• 13.053 nieuwsartikelen
  • 169.542 films
  • 11.118 series
  • 31.844 seizoenen
  • 630.234 acteurs
  • 196.319 gebruikers
  • 9.177.870 stemmen
Avatar
 
banner banner

Louder Than Bombs (2015)

Drama | 109 minuten
3,32 180 stemmen

Genre: Drama

Speelduur: 109 minuten

Oorsprong: Noorwegen / Frankrijk / Denemarken / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Joachim Trier

Met onder meer: Gabriel Byrne, Jesse Eisenberg en Devin Druid

IMDb beoordeling: 6,6 (14.490)

Gesproken taal: Engels en Frans

Releasedatum: 18 februari 2016

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Louder Than Bombs

"Break the silence."

Drie jaar na de onverwachte dood van de beroemde oorlogsfotografe Isabel Freed, brengt de voorbereiding van een tentoonstelling haar echtgenoot en twee zonen voor het eerst opnieuw samen. Een verontrustend geheim komt weer naar boven en dwingt de drie mannen om naar elkaar en zichzelf te kijken in een nieuw licht, en hun diepste behoeften en verlangens te herdefiniëren.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 21848 berichten
  • 4717 stemmen

Het is nog geen twee maanden geleden dat hij in de bioscoop ging draaien, dus ik zou zeggen over een maand of twee. Maar officieel nog niks gepland geloof ik.


avatar van Prinz

Prinz

  • 1085 berichten
  • 4221 stemmen

Ik baseer me ook maar enkel op verschillende internetbronnen. Maar dan zal ik nog even geduld moeten hebben.


avatar van eRCee

eRCee

  • 13389 berichten
  • 1946 stemmen

De film vertoont inhoudelijk opmerkelijke overeenkomsten met A thousand times goodnight. Beide titels gaan over een bevlogen en geëngageerd fotojournaliste wiens baan een enorme wissel trekt op haar gezin. Poppe en Trier zijn echter heel verschillende regisseurs. Bij Trier valt zoals vaker de mooie belichting op, de heldere beelden, de fraaie fotografie. Daarnaast houdt hij het over het algemeen ingetogen en heeft z'n manier van vertellen iets literairs. Poppe is veel minder subtiel en ook minder origineel maar weet daardoor bij vlagen wel indruk te maken. Louder than bombs is wat mij betreft de betere film, maar toch ben ik nog steeds niet helemaal om bij Joachim Trier.


avatar van Prinz

Prinz

  • 1085 berichten
  • 4221 stemmen

Trier heeft oog voor detail zoals weinig anderen.


avatar van Arri

Arri

  • 902 berichten
  • 330 stemmen

Maar vlagen van deze film kunnen zien, 1 ding viel mij in elk geval op: prachtig camerawerk!


avatar van McSavah

McSavah

  • 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Arri schreef:

Maar vlagen van deze film kunnen zien, 1 ding viel mij in elk geval op: prachtig camerawerk!

Het is dan ook gefilmd met ....


avatar van U-77

U-77

  • 47 berichten
  • 0 stemmen

Slap geouwehoer film waarin niets gebeurd.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Sinds 2006 maakt de eigenzinnige Deense regisseur Joachim Trier eens in de vijf jaar een film, waarbij je kan rekenen op een cinematografisch hoogstandje. Na Reprise en Olso, 31. august is dit met Louder Than Bombs niet anders. Het zorgt wel altijd voor vrij zware kost. Het doel van het verhaal wordt uiteindelijk zeker bereikt, maar je zal als kijker eerst door een vrij taaie bovenlaag heen moet bijten. Dit zorgde er dan ook voor dat de film door critici vrij slecht ontvangen werd toen de film zijn première beleefde op het Filmfestival van Cannes. Wellicht waren de verwachtingen dan ook te hoog, maar ondanks dat de film niet het beste werk van Trier is mogen we zeker niet spreken van een slechte film.

