. Tania wordt gearresteerd. Ivan kan er op het nippertje aan ontsnappen. Tania wordt in een gesloten asielcentrum voor mensen zonder papieren opgesloten. Ze ontdekt in de hel van een gesloten asielcentrum dat er zones zijn waar ze geen rechten heeft. En dan, op een dag willen “ze” haar het land uitzetten…ver weg van haar zoon…

avatar van Zeriel

Zeriel

• 1965 stemmen

Na 5 minuten afgezet. Irritant camera-werk,irritante figuren. Helemaal geen zin om verder te kijken, zelfs niet doorgespoeld. Zo te lezen verder niks gemist.

avatar van Humphrey

Humphrey

Een film die volgens mij niet echt de ware toedracht van de asielproblematiek in België weergeeft. Teveel zwart/wit verhouding zonder nuances. 2,5*.

avatar van Reinbo

Reinbo

Zeriel schreef:

Stem dan ook niet... Of stem je wel vaker op filmsdie je niet gezien hebt?

gauke

Een bot, triest, onevenwichtig, traag, zwart/wit, moederlijk melodrama dat weinig ruimte tot nadenken biedt en aan de andere kant ook geen duidelijkheid schept (je mist argumenten), laat staan enige ethiek.

Het gebruik van handcamera's blijft me storen.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Net als hierboven beschreven staat, is het camera werk heel bewegelijk, maar alleen in het begin. Ik wilde de film ook bijna afzetten of doorspoelen. Ik heb toch even gewacht en tot mijn grote verbazing heb ik een PRACHTIGE film gezien. Echt de moeite waard om even in het begin door te zetten. Ik vond het echt een geweldige film. Heel somber, maar supergoed gespeeld. Ik zat er helemaal in. Zeker de moeite waard.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Tweede keer bekeken en het drama kwam nog harder binnen. Verhoog mijn waardering.

avatar van Decec

Decec

Een goede drama film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Goed achtergrond geluid

(geen Dolby Digital aanwezig)...

Goed beeld (geen HD aanwezig)...

Te snel camera beweging...

avatar van HK Senator

HK Senator

Ik vraag me vooral af of deze film een realistisch beeld van de werkelijkheid schept...

avatar van Eefyeah

Eefyeah

Een heel verdrietige film waarvan ik hoop dat de inhoud niet op werkelijkheid berust is. Wat vreselijk voor die mensen zoiets mee te moeten maken, bah!