ad

Met onder meer: Birgit Minichmayr, Lars Eidinger en Hans-Jochen Wagner

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 26 maart 2009

Over Alle Anderen

Architect Chris en zijn vriendin Gitti lijken een tot over hun oren verliefd stel als zij vakantie vieren in het huis van zijn vader. Maar als zij kennis maken met een ander, succesvoller, stel verandert de relatie tussen Chris en Gitti.

image

gauke

Wat besluiteloze en monotone, maar ook delicate relatiefilm met goede spelers, waarin niet veel gebeurd.

avatar van Darbie

Darbie

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat de bezuinigingen ook de VPROgids hebben getroffen.

En dan met name de rubriek 'FILMSELECTIE' ; ......stagiere of invalskracht - niet gehinderd door enige kennis op het gebied van de Cinema - moet wat stukkie's typen en leest in de Filmencyclopedie dat "Alle Anderen" in Berlin een Silberner Bär heeft gewonnen,....hupsakee....4 sterren in de gids.

gauke

gauke schreef:

"Voorzichtig breekbaar" had er boven deze film kunnen staan: een niet conventioneel liefdesdrama dat te kinderlijk gepresenteerd werd. Een persoonlijke en intense relatiefilm waarbij de hartstocht de vrije loop kreeg, het plezier behoorlijk kinderachtig overkwam en de ernst te groot werd gemaakt. de cast acteerde zonder uitzondering geweldig.

avatar van Movsin

Movsin

Een liefdesrelatie doorheen eigenzinnigheid, wispulturigheid, frivoliteit en eigenlijk, hoe dan ook, onmogelijk om het nog een tweede langspeelfilm bijeen vol te houden, bij wijze van spreken.

Birgit Minichmayr zet haar complex personage goed in de verf en de film blijft, ondanks de onvoldaanheid die de kijker meer en meer besluipt, toch met een zekere spankracht omwille van de vraag op wat het nu eindelijk gaat uitdraaien.

avatar van Biosguru

Biosguru

Ben het als eerste met de Vpro gids eens. Erg fijn drama, ik zat in ieder geval wel de hele film geboeid te kijken. Fijne rits aan onderhuidse spanningen die zowel over macht als aanzien gaan. Keek deze in aanloop naar Toni Erdman.