Ondanks dat Trier vaak vasthoudt aan een pure art-house stijl, heeft hij dat hier ingeruild voor een stijl die een wat breder publiek zou moeten trekken. Toch is zijn hand nog duidelijk zichtbaar en komt dit het meeste naar voren in de montage van de film en de sound editing. Trier weet op precies het juiste moment in te spelen op gevoel, door de juiste muziek toe te voegen of soms juist weg te laten. Het is iets dat zrogt voor een prettige kijkervaring. Maar ook de montage van de film is opzienbarend te noemen. Zo worden scènes herhaald vanuit een anders perspectief, iets wat leidt tot een verduidelijking van het verhaal. Het zorgt voor krachtige scènes, zoals die waarin Gene wordt afgewimpeld door zijn zoon Conrad, omdat hij op stap zou zijn met vrienden. De scène daarop zien we de scène, maar dan vanuit Conrads standpunt. Hierin laat de regisseur op briljante wijze zien hoe je misleidt kan worden door een eenzijdig verhaal.

Louder Than Bombs is een toegankelijkere film geworden dan we van de eigenzinnige Deen Joachim Trier zijn gewend. Het verhaal snijdt een aantal pijnlijke momenten aan, waarbij de film uiteindelijk inslaat op een manier zoals de titel doet vermoeden. Dit is vooral te danken aan de briljante montage en hoe er wordt gespeeld met muziek. Wel is de film aan de trage kant, waardoor de speelduur soms als iets te lang zal aanvoelen. Het sterkste aan de film is dat er een situatie wordt getoond, om deze vervolgens te herhalen vanuit een ander perspectief. De matige, soms zelfs slechte kritieken die de film kreeg zijn simpelweg onterecht, maar dat dit niet een film voor iedereen zal zijn is een ding dat zeker is.


avatar van Arri

Arri

  • 902 berichten
  • 330 stemmen

McSavah schreef:

(quote)

Het is dan ook gefilmd met ....

?


avatar van McSavah

McSavah

  • 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Arri schreef:

(quote)

?

Jouw gebruikersnaam is het merk van de camera's die zijn gebruikt.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 13800 berichten
  • 4168 stemmen

Op momenten vrij sterk, vooral als het rouwproces centraal staat. En dan zijn er drie mannelijke acteurs die dat allen op een goede manier vertolken, al vond ik de jonge Conrad soms wat vervelend. Maar ik houd gewoon niet van pubers met dat gedrag. Op andere momenten als hij een beetje opengaat zie je pas wat voor prestatie Druid neerzet, dus ik vergeef het hem wel. Maar ook een stille Eisenberg (al houdt hij zijn tics) en de warme Byrne doen goed werk. Alleen haalt Trier er een heleboel bij in de film wat mij allemaal onnodig lijkt. Dat de vrouw is vreemdgegaan, een nieuwe relatie met die collega, tot en met die baby van Eisenberg aan toe. Ik vond dat allemaal overbodige ballast die de film niet nodig had. Al met al een mooie film maar ook te afstandelijk om onder de huid te kruipen. 3,0*.


avatar van blurp194

blurp194

  • 4829 berichten
  • 3787 stemmen

Een sterk maar wel wat ontoegankelijk verhaal - met meerdere details er in die op het oog niet ter zake doen, maar wel te denken geven. En dat dan tot in perfectie gespeeld door een sterke cast - al irriteert Eisenberg me nog steeds wel, moet ik zeggen, maar Byrne maakt dat wel weer goed. Trier heeft ook de cinematografie erg goed onder controle, aan de andere kant vond ik het herhalen van een paar scenes weinig toevoegen - en waarom dat precies die scenes moesten zijn werd me ook al niet helemaal duidelijk, zo essentieel vond ik die situatie nou eigenlijk niet echt.


