Wild (2016)

Duitsland

geregisseerd door Nicolette Krebitz
met Lilith Stangenberg, Georg Friedrich en Silke Bodenbender

Ania is verbijsterd wanneer ze op een dag middenin het stadspark een wolf ontmoet. Nadat ze oogcontact heeft gehad met het wilde dier, ziet ze plotseling de nutteloosheid in van haar bestaan. Omdat ze de wolf niet kan vergeten, begint Ania het spoorzoeken te leren om het fascinerende dier op te sporen en te vangen.

avatar van Verhoeven
A walk on the wild side in the most literal sense, Wild is a wayward, confrontational, anarchic, sexually outre modern fairy tale that balances on a razor-sharp edge between the genuinely provocative and the totally out-there.
*KLIK*

avatar van Fueledable
Weet iemand ook of deze film in de bioscoop gaat draaien?

avatar van niethie
Dat zou ik ook wel willen weten?

avatar van Fueledable
Heeft iemand hier nog nieuws over?

Dit is... de meest fucked up film die ik tot nu toe heb gezien.

Nicolette Krebitz blijft het proberen, om films te maken met een eigen signatuur. 'Das Herz Ist ein Dunkler Wald' uit 2007 vond ik een mislukking, 'Wild' daarentegen beviel me heel wat beter. Een vrouw die de relatie met zichzelf, haar omgeving en de mensen om haar heen begint te verliezen, en zichzelf wil terugvinden door een geestelijke en fysieke relatie aan te gaan met een wolf. Een wild dier, schuw als zijzelf, en even onaangepast.

Verhaal en uitwerking moet je wel willen bekijken. Ik heb er ademloos naar gekeken. Een buitengewone prestatie van Lilith Stangenberg, die een relatie moest zien op te bouwen met een wolf, in werkelijkheid zelfs met twee wolven. Zijn waarschijnlijk weinig actrices die zo ver durven gaan voor een film. Uitermate knap van Nicolette Krebitz om dit allemaal in de hand te houden en tot een goed einde te brengen. Het slot is onnadrukkelijk, en daardoor wel sterk. De score, met muziek van Terranova, past goed bij de inhoud.

Dit is zo'n film die na blijft gonzen in je hoofd.

De drang naar erkentelijkheid, waardering en vlucht uit het saaie, onpersoonlijke dagelijkse is de thema van deze film.
Het wordt gebracht aan de hand van een avontuurlijk, verrassend ongewoon en meteen boeiend verhaal dat u tot het slot in de ban houdt.
Direct en zonder veel franje, eenvoudig in de dialogen als uit het leven gegrepen, knap camerawerk en ondersteund door overtuigend acteerwerk van Lilith Stangenberg.
Eerste film die ik zie van Nicolette Krebitz en in ieder geval een originele en geslaagde kennismaking.
Film werd in Duitsland wel gelauwerd, maar daar buiten niet zo veel. Verdient wel beter

avatar van MazterKuzuma
Erg benieuwd naar deze

Iemand einige idee waar deze tezien al dan tekoop is wellicht