avatar van Thomas83

Thomas83

  • 3887 berichten
  • 3501 stemmen

Erg mooi gevoelige film weer van Trier. Prachtige momentjes van ongemak en ik was al verkocht door de eerste scène tussen Gene en Conrad. Zo hartverscheurend mooi om Gene zo zijn best te zien doen om nader tot zijn zoon te komen. Ook de meest warme rol van Byrne, en Druid vind ik erg overtuigend als in zichzelf gekeerde 15-jarige, met ook typische hobby's voor zijn leeftijd. Die scène waarin hij zijn oudere broer Jonah (een Eisenberg die eens niet te hyper is) zijn soort van dagboek laat lezen is werkelijk prachtig en ook wel een cruciale scène waarin hij zich wat meer opent. De scène met Conrad en Melanie op het einde vond ik wat minder geloofwaardig eigenlijk, maar evengoed een scène om van te genieten.

Ik vond de muziek en cinematografie ook erg goed in de film werken, net als de vertelstructuur met flashbacks, dromen en monologen van wat personages precies denken. Af en toe ook best een poëtische film ook, met van die leuke kleine details. Het einde is ook zeer sterk. Spectaculair in hoe klein en voor de hand liggend het is. In een film die niet alleen draait om de rouw van een moeder en vrouw die zelfmoord heeft gepleegd en onuitgesproken gevoelens maar ook om hoe alleen iedereen uiteindelijk is kan je eigenlijk niet mooier eindigen dan met het bescheiden moment waarin de familie herenigd wordt, op weg om het nieuwste lid van de familie te ontmoeten. Een dikke 3.5*. Toch nog net geen 4.0 vanwege inderdaad een enkele overbodige verhaallijn.


avatar van scorsese

scorsese

  • 12466 berichten
  • 10592 stemmen

Goeie film waarin een onverwacht overleden fotografe een rouwende man en twee zoons achter laat. Soms wat onevenwichtig in de aanpak en niet alle verhaallijntjes worden even goed afgewerkt. Maar meer dan genoeg sterke en goed neergezette personages. Een aangenaam tempo en een uitstekende cast.


avatar van coumi

coumi

  • 1433 berichten
  • 11972 stemmen

Een wat zwaarmoedig maar sterk en redelijk toegankelijk drama. Doet denken aan Ordinary People maar die klassieker was toch nog net wat beter. Niettemin ging ik gaandeweg Louder than Bombs erg meeleven met de levensechte personages, en is dit verhaal over rouwverwerking binnen een gezin wat mij betreft zeer geslaagd.

De keuze van de juiste acteurs helpt natuurlijk ook mee. Byrne is weer schitterend ingetogen maar o zo aanwezig in de centrale rol van vader. Eisenberg en vooral Druid zijn zeer geloofwaardig als zijn zoons met problemen. Verder tot in de kleinere bijrol de prettige aanwezigheid van enkele karakteracteurs. Vreemd dat deze film wat onder radar is gebleven, voor iemand die niet terugdeinst voor wat zwaardere kost is dit een echte aanrader.


avatar van John Milton

John Milton

  • 22679 berichten
  • 12459 stemmen

Niet zo goed als Oslo, maar Trier stopt er weer enkele prachtige momenten in, en de acteurs zijn fantastisch. Toch voelt het wat stuurloos in zijn geheel. 7,5/10 voor mij.


avatar van Decec

Decec

  • 6679 berichten
  • 8431 stemmen

Een goede drama film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur Gabriel Byrne...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Prima camerabeweging...


avatar van Flavio

Flavio

  • 4710 berichten
  • 5004 stemmen

Aangename verrassing, waarin de jonge Druid vooral opvalt met zijn geloofwaardige acteren. Maar ook Eisenberg en Byrne zijn erg goed. De rol van Huppert ligt wat moeilijker, vooral omdat ze alleen in fragmenten en flarden van herinneringen langskomt- niet de makkelijkste rol. Verder kent de film een mooie opbouw, en zijn er tal van mooie scenes, waarbij de verbeelding van de brief van Conrad wel een hoogtepunt was. Ook af en toe wat humor, bijvoorbeeld als Byrne in de game-wereld van zijn zoon duikt om na een lullige begroeting met één houw te worden neergemaaid. Maar niet alleen grappig, ook ontroerend dat een vader zoiets doet om maar dichterbij zijn zoon te komen.

Dikke 3,5 ster, zit wel tegen de 4 aan.


avatar van Pazmaster

Pazmaster

  • 2714 berichten
  • 5480 stemmen

Redelijk drama maar niet meer dan dat. Een traag verhaal en niet eens zo bijzonder, er gebeurt eigenlijk vrij weinig. Wel is het mooi verpakt met fraaie beelden en mooie, dromerige muziek. Er wordt wel aardig gespeeld.


avatar van Alathir

Alathir

  • 2107 berichten
  • 1620 stemmen

Een heel stuk afstandelijker dan Thelma. Ergens logisch ook, want in de kern gaat het over mannen en hun onvermogen om over hun gevoelens te praten. Ze gaan de confrontatie liever uit de weg, maar uiteindelijk merken ze wel dat hen dat nergens brengt. Stukje bij beetje zoeken ze toch toenadering na zo lang op de dool te zijn. Louder than bombs is een film die niet snel met je gevoelens zal spelen, ondanks dat er een beladen sfeer hangt gedurende de ganse film. Een tristesse die na de film niet onmiddellijk zal wegebben.

De acteerprestaties zijn goed en menselijk. Het enige probleem had ik met Huppert zelf. Zij komt niet echt als een liefhebbende moeder over en haar Engels mag wel eens bijgeschaafd worden. Eigenlijk vind ik haar nogal miscast. Ook al ligt haar passie in haar job, ik had misschien graag meer gezien van wat ze allemaal had meegemaakt. Waar de film op veel momenten juist goed werkt met stiltes en lang uitgerekte scènes, zijn de flashbacks te kort en voelen ze bijna overbodig. Het camerawerk is natuurlijk uiterst genietbaar en Trier is een meester in beeld en geluid samen te brengen. Hoe dan ook kon het qua sfeerschepping zeker beter. De film blijft nogal aan de oppervlakte en weer niet door mijn huid te dringen. Deze film ga ik me zeker niet zolang levendig herinneren zoals Thelma dat nog steeds doet.


avatar van BBarbie

BBarbie

  • 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Bedrukte film over drie binnenvetters, die een traumatische ervaring uit het verleden een plaats proberen te geven. Een pretentieus drama dat naar mijn gevoel veel te afstandelijk blijft en nauwelijks vragen beantwoordt of verklaringen zoekt. De fraaie beelden en het degelijke acteerwerk kunnen niet voorkomen dat de film als geheel erg taaie kost is.


avatar van Movsin

Movsin

  • 8070 berichten
  • 8292 stemmen

Zo erg toegankelijk vond ik de film nu ook weer niet, want er zitten heel wat verhaallijntjes in verweven, waar ge toch doorheen moet.

De gedachte die de oorlogsfotografe formuleert is me best bij gebleven : "Ge zijt van huis en denkt aan hen en verlangt naar hen en zij ook naar u, maar als ge dan eindelijk thuis zijt, dan doen zij hun dagelijkse dingen en ook mij onbekende dingen, wat me dan weer verontrust..." Denk dat dan de camera Isabelle Huppert lang in close-up neemt. Een mooi moment.

Naast Huppert - ondertussen al lang uitgegroeid tot een dame in het internationaal filmgebeuren - is ook vooral Gabriel Byrne in goede doen.

Moet echter vaststellen, na deze film en "Oslo, 31 August", dat regisseur Joachim Trier me niet erg ligt.


avatar van IH88

IH88

  • 9363 berichten
  • 3147 stemmen

“There are days I'm invisible, I can do whatever I want. I must be careful not to lose that ability.”

Sterke film. Louder Than Bombs is soms onsamenhangend en ook wat afstandelijk, maar het verhaal op zich maakt genoeg indruk. Joachim Trier weet een fijne sfeer neer te zetten, en ook de acteurs doen het uitstekend. Vooral het subplot rond het jongere broertje (Devin Druid) is sterk, en met acteurs als Byrne, Eisenberg, Huppert en Strathairn kun je ook weinig fout doen natuurlijk. Minpunt is wel het subplot rond Eisenberg en zijn vrouw/minnares. Het idee erachter is wel aardig (zoon maakt dezelfde fouten als zijn moeder), maar de uitvoering is matig.


avatar van Flipman

Flipman (redacteur)

  • 6855 berichten
  • 1128 stemmen

Goh, ik had m'n recensie van destijds hier nog niet geplaatst.

Ik vind 't een erg innemende film met alle invalshoeken van hoe je met een drama als verlies omgaat. De afstandelijkheid waar IH88 over rept is ook zeker aanwezig, omdat je als kijker daarmee zelf beter kunt kiezen met wie je je het meeste identificeert.

Lees hier verder over wat ik er destijds van vond. Is immers alweer tweeënhalf jaar geleden . Ik hoop 'm ooit nog 's op Blu-ray te mogen zien.


avatar van james_cameron

james_cameron

  • 6467 berichten
  • 9418 stemmen

Deze had ik nog niet gezien van regisseur Joachim Trier. Net als zijn andere films de moeite waard, al is dit wel zijn minste tot nu toe. Films over rouwverwerking binnen een gezin blijven lastig en deze is geen uitzondering. Het sterke akteerwerk maakt gelukkig veel goed. Vooral leuk om Gabriel Byrne weer eens in een mooie rol te zien. De film begint prima en houdt de aandacht goed vast, tot de boel naar het einde toe toch een beetje begint te slepen. Bepaalde verhaalelementen en handelingen van de personages doen tenslotte ook wat gekunsteld aan.


avatar van mrklm

mrklm

  • 9693 berichten
  • 8990 stemmen

De gelouterde oorlogsjournalist Isabelle [Isabelle Huppert] kwam twee jaar geleden om bij een auto-ongeluk. Haar echtgenoot Gene [Gabriel Byrne] en oudste zoon Jonah [Jesse Eisenberg] weten meer over de toedracht van het ongeluk, maar jongste zoon Conrad [Devin Druid] niet en worstelt mede daardoor ogenschijnlijk het meest met Isabelles dood. Twee confronterende gebeurtenissen leggen de barsten in het gezin bloot: het besluit van Isabelles collega Richard [David Strathairn] om een artikel te wijden aan haar dood en Genes affaire met Conrads lerares Hannah [Amy Ryan]. Complex familiedrama vergt de nodige aandacht en is prima geacteerd, maar Triers regie is vrij zwaar op de hand. Trier besteedde duidelijk veel tijd en geldt aan de reconstructie van het auto-ongeluk, maar je vraagt je af waarom.


avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

  • 9739 berichten
  • 5298 stemmen

Meegepikt omdat het een Joachim Trier betrof. Niet van het niveau van zijn bekendste films Thelma, Oslo of The worst person in the world. Deze film echter zei me niet zo veel. Niet slecht slecht, maar beduidend minder (interessant). Een film gaande over rouwverwerking en de complexe verhouding tussen vader en zijn puberende zoon.

Had zeker tot halfweg mijn aandacht, maar dat ebde later stilaan weg. Een film met diverse subplots die niet altijd boeien en zelfs onsamenhangend zijn. Neemt daarom wat te veel hooi op het vork. Cinematografisch wel prima gedaan, maar ik verwachtte niets anders. Inhoudelijk te plomp.